تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه براى من است و من پاداش آن را مى‏دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816604001




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرمایه های خارجی بجای صنعت در هایپرمارکت ها هزینه می شود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سرمایه های خارجی بجای صنعت در هایپرمارکت ها هزینه می شود
رئيس سازمان بسيج مستضعفين در شانزدهمين اجلاس سالانه اساتيد بسيجي كشور با اعلام اينكه اقتصاد عاريتي همانند مسكن‌هاي فريب‌دهنده است و جز وعده دادن به آينده‌اي كه هيچ وقت هم به آن نمي‌رسيم، كاري از آن ساخته نيست، از علاقه‌مندي سرمايه‌گذاران خارجي براي هزينه سرمايه‌هايشان در‌ هايپرماركت‌ها به جاي صنعت خبر داد.
نویسنده : محمد‌رضا هاديلو 


رئيس سازمان بسيج مستضعفين در شانزدهمين اجلاس سالانه اساتيد بسيجي كشور با اعلام اينكه اقتصاد عاريتي همانند مسكن‌هاي فريب‌دهنده است و جز وعده دادن به آينده‌اي كه هيچ وقت هم به آن نمي‌رسيم، كاري از آن ساخته نيست، از علاقه‌مندي سرمايه‌گذاران خارجي براي هزينه سرمايه‌هايشان در‌ هايپرماركت‌ها به جاي صنعت خبر داد.

شانزدهمين اجلاس سالانه اساتيد بسيجي كشور با حضور سردار محمدرضا نقدي، رئيس سازمان بسيج مستضعفين، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي، سهراب صلاحي رئيس سازمان بسيج اساتيد و جمعي از اساتيد دانشگاه‌ها در مركز همايش‌هاي صدا و سيماي خراسان رضوي برگزار شد.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينكه قدرت امنيتي جمهوري اسلامي ايران از دل ترورهاي گسترده عليه نظام رشد كرد و ما به جاي عقب‌نشيني در برابر اين تهديدات ايستادگي كرديم، گفت: ملت ما هيچ‌گاه عقب ننشست و به همين دليل از دل هشت سال جنگ تحميلي، يك نيروي دفاعي قوي متولد شد، به گونه‌اي كه امريكا امروز مي‌گويد ما نمي‌توانيم به ايران حمله كنيم و اين يعني يك نيروي بازدارنده.
 جنگ، جنگ اقتصادي است
سردار محمد‌رضا نقدي با بيان اينكه تفكر ايران در عراق، يمن، سوريه، لبنان و فلسطين حرف نخست را مي‌زند، بيان كرد:‌ امروز جنگ، جنگ اقتصادي است و با همان فرمولي كه رهبر انقلاب به نام اقتصاد مقاومتي بيان كردند، بايد جنگيد زيرا تمام اقتصاد‌دان‌هاي دنيا به اين فرمول احسنت گفتند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين تأكيد كرد: مشكل حال حاضر ما در حوزه اقتصاد مقاومتي اين است كه بسياري از افراد در زبان با اقتصاد مقاومتي مخالف نيستند، اما در عمل با آن مخالفت مي‌كنند، همه حرف از اقتصاد مقاومتي مي‌زنند اما در عمل آن را فراموش مي‌كنند.
نقدي با بيان اينكه ايران يك كشور استثنايي است، افزود: اقتصاد مطلوب نيروي انساني مي‌خواهد و بايد بگوييم ما هم‌اكنون در كشور 900 هزار فارغ‌التحصيل بيكار داريم. اقتصاد پيشرو نيازمند سرمايه است و هم‌اكنون بنا بر اعلام بانك مركزي 70 هزار ميليارد تومان نقدينگي در كشور وجود دارد. همچنين اقتصاد پيشرو انرژي مي‌خواهد و ما در حوزه انرژي‌هاي فسيلي و انرژي خورشيدي در سطح مناسبي قرار داريم.
اين مسئول با اشاره به‌وجود بازار مصرف مناسب براي محصولات توليدشده در كشور گفت: فرمول اقتصاد مقاومتي به گونه‌اي است كه از همه جا در كشور ما عملي‌تر است، اما بايد بگوييم اقتصاد عاريتي در مقابل اقتصاد مقاومتي وجود دارد.
وي با اشاره به اينكه نگاه اقتصاد عاريتي پيشرفت اقتصاد با كمك بيرون از مرزها است، بيان كرد: برخي مي‌گويند كه بايد سياست خارجي را تغيير دهيم و تحميل مستكبران را بپذيريم تا اقتصاد درست شود، اما اين نگاه به تعبير رهبر انقلاب، نگاهي كاملاً غلط، عقيم و بي‌فايده است.
 اقتصاد مقاومتي يك شعار و احساس نيست
نقدي با بيان اينكه اقتصاد مقاومتي يك شعار و احساس نيست، بيان كرد: اين نوع از اقتصاد به اين موضوع اعتقاد دارد كه ما سرمايه‌هاي زيادي داريم و بايد آنها را فعال كنيم، اما اقتصاد عاريتي معتقد است بايد به دنبال سرمايه گشت و اگر سرمايه خارجي نباشد پيشرفت نمي‌كنيم. اين اقتصاد معتقد است بايد با امريكا كنار آمد تا سرمايه‌هاي خارجي به ايران سرازير شود، به اين شكل امنيت تأمين شده و اقتصاد هم درست خواهد شد، اما بايد گفت، به همين خيال باشيد كه اين اتفاق بيفتد.
وي با تأكيد بر اينكه اگر همه سياست‌ خارجي را هم عوض كنيم، چيزي عوض نمي‌شود، بيان كرد: در برخي از دولت‌هاي قبلي اوج سازشكاري را با استكبار شاهد بوديم، به گونه‌اي كه انرژي هسته‌اي را تعطيل كردند و هر كاري كه براي نشان دادن چراغ سبز به غربي‌ها لازم بود، انجام دادند.  رئيس سازمان بسيج مستضعفين بيان كرد: هر قدر ما سياست خارجي را عوض كنيم، امريكايي‌ها و غربي‌ها از ايراني‌ها، ايراني‌تر نمي‌شوند، هم‌اكنون خود ايراني‌ها در كشور سرمايه‌گذاري نمي‌كنند و نتيجه اين امر آن مي‌شود كه سرمايه‌هاي ايراني به‌ سوي طلا، زمين، ارزهاي خارجي و دلال‌بازي مي‌رود.
وي با اشاره به قوانين حاكم بر كار و كارفرما و توليدكنندگان گفت: قوانين دست‌وپاگير ضد توليد، كمر توليدكنندگان را مي‌شكند كه اين امر بايد اصلاح و به جاي ساخت شهرك‌هاي صنعتي، روش‌هاي كم‌هزينه براي توليد تعريف شود.
نقدي افزود: دولت بايد با وضع تعرفه‌هاي وارداتي جلوي واردات بي‌رويه را بگيرد زيرا ظرفيت‌هاي بزرگ توليدي هم‌اكنون زمينگير شده است.
وي با اشاره به اينكه سرمايه به جايي مي‌رود كه مردم آن كشور به توليد داخل احترام بگذارند، بيان كرد: همان 5/2 ميليارد دلاري كه توسط سرمايه‌گذاران خارجي در كشور سرمايه‌گذاري شده صرف تأسيس مكان‌هايي همچون ‌هايپراستار شده كه مردم را به مصرف كالاهاي خارجي وابسته مي‌كند و سبب مي‌شود فساد اخلاقي ترويج پيدا كرده و آن سرمايه‌گذاران هم پول پارو كنند. بنابراين پول‌هاي سرمايه‌گذاران خارجي در صنايع همانند فولاد، آلومينيوم و صنعت خودروسازي هزينه نشده، بلكه اين پول‌ها براي چيزهايي سرمايه‌گذاري شده كه هيچ‌گونه شكوفايي اقتصادي براي كشور ندارد.
نقدي صنعت خودرو و نفت را جزو صنايع وابسته به بيگانگان دانست و افزود: صنعت خودرو و نفت ما تا امروز وابسته بوده است و ما به جاي آنكه كاسه گدايي در دست بگيريم و بگوييم حاضر هستيم ارزش‌هاي خود را زير پا بگذاريم، بايد اين گونه وابستگي‌ها را اصلاح كنيم.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين بيان كرد: شفاف‌سازي اقتصاد يكي از اصول مهم است، اما در برخي موارد با شفاف‌سازي اقتصاد مبارزه مي‌شود، مثلاً برچسب شبنم را از روي كالاها برمي‌دارند. در چنين شرايطي مي‌بينيم كه براي مفسد اقتصادي فيلم درست مي‌كنند، براي آن مظلوم‌نمايي كرده، او را تقديس مي‌كنند و عكسش را در صفحه اول روزنامه‌ها به چاپ مي‌رسانند.
نقدي با تأكيد بر نقش تحريم‌ها در رسيدن به خودكفايي گفت:‌ اگر تحريم‌ها نبود، برخي از فرماندهان نظامي مي‌خواستند بسياري از كالاها را از خارج كشور وارد كنند، اما راه بر آنها كاملاً بسته بود و به همين دليل ما امروز در صنعت دفاعي فوق‌العاده خودكفا هستيم.
 بايد تبديل به يك قدرت بين‌المللي شويم
در ادامه شانزدهمين اجلاس سالانه سازمان بسيج اساتيد و همايش «الزام تبديل جمهوري اسلامي به قدرت بين‌المللي» سهراب صلاحي رئيس سازمان بسيج اساتيد با عنوان كردن اين مطلب كه بسيج اساتيد تلاش مي‌كند كارهاي بر زمين مانده را بلند كند و در واقع بسيج حزب انقلاب است، گفت: ما در موضوع علوم انساني وارد شديم و ضمن نقد نظريات غربي آنها را در گروه‌هاي علمي دانشگاه‌ها عرضه كرديم. در حوزه جنگ نرم نيز شبكه بزرگي از اساتيد را تشكيل داديم كه امروز بسياري از اقشار را آموزش مي‌دهند. همچنين در كمك به تحول علمي كشور حلقه‌هاي علمي را تشكيل داديم.
وي با بيان اينكه سه نگاه در رابطه با تعامل با جهان وجود دارد، ادامه داد: نگاه اول اين گونه است كه مي‌گويد بايد نظم حاكم بر جهان را بپذيريم كه در اين صورت انقلاب اسلامي به يك كشور حاشيه‌اي تبديل مي‌شود و ديگر نيازي نبود كه انقلاب كنيم.  صلاحي تصريح كرد: نگاه دوم نيز اينگونه است كه انقلاب و شعارهايش را داشته باشيم اما در تعامل با جهان واقعيت‌هاي قدرت‌محور امروز را بپذيريم كه در بعضي دوره‌ها بحث تنش‌زدايي را در اين راستا مطرح كردند.  رئيس سازمان بسيج اساتيد نگاه سوم به جهان را نگاه امام خميني عنوان كرد و گفت: راهي كه امام خميني باز كرد و امروز مقام معظم رهبري آن را دنبال مي‌كنند اين است كه ما بايد تبديل به يك قدرت بين‌المللي شويم وگرنه زير فشار دشمن له خواهيم شد.
رئيس سازمان بسيج اساتيد با بيان اينكه اگر به يك قدرت محوري تبديل نشويم سخن گفتن از تمدن اسلامي درست نيست، گفت: در حوزه بين‌الملل بايد به سمت قدرت ملي و تلاش براي تدوين راه تمدن نوين اسلامي حركت كنيم كه اين كار جز از جمهوري اسلامي از كشور ديگري برنمي‌آيد.




منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن