تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813215345




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سایه روشن های دومین جشنواره مطبوعات و رسانه های البرز


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


سایه روشن های دومین جشنواره مطبوعات و رسانه های البرز استان‌ها > البرز - هفده مرداد که با یاد و پاسداشت زحمات شهید گرانقدر عرصه خبر، شهید صارمی به نام روز خبرنگار نام گذاری شده است، روزی که در آن از تلاش ها و رنج های یکساله اهالی رسانه تجلیل می شود و هر سازمان و ارگانی به نوعی برنامه ای برای خبرنگاران تدارک می بیند. یکی از این برنامه ها که برای دومین سال پیاپی در استان البرز برگزار می شود، جشنواره مطبوعات و رسانه های خبری استان البرز است که با محک توانمندی خبرنگاران استان از آنان تقدیر می شود.

مهناز همتی/خبرآنلاین البرز، برپایی این جشنواره از سال 93، اتفاق نو و تازه ای بود که با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد و مورد استقبال خوب اهالی رسانه قرار گرفت. البته انتقادات زیادی هم بر آن وارد شد و از آن جایی که بنا به گفته حسینی کاشانی مدیر اجرایی این جشنواره که از نقد بیشتر از تمجید استقبال می کند، از نقدهای وارده در جهت برگزاری هر چه باشکوه تر دومین جشنواره در سال 94 استفاده کردند، کما اینکه شاهد تغییرات مثبت و اتفاقات خوبی در این زمینه بودیم. یکی از این موارد، مشارکت خانه مطبوعات استان البرز در برگزاری این جشنواره بود که می توان آن را مهمترین اقدام و بزرگترین دستاورد خانه مطبوعات در طول عمر این نهاد پس از تشکیل استان نوپای البرز دانست که این خود یک شروع خوب برای کارهای جدی این خانه محسوب می شود و اتفاق خوب دیگر را به ارسال آثار به صورت الکترونیکی اشاره می کنیم که همین امر در سرعت و کاهش زمان تاثیر بسزایی داشت. شاید ارسال الکترونیکی خود دلیلی بر رشد 25 درصدی حضور خبرنگاران در این جشنواره باشد طوری که 192 نفر با 1105 اثر در این جشنواره شرکت کردند. خوش و بش خبرنگاران قبل از شروع مراسم
سالن انتظار اداره کل فرهنگ و ارشاد، مملو از جمعیت شده بود، خبرنگارانی که با جمع های چند نفره مشغول صحبت و رد و بدل کردن اطلاعات بودند و از حدس و گمان های برنده شدنشان در این جشنواره سخن می گفتند، عده ای دیگر که در بدو ورودشان با پذیرایی مختصری به این جمع ها ملحق می شدند و با سپری کردن زمان که گویی برای همه امری عادی شده بود که هیچ جلسه ای بدون تاخیر آغاز نخواهد شد در انتظار بازگشایی درب های سالن بودند.
عده ای فرصت را غنیمت می شمردند تا در فضایی که همه خبرنگاران جمع هستند دیداری تازه کرده و به گپ و گفت می پرداختند، آن طور که به نظر می رسید همه شاد و گویی راضی از برگزاری این جشنواره بودند. اما آیا این شادی تا پایان جشنواره و اعلام اسامی برگزیدگان ادامه خواهد داشت؟

مدیر خانه مطبوعات چه گفت؟
بالاخره به خبرنگاران اجازه داده شد تا وارد سالن شوند و هرکس سعی می کرد جای مناسب و نزدیک به سِن را برای خود برگزیند تا از نزدیک شاهد اتفاقات پیش رو باشد. بعد از حدود چند دقیقه ای معطلی، با قرائت آیاتی از کلام ا.. مجید، مراسم اختتامیه جشنواره مطبوعات و رسانه های خبری استان البرز، با حضور استاندار البرز، فرماندار فردیس، مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان البرز، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهالی رسانه رسماً آغاز شد.
در ابتدای مراسم شهابی فرد به عنوان مدیر عامل خانه مطبوعات استان البرز، در رابطه با مشکلات اصحاب رسانه در استان به ایراد سخنانی پرداخت و به نبود چشم انداز خبری روشن برای خبرنگاران اشاره کرد و گفت: مسئولان به هنگام مشکلات و زمانی که به خبرنگاران نیاز دارند به ارزش های خبر و خبررسانی اشاره می کنند ولی زمانی که مشکلشان برطرف می شود رسانه را فراموش می کنند. وی همچنین از همکاری صمیمانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با خانه مطبوعات ابراز امیدواری کرد و از اختصاص مکانی جدید برای این خانه در اداره کل خبر داد. حسینی کاشانی: اهل تعریف از مدیران نیستم
در ادامه مراسم حسینی کاشانی، به عنوان مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به پای تریبون آمد و با خوشامدگویی به اهالی رسانه و تقدیر و تشکر از استاندار البرز، سخنان خود را آغاز کرد.
وی افزود: با اینکه از غلو و تعریف زیاد استقبال نمی کنم اما همواره شاهد یاری و مساعدت همه جانبه مهندس طهایی در برنامه های فرهنگی وحرکت رو به جلو و پیشرفت در زمینه های فرهنگی بودیم.
حسینی کاشانی اشاره کرد: در سال اول که وارد این مجموعه شدم بودجه عمرانی برای فرهنگ و هنر 70 میلیون تومان بود که توانستیم با نظر مساعد استاندار و سایر مسئولین این رقم را تا یک میلیارد و 50 میلیون تومان افزایش دهیم که این افزایش را نشانه روزهای خوب و تقویت زیرساخت های فرهنگی دانست و از کاهش مشکلات زیرساختی در آینده نوید داد. در ادامه ایشان از توافق انجام شده در رابطه با تفاهم همکاری استانداری و وزارت فرهنگ و اشاد اسلامی در راستای تجهیز پلاتوهای تئاتر استان خبر داد که آن را گامی مثبت در جهت حرکت رو به رشد دانست.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: افزایش شرکت کنندگان و همچنین آثار ارسالی به این جشنواره، نشانه تقویت و رشد و بالندگی اهالی رسانه است. وی در ادامه از تشکیل اتاق فکر و استفاده از نظرات اهالی رسانه در برنامه ریزی آینده در عرصه رسانه خبر داد و با ذکر شعار خود در این دولت که «ما نماینده دولتی هستیم که با تدبیر گام بر می داریم تا همچنان امید را در دل مردم زنده نگه داریم» به سخنان خود پایان داد.

توزیع جوایز و سکوت خبرنگاران
در ادامه مراسم، نوبت به توزیع جوایز رسید اما به دلیل دیر رسیدن برخی مسئولین این برنامه به تاخیر افتاد، گروه دَف نوازی را برای اجرای برنامه فراخواندند اما باز هم ناهماهنگی، دقایقی را تلف کرد و بالاخره بعد از مدتی حاضر شدند و برنامه خود را اجرا کردند.
سپس یکی از داوران به نمایندگی از هیئت داوران با قرائت بیانیه جشنواره و ذکر نکاتی پیرامون آثار ارسالی به سخنرانی پرداخت و افزود: داوران در هنگام بررسی آثار، اسامی افراد را مشاهده نمی کردند که این صحت و اعتبار داوری را بیشتر می کند.
زمان اهدای جوایز فرا رسید و استاندار البرز، مدیرکل صدا و سیمای استان البرز، مدیرعامل خانه مطبوعات استان البرز و مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اهدای جوایز به روی سِن حاضر شدند. در این لحظه سکوتی بر مراسم حاکم شد و هر کسی در انتظار برنده شدن، نفس را در سینه حبس کرده بود.
در این جشنواره از علیرضا اکبری ریحانی به عنوان پیشکسوت خبر و موسی کوره ای به عنوان عکاس پیشکسوت از ایرنا تجلیل شد. باز هم قصه داوری
پس از اعلام جوایز و پایان مراسم، گویی رضایت عده ای فراهم نشده بود. گروهی از طولانی شدن مراسم گلایه داشتند، عده ای هم متعجب بودند که چگونه می شود خبرنگاری هنگام دریافت جایزه با متن سخنرانی از پیش آماده شده ای به روی سِن بیاید! و دیگر خبرنگاری که مورد تقدیر قرار گرفت از روز قبل خبر انتخاب خود را در فضاهای مجازی به اطلاع دیگر همکارانش رسانده بود!! همین امر شک خبرنگاران را برانگیخت که گویی آنان از برنده شدن خود اطمینان کامل داشتند!!
باتوجه به شنیده ها از اختصاص بودجه 300 میلیون ریالی برای کمک به اجرای برنامه های این جشنواره آن طور باید، شاهد برنامه های شاد و مفرح و متنوعی در مراسم اختتامیه نبودیم و گاهی ناهماهنگی در اجرای برخی برنامه ها به عنوان نکات منفی این مراسم نمود پیدا می کرد. یک دقیقه سکوت!
اما یکی از کارهای زیبا و شایسته تقدیر در این اختتامیه، یاد کردن از همکاران و اساتیدی همچون احمد آرمون، شیما خاکدامن، سعید جهانیان و مهدی انصاری نصب بود که با سکوت یک دقیقه ای و قرائت فاتحه، یادشان را گرامی داشتند. بی برنامگی برای اهداء لوح به خبرنگاران
سالن باز هم مملو از جمعیت بود، گروهی در گوشه ای از سالن تجمع کرده بودند و به دنبال لوح های تقدیر خود، دقایق طولانی را در آنجا صرف می کردند، که نبود نظم و برنامه ریزی در این قسمت از جشنواره سبب شد تا عده ای حتی تا حدود نیم ساعت درگیر دریافت لوح خود شوند. نقدهای زیادی به این جشنواره وارد است
در پایان باید به این نکته اشاره داشت که جشنواره مطبوعات و رسانه های خبری استان البرز به دلیل کار جدید و نو پا بودن، هر ساله با ضعف ها و کاستی هایی همراه است اما با گذر زمان و کسب تجربه می تواند بهتر از این برگزار شود چرا که با استفاده و بهره گیری از نقدهایی که در دور اول بر این جشنواره وارد شد، شاهد نقاط ضعف کمتری در دومین دوره این جشنواره بودیم و امیدواریم در سال های آتی شاهد برگزاری باشکوه تر این جشنواره باشیم. ضمن اینکه دومین جشنواره نیز با کاستی های فراوانی روبرو بود.  

کلید واژه ها: استان البرز -




چهارشنبه 21 مرداد 1394 - 20:55:43





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن