تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حکمت را هر کجا که یافتی فراگیر، زیرا حکمت گمشده هر مومن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803374668




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) آغاز به کار کرد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) آغاز به کار کرد
سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) و جشن‌های دهه کرامت صبح امروز در جوار بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز به کار کرد.


به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) و جشن های دهه کرامت همزمان با میلاد با سعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله سعیدی، تولیت حرم حضرت معصومه(س) و سید جواد جعفری، مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) صبح امروز 25 مرداد در جوار بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز شد.


آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در این مراسم گفت: حضرت معصومه(س) بانوی عظیم الشأنی است که گنجینه بی‌نهایت الهی است و شهر قم با وجود ایشان حیات طیبه پیدا کرده است.


وی اظهار کرد: آغاز ماه ذی القعده برای خاندان پیامبر گرامی اسلام(ص)، پیام آور شادی و سرور است.


تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد: حضرت نجمه خاتون همسر گرامی امام هفتم در یازدهم ماه ذی القعده صاحب فرزندی شد که امام هشتم شیعیان شد و در اول ماه ذی القعده از این بانو، دختری متولد شد که نامش فاطمه و لقبش معصومه است.


امام جمعه قم با اشاره به اینکه با تولد حضرت معصومه(س) قلب آل الله سرشار از سرور و شادی شد، افزود: امام رضا(ع) صاحب خواهری شدند که سال‌ها قبل، ولادت، سکونت و وفات ایشان را امام صادق(ع) در روایات خبر داده بودند.


حجت الاسلام سعیدی با اشاره به اینکه  حضرت معصومه(س) در پرتو تعلیم و تربیت پدر، مادر و برادر مراحل رشد و تعالی ایمان را با سرعت طی کردند، تصریح کرد: گفته شده بعد از حضرت رضا(ع) در میان فرزندان حضرت موسی بن جعفر(ع) کسی همانند حضرت فاطمه معصومه(س) نبود.
وی ابراز کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران برای تجلیل از خاندان حضرت موسی بن جعفر(ع)، دهه اول ماه ذی القعده، دهه کرامت نامگذاری شد که در این ایام و در مراسم‌ مختلف ذکر فضائل و معارف اهل بیت(ع) انجام می‌شود.


امام جمعه قم تصریح کرد: افتتاحیه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) نیز در این ایام با برکت برگزار می‌شود.


گسترش دهه کرامت مدیون توجهات مقام معظم رهبری به این ایام پر برکت است


مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در آیین افتتاحیه سیزدهمین دوره این جشنواره در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه رواج و گسترش دهه کرامت مدیون توجهات مقام معظم رهبری به این ایام پر برکت است، گفت: امروزه دهه کرامت به عنوان نهادی پر برکت به رسمیت شناخته شده است.


سیدجواد جعفری با اشاره به دهه کرامت و سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع)، اظهار کرد: خادمان و خدمتگزاران بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) در ایام دهه کرامت، اقدامات کم نظیری انجام داده‌اند تا فضای معنوی و با نشاطی را ایجاد کنند.


وی ادامه داد: جشنواره امام رضا(ع) از آغاز شکل گیری با این هدف بلند تأسیس شد که در ایام ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) فضای بانشاط و معنوی توأم با آموزه‌های رضوی در جامعه تقویت شود.


مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) افزود: برگزاری افتتاحیه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در قم و اختتامیه این جشنواره در مشهد سبب شده تقویم نانوشته‌ای از رویدادهای فرهنگی در کشور رقم بخورد که رویش این رویدادها در ایام دهه کرامت است.


جعفری عنوان کرد: شورای هماهنگی مراسم‌های دهه کرامت از سال 1386 شروع به کار کرده و تا کنون برنامه‌های زیادی را برگزار کرده است.


مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) ادامه داد: اگر چه در ابتدا شهرهای قم‏ مشهد و فارس طلایه دار دهه کرامت بودند اما امروزه با تأسیس 31 دبیرخانه دائمی در همه استان‌ها‏، فعالیت در این زمینه تبدیل به یک جریان مستمر شده است.


جعفری با بیان اینکه دامنه فعالیت جشنواره بین المللی امام رضا(ع) بسیار گسترده است، اظهار داشت: این جشنواره در عرصه بین الملل با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات، مجمع جهانی اهل بیت(ع) و جامعه المصطفی العالمیه فعالیت خود را آغاز کرده است.


وی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار اساسنامه مجمع خادمان فرهنگ رضوی تدوین شده است، اضافه کرد: قرار است مجمع خادمان فرهنگ رضوی در یک مجمع جهانی دور هم جمع شوند تا بتوانیم خادمان را در یک تشکل بومی گردهم آوریم.


یادآوری می شود؛ سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) از یکم تا یازدهم ذی‌القعده در دهه کرامت برابر با 25 مرداد تا چهارم شهریور سال 1394 در تمام استان‌های ایران و 718 نقطه از جهان برگزار می‌شود. 














انتهای پیام/



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

پیشگویی امام صادق(ع) درباره شهر قم و ظهور امام زمان(عج)
مسلمانان غیرت خود را فراموش کرده‌ا‌‌ند
چرا حضرت فاطمه معصومه(س) ازدواج نکرد؟
به برکت قدمت قم شده حریم تشیع.../ صوت میثم مطیعی
ویژه برنامه‌های آستان قدس رضوی در دهه کرامت اعلام شد
دختر نمونه و نخبه از دیدگاه مراجع تقلید کدام است؟
حرم حضرت معصومه(س) در 100 سال پیش + تصاویر
حجت‎الاسلام ادیب‎یزدی: طلاق در جامعه کپسول فساد است
عکس‌های متفاوت رهبر انقلاب در لباس مبدل تا زندان ساواک + تصاویر
گناهی که برابر با کشتن ده هزار فرشته است





۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن