تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821134117




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ازدواج با معیارهای دینی به طلاق منتهی نمی‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
ازدواج با معیارهای دینی به طلاق منتهی نمی‌شود
ازدواج با معیارهای دینی به طلاق منتهی نمی‌شود امام جمعه خوی گفت: ازدواج با معیارهای دینی به هیچ وجه منجر به طلاق نخواهد شد.


به گزارش فرهنگ نیوز، حجت‌الاسلام سید رضی موسوی شکوری ظهر امروز در جلسه‌ تبیین راه‌های نهادینه‌سازی سبک زندگی ایرانی اسلامی و تفسیر آیات مرتبط با ازدواج قرآن، اظهار داشت: در صورتی که جوانان با لحاظ معیارهای دینی به تشکیل خانواده مبادرت کنند هرگز طعم تلخ طلاق را نمی‌چشند.
وی افزایش یافتن واقعه طلاق را قابل انتقاد دانست، افزود: ازدواج با لحاظ کردن معیارهای دینی، جلوگیری از ارتباط‌های نامشروع بین دختران و پسران، پیش‌قدم شدن بزرگترها برای خواستگاری و جلو بردن ازدواج با رعایت قوانین عرف و شرع عوامل موثر در کاهش آمار طلاق به شمار می‌رود.
 
این مسئول یکی از علل سوق یافتن مردم به سمت طلاق را سوءظن طرفین نسبت به یکدیگر دانست، اضافه کرد: بی‌بند و باری، بی‌توجهی به مسائل اخلاقی، دخالت دیگران در زندگی، بیماری‌های روحی و پنهان‌کاری از جمله دلایل بروز سوءظن و سلب اعتماد نسبت به شریک زندگی است.
 
این مسئول حوزه‌های علمیه خوی ملتزم بودن زوجین نسبت به تعهدات انسانی و اخلاقی در مقابل همسر و فرزندان، داشتن عفت در گفتار و کردار و پوشش، خودداری از شتابزدگی در قضاوت نسبت به رفتار دیگران، خودسازی فردی و عمل به وظایف در زندگی مشترک لازمه از بین بردن سوءظن دانست.
 
وی در این نشست صمیمانه با مراجعه به آیات نورانی قرآن کریم و روایات موجود مبحث ازدواج و اهداف آن را مورد بررسی قرار داد، گفت: دست یافتن به آرامش، صیانت از حریم عفت و پاکی از جمله مهمترین هدف‌های ازدواج به شمار می‌رود، به طوری که در نتیجه متلاشی شدن کانون خانواده در غرب گسترش فساد و ناهنجاری‌های اخلاقی را شاهد هستیم.
 
این مسئول با ابراز تاسف از اینکه مردم کشورهای غربی به ناچار در نتیجه سیراب نشدن از چشمه محبت انسان‌ها و همسر خود به سگ بازی و امثال این موارد روی آورده‌اند، اضافه کرد: نابودی کانون گرم خانواده به طور قطع نتیجه‌ای جز این به دنبال نخواهد داشت.
 
موسوی شکوری با اظهار به اینکه برای داشتن زندگی خانوادگی و اجتماعی موفق باید به دستورات دین مبین اسلام و آیات نورانی قرآن کریم تمسک جوییم، اضافه کرد: در این راستا خداوند متعال، نبی مکرم اسلام (ص)، ائمه معصوم (ع) همچنین اولیای الهی توصیه‌ها و رهنمودهای سازنده‌ای داشته‌اند.
 
امام جمعه خوی عمل به دستورات قرآن کریم را لازمه سعادت بشری در همه عرصه‌ها اعم از فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، زندگی شخصی و ... دانست، گفت: با گام برداشتن در این سمت به طور قطع نتایج مطلوب به دست خواهد آمد.


منبع: فارس


94/5/22 - 12:43 - 2015-8-13 12:43:30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن