تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سه چیز از نشانه های یقین هستند: کوتاهی آرزو، اخلاص در عمل، بی رغبتی به دنیا
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821217803




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايجاد تعاوني مجازي و شبکه هاي ابري براي عرضه کالاهاي روستاييان کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ مرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۱۶ق.ظ)
وزير ارتباطات در همايش ICT روستايي خبر داد؛ ايجاد تعاوني مجازي و شبکه هاي ابري براي عرضه کالاهاي روستاييان کشور موج - وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به اهميت روستاييان و نقش مهم آنها در اقتصاد کشور گفت: روستاييان با عرضه کالاهاي خود اقتصاد خود را تامين مي کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، صبح امروز محمود واعظي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در اولين همايش خدمات عمومي الزامي ICT و مناطق روستايي با اشاره به تعاملات صورت گرفته با خارج از کشور عنوان کرد: پيروزي هسته اي ايجاد تعاملاتي بيشتر با فشارهاي اروپايي و آمريکايي مي کند. ولي متاسفانه افرادي فکر مي کنند اين پيروزي هسته اي به صورت مقطعي و جرياني اتفاق افتاده است و بايد به آنها هشدار داد ملت ما تحت تاثير افکار غلط قرار نمي گيرد.
وزير ارتباطات تصريح کرد: مردم همواره حاميان دولت بوده اند و دولت با کمک مردم موفق خواهد بود. اين همان مساله اي است که در مذاکرات هسته اي شاهد آن بوديم.
واعظي در خصوص فعاليت هاي حوزه ICT در روستاها اعلام کرد: اقداماتي که براي روستاها در ICT انجام داده ايم شعار نبود و همان زماني که به وزارتخانه آمدم فعاليت پست بانک را تغيير دادم تا بتوانيم در روستاها ايجاد اشتغال کنيم.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در خصوص مهاجرت روستاييان به شهرهاي اطراف گفت: بايد از مهاجرت روستاييان به شهر جلوگيري کرد، به همين جهت در سال هاي گذشته جمعيت روستايي نسبت به شهري به ميزان مساوي 50 درصد بود اما امروز اين درصد در جمعيت روستايي به 30 درصد کاهش يافته است.
واعظي در خصوص تصميماتي که براي روستاهاي کشور در وزارت ارتباطات گرفته شده، بيان کرد: امروز بالاي 90 درصد از روستاهاي کشور داراي تلفن ثابت هستند و ما به دنبال اين نکته نيستيم زيرا توسعه خدمات الکترونيکي در روستاها بسيار پر اهميت است.
وي ادامه داد: در حال حاضر انتقال اينترنت پرسرعت به روستاها فقط براي ديدن فضاي مجازي نيست بلکه بايد سبب شود تا شاخصه هايي مانند آموزش و سلامت الکترونيک پررنگ تر شود.
واعظي با تاکيد بر ايجاد امکانات تازه براي روستاييان گفت: روستاييان براي عرضه کالاهاي خود در فضاي مجازي بايد تعاوني مجازي ايجاد کنند، اين مساله سبب خواهد شد که اشتغال و درآمد روستاها افزايش يابد و لجستيک پست هم همراه آنها خواهد بود.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات عنوان کرد: بايد خدمات ICT به روستاها برود و ما در تلاش هستيم با ايجاد شبکه ابري، روستاييان هم بتوانند از تمامي اطلاعات و حوزه ICT بهره مند شوند.
وي در پايان توضيح داد: کليه روستاهاي بالاي 20 خانوار در پايان امسال به اينترنت متصل مي شوند و ما اين اقدام را براي ايجاد اشتغال و بالا رفتن آگاهي آنها انجام مي دهيم، البته دانشجويان هم مي توانند با ارائه پايان نامه براي توسعه روستايي به کمک اين وزارتخانه بيايند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن