تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بنده «خدا» مى‏دانست كه در ماه رمضان چيست [چه بركتى وجود دارد] دوست مى‏داشت كه تم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821167850




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقابله با 35 نوع حادثه با دست خالي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مقابله با 35 نوع حادثه با دست خالي
نویسنده : بيژن يانچشمه 
 در حالي كه از 45 نوع حادثه و بلاياي طبيعي جهان، تعداد 35 نوع آن در ايران محتمل است و ايران جزو ۱۰ كشور حادثه‌خيز جهان است و در دنيا نيز مقام ششم را دارد، بر اين اسا‌س لازم است دستگاه‌هاي متولي در زمينه مديريت بحران به تجهيزات و وسايل امداد و نجات مجهز شوند. در اين زمينه كارشناس ارشد سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور از تخصيص اعتبار براي خريد تجهيزات امدادرساني به شهرداري‌هاي سراسر كشور در سال ‌جاري خبر داد.
 به دليل پراكندگي شهر‌ها و روستا‌ها در كشور و با توجه به حادثه‌خيز بودن بيشتر اين مراكز جمعيتي، لازم است در زمان بحران اقدامات اوليه براي امداد‌رساني به حادثه‌ديدگان صورت گيرد. بر اين اساس تجهيز و مجهز‌سازي مراكزي كه نقش امداد و نجات را بر عهده‌ دارند، بايد در اولويت فعاليت‌ها قرار گيرد تا در زمان بحران و در بازه زماني طلايي امداد‌رساني (72 ساعت پس از وقوع حادثه‌) بتوان ميزان تلفات جاني را كاهش داد. در اين زمينه، بابك نورالهي در همايش تخصصي سازمان‌هاي آتش‌نشاني شهرداري‌هاي مازندران بيان كرد: در راستاي ارزيابي از توانمندي‌هاي سازمان‌هاي آتش‌نشاني در بخش مديريت بحران تاكنون بازديدهاي متعددي در سازمان‌هاي شهرداري‌هاي كشور صورت گرفته است.
وي با اعلام اينكه اكنون دستورالعمل تشريح در امر مديريت بحران در ستاد بحران شهرداري‌ها در دستور كار قرار گرفته است، افزود: در اين راستا وظايفي مطرح شده و شهرداري‌ها به عنوان متولي اصلي مديريت بحران معرفي شده‌اند.  كارشناس ارشد سازمان شهرداري‌هاي كشور از اجراي برنامه مشخص و نظام‌يافته در مديريت بحران خبر داد و گفت: در اين برنامه يكسري شرح وظايف و كارگروه‌هايي درنظر گرفته شده است.
نورالهي با تأكيد بر اينكه اكنون تجهيزات مرتبط با سازمان‌هاي آتش‌نشاني در برخي از استان‌ها جوابگوي شهرداري‌ها نيست، اظهار كرد: امسال مطابق تعيين بودجه شهرهاي بالاي يكصد هزار نفر جمعيت از تجهيزات جديد سازمان آتش‌نشاني بهره‌مند مي‌شوند، همچنين براي خريد ماشين‌آلات سنگين چون كمپرسي، لودر و گريدر در سال‌جاري بودجه‌اي كنار گذاشته شده است.
وي خاطرنشان كرد: تخصيص اين اعتبارات براساس تعريف فرآيند و مطابق اولويت‌بندي بين سازمان‌هاي شهرداري‌ها انجام مي‌شود.
اين سخنان در حالي بيان مي‌شود كه هنوز بسياري از مراكز امداد و نجات به تجهيزات اوليه امداد و نجات مجهز نيستند و مشخص نيست كه چه ميزان بودجه از سوي دولت براي اين امر اختصاص يافته است؟



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن