تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خداوند عزيز و جليل نقل كرده است كه فرمود: هر كار ارزشمندى كه در آن بسم ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821251020




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با ترک اینترنت دچار سرماخوردگی می شوید


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: با ترک اینترنت دچار سرماخوردگی می شوید
محققان هشدار داده اند که صرف زمان بسیار زیاد در اینترنت، سیستم ایمنی بدن انسان را ضعیف می کند و سبب ایجاد بیماری در فرد می شود که افزایش ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا ازجمله این بیماری هاست.
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در این بررسی مشخص شد افرادی که دچار اعتیاد به اینترنت می‌شوند ۳۰ درصد بیشتر ممکن است دچار سرماخوردگی و آنفلوآنزا شوند.


با ترک اینترنت دچار سرماخوردگی می شوید



"فیل راید" یکی از متخصصان این مطالعه از دانشگاه «سوانسی» در ولز، گفت: افرادی که مدت زمان زیادی را صرف کار با اینترنت می‌کنند عملکرد سیستم ایمنی‌ بدنشان ضعیف می‌شود زیرا تماس کافی با دیگران و همچنین میکروب‌ها ندارند.


همچنین در این مطالعه آشکار شد که تاثیر اینترنت بر سلامت افراد، مستقل از فاکتورهای دیگر همچون افسردگی، کمبود خواب و تنهایی است که هر یک به نوبه خود با کار کردن زیاد با اینترنت ارتباط دارند.


در این مطالعه همچنین آمده است افرادی که کاربر افراطیِ اینترنت هستند یا به عبارتی معتاد به آن هستند زمانی که ارتباط خود را با اینترنت از دست می‌دهند دچار استرس می‌شوند و این چرخه استرس و احساس آرامش در هنگام کار با اینترنت ممکن است به تغییر سطح کورتیزول منجر شود که بر عملکرد سیستم ایمنی تاثیر می‌گذارد.


در این بررسی ۵۰۰ فرد ۱۸ تا ۱۰۱ سال مورد مطالعه قرار گرفتند و مشخص شد افرادی که استفاده بیش از حدی از اینترنت دارند بیشتر دچار سرماخوردگی و آنفلوآنزا می‌شوند.


 در مطالعات پیشین آمده است افرادی که زمان زیادی را صرف کار با اینترنت می‌کنند بیشتر دچار کمبود خواب شده و از رژیم غذایی نامناسبی برخوردارند و کمتر ورزش می‌کنند. این رفتارها می‌تواند به سیستم ایمنی آسیب وارد کند و آسیب‌پذیری در برابر بیماری‌ها را افزایش دهد.




انتهای پیام/



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

استفاده از صفحات اجتماعی عامل افزایش خودکشی!
کودکانی که زود بالغ می شوند!/ بلوغ زودرس ارمغان شبکه های اجتماعی برای کودکان و نوجوانان
برق که قطع شد فهمیدم خانواده دارم
"اعتیاد آنلاین"دام جذاب اینترنت برای نوجوانان





۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن