تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):به راستى كه اين زبان كليد همه خوبى‏ها و بدى‏هاست پس شايسته است كه مؤمن زبان خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820160255




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كارنامه دولت ها باید بر اساس سياست هاى راهبردى نظام سنجيده شود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: كارنامه دولت ها باید بر اساس سياست هاى راهبردى نظام سنجيده شود
رييس سازمان بسيج اساتيد كشور گفت: سياست هاى راهبردى نظام بايد مشخص شود تا كارنامه دولت ها بر اساس آن ارزيابى شود
نویسنده : علیرضا واحدیان 


سهراب صلاحی در شانزدهمین اجلاس سالانه بسیج اساتید كه در سالن صبا مشهد برگزار شد، اظهار كرد: كارنامه دولت ها باید بر اساس سياست هاى راهبردى نظام مشخص و مورد ارزیابی قرار گیرد. وى افزود: هدف از تشكيل بسیج اساتید انجام دادن کارهای بر زمین مانده است به همین منظور تمركز خود را بر تحليل نظریه‌های جمهوری اسلامی قرار داده و نتايج آن را در قالب لوح‌هایی در دانشگاه‌های مختلف توزيع كرده ايم. رييس سازمان بسيج اساتيد كشور ادامه داد: در بحث جنگ نرم نيز شبکه‌ای بزرگ با حضور پنج هزار نفر را تشکیل داده‌ایم تا تمامى اقشار در آن آموزش ببينند و همچنين با تشكيل حلقه هاى علمى در دانشگاه ها بحث پيوست نگار فرهنگى كه از سال ۸۶ توسط رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته است جدى تر دنبال شود.


وى با بيان اينكه یکی از مشکلات عمده در مسیر پیوست فرهنگی نبود پیوست نگار فرهنگی است، گفت: در اين خصوص چهار هزار استاد فرهیخته را به کار خواهیم گرفت که از این تعداد حدود ۵۰۰ تا یک هزار  نفر را انتخاب شده تا پیوست نگاری فرهنگی را براى پروژه هاى عمرانى و فعاليت هاى توليدى تهیه و عملیاتی کنند.


وی دستیابی به اهداف عالیه نظام، گفتمان سازی در حوزه ملی و بین المللی را از جمله موضوعاتی اعلام كرد که باید مورد توجه قرار گیرد و ادامه داد: با توجه به سیطره فرهنگ و نظم غربی بر جهان چنانچه بخواهیم ما نیز به این نظم بپوندیم تبدیل به کشوری حاشیه‌ای خواهیم شد که در این صورت دیگر نیازى به انقلاب اسلامی نبود.


صلاحی با بيان اينكه كشور ما باید تبدیل به یک قدرت بین المللی شود، اضافه كرد: به منظور اينكه بتوانيم در مقابل فشار و هجمه غرب ايستادگى كنيم بايد به يك قدرت تبديل شويم هرچند برای تبدیل شدن به یک قدرت بین المللی نیازمند الزاماتی هستیم که باید مورد توجه قرار گیرد.
تبیین شاخصه‌های نوین اسلامی وى ابراز كرد: تبیین شاخصه‌های نوین اسلامی از جمله موضوعاتى است كه در دستور کار قرار دارد و همکاران ما در حال شناسایی اساتید جهان اسلام هستند تا بتوانيم در اين خصوص همایش‌های بزرگی را راه اندازی کنیم.


وی با اشاره به اين موضوع كه قبل از اسلام نیمی از دنیا را ایران اداره می‌کرد، عنوان كرد: برخی معتقدند ایران به اجبار اسلام را پذیرفته و این در حالی است که زمانی که اروپاییان دانشمندانى چون فارابی و ابن سینا را نمی‌شناختند و از علم آگاهی نداشتند ما کتابخانه‌های بزرگی را در کشورمان داشتیم.


رييس سازمان بسيج اساتيد كشور خاطر نشان كرد: اگر مردم ايران با زور به اسلام پیوسته بودند، این همه خدمت رسانی به اسلام و تربیت دانشمندان بزرگ را چگونه می‌توان توجیه کرد.


وى افزود: مهمترین مولفه‌های نظام جمهورى اسلامى ايران پشتیبانی و برخورداری از نعمت رهبری الهی است و بايد بدانيم كه نقش رهبری در تمدن سازی اسلامی بسیار مهم بوده است.


صلاحى در ارتباط با اجراى حكم مهدى هاشمى تصريح كرد: در اين خصوص آيت الله هاشمى رفسنجانى از بازيگرى به قاضى گرى تغيير نقش داد و فرآیند نهادسازی را جایگزین شخصی‌سازی در سیاست كشور كرد به طوری که نقش هاشمی رفسنجانی در این زمینه مانند نقش شارل دوگل در فرانسه است.


وی خاطرنشان کرد: عناصر فتنه ۸۸ امروز بحث شورای رهبری را مطرح می‌کنند و با این کار به دنبال ضربه زدن به رهبری هستند؛ ولی این افراد بدانند که میلیون‌ها نفر در کشور در مقابل اين ها ايستاده گى خواهند كرد.


وى ابراز كرد: اگر معتقد هستيم كه بیداری اسلامی متاثر از انقلاب اسلامی ایران است پس چرا برخى در تعريف جمهوری اسلامی دچار ترديد هستند؟ و یا اینکه شکوفایی در منطقه را حاصل کار آمریکا مى دانند.


وى ادامه داد: براساس اعلام مراکز جهانی ايران باید در سال ۹۶ رتبه چهار تا پنجم جهانی را کسب می‌کرد پس چرا محقق نشد و اگر اقتصاد مقاومتی یک سیاست راهبردی نظام است که هست چرا سه سال است که اثری از آن دیده نمی‌شود؟ چرا مجریان از اجرای سیاست‌های نظام غفلت مى كنند در همين راستا ضرورى است كه اگر دولت سیاست‌های کلان نظام را اجرایی نکرد باید مجلس بررسی کند.
استکبار ستیزی موجب عزت ایران شده است رييس سازمان بسيج اساتيد كشور عزت ايران را در دنيا استكبار ستيزى اعلام كرد و گفت: در حال حاضر سربازان نظام جمهوری اسلامی ایران به صورت گمنام مشغول به کار هستند و بزرگترین شکست سیاسی، نظامی و امنیتی را به بزرگترین قدرت جهان یعنی آمریکا تحمیل کردند كه به همين منظور ما باید برای شکست آمریکا در عراق جشن بگیریم.


وى ادامه داد: آمریکا بعد از شکست در عراق مثلث سه ضلعی جنگ نیابتی، تهدید قدرت دفاعی، امنیتی کشور و ایجاد دو دستگی و تفرقه را علیه کشور ما دنبال كرد.


وی در خصوص برجام اظهار داشت: ارزيابى ما از برجام نه تفسيرى همچون قرارداد ترکمچای بوده و نه از طرفی تعبير یوم الله است چرا که مى دانيم در مذاکره بايد امتیازاتی را به طرف مقابل بدهیم اما متاسفانه برخی سخنان از جمله آب کشور به تحریم‌ها وابسته است و خزانه دولت خالی است موقعيت تيم مذاكره كننده را سخت تر كرد.


وى به ايجاد نفاق و تفرقه توسط دشمن اشاره كرد و گفت: متاسفانه برخى از غرب گرایان و بی اعتقادان به نظام در پوششی غالب در کنار مسئولان ما نفوذ كردند.





تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن