تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820747683




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رونمايي از خبرگزاري بين‌المللي جهان اسلام در تهران


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: رونمايي از خبرگزاري بين‌المللي جهان اسلام در تهران
رونمايي از سايت «يونيوز»، افتتاح بازار فيلم اسلامي، رونمايي از «حلال مديا» و چند سخنراني ماحصل اولين روز برگزاري اجلاس اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي اسلامي در ايران بود؛ اما نتايج مثبت برگزاري اين مجمع سالانه را در كدام تغيير محسوس رسانه‌اي در سطح كشورهاي اسلامي مي‌توان كشف كرد؟
نویسنده : الناز خمامي‌زاده 
رونمايي از سايت «يونيوز»، افتتاح بازار فيلم اسلامي، رونمايي از «حلال مديا» و چند سخنراني ماحصل اولين روز برگزاري اجلاس اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي اسلامي در ايران بود؛ اما نتايج مثبت برگزاري اين مجمع سالانه را در كدام تغيير محسوس رسانه‌اي در سطح كشورهاي اسلامي مي‌توان كشف كرد؟
هشتمين اجلاس راديو - تلويزيون كشورهاي اسلامي روز گذشته در تهران آغاز به كار كرد؛ آن هم با حضور چهره‌هاي نامي عرصه سياست؛ از شيخ نعيم قاسم جانشين دبيركل حزب‌الله لبنان گرفته تا علي‌اكبر ولايتي، مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل و نيز نوري المالكي، معاون رئيس‌جمهور عراق و جمعي از مقامات و مسئولان كشورهاي اسلامي. حضور اين چهره‌ها حاكي از ميزان اهميت برگزاري اين اجلاس و نيز اهميت بالاي كاركرد رسانه و راديو و تلويزيون كشورهاي اسلامي در دوره كنوني است. با اين حال اين اجلاس هر سال برگزار مي‌شود و در آن شعارهاي يكپارچه‌اي چون لزوم همبستگي رسانه‌هاي جهان اسلام منتشر شده و شخصيت‌هاي مختلف در سخنراني‌هايشان بر لزوم اتحاد رسانه‌هاي كشورهاي اسلامي در مقابله با استكبار و تحجرگرايي تأكيد مي‌كنند اما نتيجه‌اي كه بايد، عايد كاركرد مثمرثمر رسانه‌هاي كشورهاي اسلامي نمي‌شود. فعاليت تأثيرگذار رسانه‌هاي غربي در تخريب چهره جهان اسلام به كنار، امروزه دنياي اسلام با تهديد جدي‌تري از داخل بنيان و بدنه خود رو‌به‌رو است. رسانه‌هاي فعال داعش امروز با بهره‌گيري از به‌روز‌ترين ابزار و شيوه‌هاي تبليغاتي و انتشاراتي خبر، اخبار مروج اسلام افراطي را در دنيا اشاعه مي‌دهند، اين گروه تروريستي افراطي با ترفندهاي مدرن رسانه‌اي غربي، تير رسانه‌هاي غربي را كه به سوي تخريب چهره اسلام پرتاب شده است، مشايعت مي‌كنند و تا به اينجاي كار در رسيدن به اين هدف بسيار موفق بوده‌اند. رسانه‌هاي داعش در عرض مدت كمتر از دو سال و با شدت گرفتن فعاليت‌هايشان موفق شده‌اند، هيبت خوفناك، وحشيانه و خشني از اسلام را نزد افكار عمومي دنيا مجسم سازند. سؤال اين است كه نتيجه اجماع و همفكري كارشناسان رسانه‌اي و راديو - تلويزيوني كشورهاي اسلامي كه هشت سال پياپي را گردهم آمده‌اند در اين سال‌ها چه بوده است؟ اين اجلاس تا چه اندازه در خنثي كردن افكار مسمومي كه رسانه‌هاي غربي و داعش درباره اسلام بسط مي‌دهند، نقش ايفا كرده و مي‌كند؟ فاصله ايده‌پردازي در اين اجلاس تا عمل چقدر است؟ رسانه يك قدرت بزرگ است؛ يك دستگاه و ماشين پروپاگاندا در بالاترين مرتبه تأثيرگذاري‌اش. امروز اين تعاريف براي رسانه بيشتر از هر زمان ديگري معنا دارد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن