تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820641849




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصفهان و زاينده‌رود به صورت تاريخي با خشکسالي مواجه بودند/ تشکيل شوراهاي هماهنگي حوزه‌هاي آبريز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ مرداد ۱۳۹۴ (۱۴:۵ب.ظ)
چيت‌چيان در صحن مجلس: اصفهان و زاينده‌رود به صورت تاريخي با خشکسالي مواجه بودند/ تشکيل شوراهاي هماهنگي حوزه‌هاي آبريز موج-وزير نيرو با بيان اينکه اصفهان و زاينده‌رود به صورت تاريخي با خشکسالي مواجه بودند، اقدامات وزارتخانه متبوعش پيرامون آب را با توجه به خشکسالي‌ها مثبت ارزيابي کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، حميد چيت‌چيان، وزير نيرو با حضور در نشست علني امروز سه‌شنبه پارلمان براي پاسخگويي به سؤال حسن کامران نماينده مردم اصفهان پيرامون وضعيت آب استان اصفهان عملکرد وزارت نيرو را در اين زمينه مطلوب ارزيابي کرد.
وي اضافه کرد: مديريت صحيحي در زمينه آب انجام شده و اگر با دقت به مباحث توجه شود مشخص خواهد شد اقدامات انجام شده آنهم با توجه به خشکسالي مثبت است.
وي در ادامه گزارشي پيرامون اقدامات وزارت نيرو در حوزه آبريز زاينده‌رود ارائه کرد و گفت: اصفهان و زاينده‌رود به صورت تاريخي با خشکسالي مواجه بودند.
وزير نيرو در ادامه با بيان جزييات مربوط به خشکسالي در استان اصفهان يادآور شد: در ۵۹ سال اخير اين منطقه در ۲۶ سال پرآب، ۸ سال داراي آب نرمال و ۲۵ سال نيز با خشکسالي مواجه بوده است.
چيت‌چيان با اشاره به اينکه روند کلي آب ورودي به زاينده رود طي ۲۰ سال گذشته کاهش پيدا کرده است گفت: البته ميزان آب ورودي که طي سال‌هاي مختلف متفاوت بوده است اما در نهايت مي‌توان گفت سال به سال ميزان آب ورودي کاهش پيدا کرده اما در چنين وضعيتي ميزان زمين‌هايي که در اين منطقه به زير کشت رفته ۵ برابر شده است.
وي با بيان اين که طبق قانون پيش بيني اعتبارات براي بحران‌هاي طبيعي و خسارت آن به عهده وزارت کشور است خاطرنشان کرد: دولت اعتبارات لازم را براي خسارات طبيعي در بودجه ساليانه پيش بيني مي‌کند و اين موضوع در اختيار وزارت نيرو نيست.
وزير نيرو در همين زمينه يادآور شد: در سال ۹۳ و ۹۴ در دو نوبت دولت براساس پيشنهاد وزارت کشور مبالغي بالغ بر ۶۰ و ۴۸ ميليارد تومان براي پرداخت خسارت تصويب و اجرايي کرد اما در اين زمينه بايد به اين نکته توجه کرد که نه پرداخت کننده، نه دريافت کننده و نه توزيع کننده خسارات وزارت نيرو نيست.
چيت‌چيان تصريح کرد: وزارت نيرو در اين زمينه به وظايف خود عمل کرده است و حتي همکاري‌هاي بيشتري با دستگاه‌ها داشته است.
وي با طرح اين سؤال که آيا وزارت نيرو به نمايندگان کمک کرده است يا نه اظهار داشت: بعد از زمان شيخ بهايي با توجه به افزايش منابع مصرفي آب از نظر حقوقي کار مستندي انجام نشده بود که در نهايت پس از روي کار آمدن اين دولت با مشارکت همکاران برنامه‌هاي قانوني براي حوزه آب تدوين شد.
وي تدوين برنامه‌هاي قانوني براي بخش آب را عاملي براي کاهش اختلافات بين استان‌ها و شهرستان‌ها توصيف کرد زيرا طي اين قانون حقوق همگان کاملاً مشخص شده است.
وزير نيرو به تشکيل شوراي هماهنگي حوزه آب در زاينده رود براي اولين بار در کشور اشاره کرد و افزود: اين شورا با حضور نمايندگاني از وزارتخانه و سازمان‌هاي مختلف و همچنين نمايندگان کشاورزان تشکيل شده و درباره مسائل آبي تصميم گيري مي‌کند.
چيت‌چيان اضافه کرد: تمام برنامه‌هاي مرتبط با حوزه آب در چارچوب‌هاي مشخص شده انجام مي‌شود و همين موضوع باعث شده در سال جاري با لطف خدا به دليل برکت نزولات جوي و همچنين مديريت صحيح کشت خوبي داشته باشند.
«در سايه اجراي برنامه مذکور بيش از ۴۰ هزار هکتار در شرق اصفهان و ۴۷ هزار هکتار نيز در غرب اين استان زير کشت رفت و کشاورزان محصول خوبي نيز برداشت کردند.»
وزير نيرو با بيان اينکه قرار بود آب زاينده رود به کشاورزان اختصاص يافته که اين موضوع بنا به درخواست اصفهاني‌ها و موافقت رئيس جمهور صورت گرفت اظهار داشت: جريان آب زاينده رود را قطع کرديم تا آب براي فصل پاييز و زمستان ذخيره شود.
چيت‌چيان همچنين خاطرنشان کرد: که تشکيل شوراهاي هماهنگي حوزه‌هاي آبريز فقط منحصر به زاينده رود نيست و در حوزه‌هاي ديگر هم اقدامات لازم را انجام مي‌دهيم تا اين الگو در شهرهاي ديگر نيز رقم بخورد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن