تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805331285




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيکاري، ترخيص کاران گمرکي را تهديد مي کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ مرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۷ق.ظ)
نمايندگان مجلس: نبايد خدمات دهي با کيفيت را قرباني نيروي انساني کنيم بيکاري، ترخيص کاران گمرکي را تهديد مي کند موج - هدف دولت تسهيل خدمات رساني به تجار است و نه جذب نيرو. بايد واقعيت هاي روز را قبول کنيم. امروز در تمام دنيا سازمان ها به سمت الکترونيکي شدن مي روند، ما نيز بايد اين امر را بپذيريم نه اين که خدمات دهي با کيفيت را قرباني نيروي انساني کنيم.
هر چند الکترونيکي شدن گمرکات تاثير بسزايي بر روند تسهيل صادرات و واردات دارد اما قطعا خالي از ايراد نيست. در واقع مشکل ورود تکنولوژي هاي نوين که بيکاري نيروي انساني يکي از آن هاست، اين بار با الکترونيکي شدن امور گمرکي شامل حال ترخيص کاران گمرکي مي شود. يکي از مهم ترين اهداف راه اندازي سامانه گمرک الکترونيکي کاهش رفت و آمدها و نيز حضور فيزيکي در گمرکات است و مي توان پيش بيني کرد با توسعه بيشتر اين سامانه از تعداد ترخيص کاران کاسته شود. 
محمد علي مددي، عضو کميسيون اقتصادي مجلس، در گفت و گو با موج در پاسخ به اين که با الکترونيکي شدن گمرکات، ترخيص کاران ممکن است شغل خود را از دست بدهند؛ گفت: هدف دولت تسهيل خدمات رساني به تجار است و نه جذب نيرو. بايد واقعيت هاي روز را قبول کنيم، در حال حاضر در تمام دنيا سازمان ها به سمت الکترونيکي شدن مي روند؛ ما نيز بايد اين امر را بپذيريم، نه اين که خدمات دهي با کيفيت را قرباني نيروي انساني کنيم.
مددي با بيان اين که بيکاري ناشي از ورود تکنولوژي فقط به حوزه گمرک محدود نمي شود؛ اظهار داشت: بيکاري ناشي از ورود تکنولوژي و الکترونيکي شدن امور، معضل اساسي کشورهاي در حال توسعه از جمله ايران است. اين در حالي است که در کشورهاي پيشرفته اين مشکل وجود ندارد و نيروي کار به سرعت جذب محيط کار مي شود. شايد يکي از دلايل اين امر به نبود نيروي متخصص و تحصيلکرده بر مي گردد. در کشور ما تعداد کساني که مدارک عاليه دارند زياد، اما تعداد کارشناسان واقعي و کاربلد بسيار اندک است که اين هم به سيستم غلط آموزش پرورش ما برمي گردد.



وي ادامه داد: به هر حال اين وظيفه دولت است که ترتيبي اتخاذ کند تا با الکترونيکي شدن امور به تعداد بيکاران کشور اضافه نشود و خود اين امر به ايجاد اشتغال کمک کند. اين نماينده مجلس در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد ضعيف گمرکات کشور تصريح کرد: هر چه حجم تعاملات بيشتر شود، خدمات دهي گمرکات نيز بايد افزايش يابد. اما متاسفانه گمرکات بسيار ضعيف اند و توانايي خدمات دهي به اين حجم از مبادلات را ندارند. خود من از محموله مخابراتي اطلاع دارم که بيش از يک سال است در گمرک مانده و بي دليل اجازه ترخيص نگرفته است. اگر اين روند به همين شيوه ادامه پيدا کند، صادرات و واردات کشور ضربه سنگيني خواهد خورد؛ مگر اين که برنامه ريزي دقيق و منسجمي در اين باره صورت گيرد تا مشکلات حوزه صادرات و واردات کاهش يابد.
وي با اشاره به اين که بايد شرايط خدمات رساني را به روز کنيم تا روند تجارت تسهيل شود، عنوان کرد: الکترونيکي کردن سيستم هاي سازماني در تسريع امور بسيار تاثيرگذار بوده و حاشيه هاي کمتري دارد، بنابراين انتظار مي رود دولت تمام سازمان هاي مهم و به خصوص گمرکات را به اين سيستم مجهز کند.



رجايي باغ سياهي، ديگر عضو کميسيون اقتصادي مجلس، نيز در اين باره به خبرنگار موج گفت: طبيعي است وقتي سيستم به سمت ماشيني شدن مي رود، از فرصت هاي شغلي کاسته مي شود اما مهم اين است که با کاهش تعداد نفرات، راندمان کاري افزايش يابد. به خصوص در گمرکات به دليل ماهيت کاري که دارند؛ هر چه دخالت افراد را کمتر کرده و کار به شکل سيستمي پيش برود؛ بر سرعت و سلامت کار افزوده مي شود. وي با بيان اين که برنامه ريزي براي کساني که به دليل ورود تکنولوژي و سيستمي شدن امور کار خود را از دست مي دهند، وظيفه دولت است، گفت: افزايش سرمايه گذاري هاي خارجي لزوما منجر به افزايش حجم مبادلات و ورود و خروج کالا به گمرکات نمي شود. همچنين در صورت افزايش مبادلات، قطعا گمرکات کشور آمادگي لازم براي اداره امور را دارند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن