تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815567612




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزش، محور توانمندسازي مربيان تربيتي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ مرداد ۱۳۹۴ (۸:۵۸ق.ظ)
آموزش، محور توانمندسازي مربيان تربيتي موج - معاون فرهنگي و پرورشي وزير آموزش و پرورش گفت: آموزش را محور برنامه‌ها قرار داديم تا مربيان تربيتي با هدف آشنايي بيشتر با فضاي مجازي بتوانند به طور مؤثر در اين شرايط حرکت کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، حميدرضا کفاش در نشست با دانش‌آموزان قرارگاه‌هاي دانش‌آموزي سراسر کشور در اردوي آموزشي ـ تشکيلاتي دختران آفتاب در اردبيل اظهار کرد: ما در گام نخست محور آموزش را مورد توجه قرار داديم تا براي مربيان تربيتي با هدف توانمندسازي آن‌ها و آشنايي بيشتر با فضاي مجازي بتوانيم حرکت‌هاي تاثيرگذاري را به انجام برسانيم.
وي با بيان اين که محقق شدن اين امر در ورود فعال دانش‌آموزان به عرصه‌هاي فضاي مجازي و اينترنتي نيازمند برنامه‌هاي آموزشي و تقويت فعاليت‌هاي آگاه‌سازي است، افزود: در اين ارتباط اقدام به تأسيس شبکه اجتماعي دانش‌آموزان در کشور کرديم که از مهر ماه اين شبکه با عنوان «شاد» راه‌اندازي مي شود و مي تواند زمينه حضور توانمند دانش‌آموزان را در حوزه‌هاي مجازي فراهم کند.
معاون فرهنگي و پرورشي وزير آموزش و پرورش يادآور شد: سال گذشته کارهاي زيربنايي و تخصصي را به همراه توانمندي نيروي انساني مورد توجه قرار داديم و سعي‌مان بر اين بوده تا بتوانيم دانش‌آموزان علاقه مند را وارد رقابت‌هاي علوم قرآني، معارف و المپيادهاي داخلي و خارجي کنيم که قطعاً بر اين باوريم ورود دانش‌آموزان به فضاهاي مجازي در قالب راه‌اندازي سايت‌ها و وبلاگ‌ها مي‌تواند تاثيرگذاري خاصي را داشته باشد.
کفاش خطاب به دختران شرکت‌کننده در اردوي آموزشي ـ تشکيلاتي دختران آفتاب گفت: شما دانش‌آموزان منتخب اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان بايد حضور فعال و قوي در عرصه مجازي داشته باشيد تا اين حضور تاثيرگذار به توانمندي دانش‌آموزان متدين با توليد محتوا و تقويت فضاي مجازي بيشتر کمک کند.
وي تصريح کرد: قطعاً در قالب وبلاگ و سايت‌هايي که توسط دانش‌آموزان طراحي مي‌شود مي‌توانيم محتواي غني ارزش‌هاي ديني و اسلامي را به همراه سبک زندگي اسلامي و ديني در اين فضا تبليغ و ترويج کنيم تا همه بتوانند از اين بستر تقويتي استفاده کنند.
معاون فرهنگي و پرورشي وزير آموزش و پرورش ادامه داد: بايد با مديريت چنين فضاهاي مجازي اجازه ندهيم تا دشمنان ما بتوانند با محتواي غيراخلاقي و نامناسب فضاي تربيتي نسل آينده را متشنج کنند در حالي که اعتقاد راسخ داريم که نسل آينده ما بايد در فضاي مناسب و مطلوب مجازي که پاک و طاهر خواهد بود فعاليت‌هاي خود را انجام دهند.
کفاش از دانش‌آموزان خواست تا در فعال کردن فضاها و سايت‌هاي مجازي بيشتر از اين تلاش کنند و با توانمندي بيشتر در اين عرصه حضور يابند.
وي با بيان اين که در عرصه فرهنگي هرگونه عقب‌نشيني محکوم به شکست است، افزود: دانش‌آموزان و نسل آينده ما بايد فعالانه در اين عرصه ميدان‌داري کنند و حتي تلاششان بر اين باشد تا از دست دشمن مديريت فضاي مجازي را گرفته و خود در اين فضاي غني و با محتواي ارزشي و اعتقادي ورود پيدا کرده و زمينه حرکت تحولي را به وجود آورند.
معاون فرهنگي و پرورشي وزير آموزش و پرورش به حساس بودن عرصه فرهنگي و تلاش استکبار جهاني در به راه انداختن شبکه‌هاي مختلف انحرافي و انحطاطي اشاره کرد و يادآور شد: دختران دانش‌آموز ما بايد در چنين فضايي سعي کنند تا حتي با داشتن يک وبلاگ شخصي فکر و انديشه ديني، تربيتي و اسلامي را ترويج داده و در مقابل کج‌روي‌ها و بدپوششي‌هاي نظام غرب، عفاف و حجاب و آداب و رسوم اسلامي را به معناي واقعي به اشتراک بگذارند.
وي ادامه داد: هر دانش‌آموز ما مي‌تواند به عنوان يک سفير در اين فضاي مجازي پيام انقلاب اسلامي و شهداي ارزشمند ما را منتقل کند؛ چراکه ما امروز 36 هزار شهيد دانش‌آموز در کشور داريم که اگر پيام و وصاياي آن‌ها به شايستگي انتقال يابد امکان بهره‌گيري از شرايط ارزشي جامعه بيش از گذشته فراهم مي‌آيد.
معاون فرهنگي و پرورشي وزير آموزش و پرورش گفت: قطعاً دنيا تشنه چنين پيام‌هاي معنوي با شکل زيباي هنري و انتقال مفاهيم با زبان تاثيرگذار و زيباست که مي‌توانيم در اين عرصه به شکل شايسته ورود پيدا کنيم.
کفاش با بيان اين که در کنار معيار و ملاک قرار دادن انجمن اسلامي دانش‌آموزان در تبعيت از فرمايشات مقام معظم رهبري که به يقين راهبري اصلي را در نظام اسلامي معظم له بر عهده گرفته‌اند، گفت: اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان شايسته است نسبت به بيان و تبيين دستاوردهاي دولت تدبير و اميد نيز در بين نسل آينده تلاش کند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن