تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نزدیکترین حالات بنده به پروردگارت حالت سجده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802739955




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک پایگاه اطلاع رسانی در کرج نوشت: خانه و جشنواره مطبوعات البرز و بوی خوش یک خبر


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


یک پایگاه اطلاع رسانی در کرج نوشت: خانه و جشنواره مطبوعات البرز و بوی خوش یک خبر استان‌ها > البرز - در آخرین روزهای مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جشنواره مطبوعات البرز، خبری خوش برروی خروجی برخی رسانه ها از جمله سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان قرار گرفت که می توان آن را بارقه امیدی برای اهالی رسانه تلقی کرد.

 شبکه خبری کرج در مطلبی با عنوان "بوی خوش یک خبر" به قلم مدیر مسوول این پایگاه اطلاع رسانی نوشت: گرچه این خبر در آخرین روزهای تیرماه سال جاری توسط رسانه ها از جمله ایرنا و سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز بازنشر شده است، اما تعقیب و جستجوی این خبر با هدف برجسته سازی آن نشان می دهد، اول بار خبرگزاری فارس در 25 تیرماه همزمان با تمدید مهلت پنج روزه ارسال آثار به دومین جشنواره مطبوعات استان، مبادرت به انتشار آن کرده است.
علی ایحال، این خبر خوش حاکی از آن است که به گفته مدیرعامل خانه مطبوعات البرز، امور مربوط به برگزاری دومین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های استان به این نهاد صنفی واگذار شده است.
داریوش شهابی‌فر افزوده است: واگذاری امور این جشنواره براساس انعقاد تفاهم نامه‌ای بین معاونت فرهنگی مطبوعاتی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز و خانه مطبوعات استان صورت گرفته است.
او البته به مدت زمان اجرای این تفاهم نامه یعنی اول خرداد ماه لغایت هفدهم امرداد ماه و نیز اختصاص 300 میلیون ریال اعتبار برای کمک به اجرای برنامه‌های این جشنواره هم اشاره کرده است.
حال، به عنوان یک عضو از خانواده بزرگ رسانه ای البرز نه تنها نمی توانم شادمانی خود را از شنیدن این خبر خوش کتمان کنم، بلکه انتشار دیرهنگام آن را نیز با اندکی تامل، قابل چشم پوشی می دانم.
راستش براین باورم که این خبر را می توان مهمترین اقدام و بزرگترین دستاورد خانه مطبوعات استان البرز در طول عمر این نهاد پس از تشکیل استان نوپای البرز و به نوعی جبران کاهلی و کم کاری های گذشته اعضای این خانه ارزیابی کرد.
در این میان شاید برخی ها این تحول را حاصل انتخابات اسفندماه سال گذشته و اعضای جدید هیات مدیره خانه مطبوعات البرز قلمداد کنند، اما این برداشت نمی تواند چندان با نقد منصفانه سازگاری داشته باشد و انصاف حکم می کند که ضعف و کاستی و نیز قوت و موفقیت این خانه به حساب تک تک اعضا نوشته شود.
باری، اکنون مهم این است که خانه مطبوعات البرز به حق و به درستی توانسته است در برگزاری دومین جشنواره مطبوعات استان سهم گرفته و مشارکت داشته باشد، حتی اگر این ایفای نقش کمی دیر و از نیمه راه باشد، بازهم باید به فال نیک گرفته شود.
قدر مسلم انعقاد تفاهم نامه بین خانه مطبوعات البرز و معاونت مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همراه با تخصیص اعتبار، گامی مهم و ارزشمند به شمار می رود و این نوید را می دهد که خانه مطبوعات البرز سال آینده برگزاری تمام و کمال جشنواره مطبوعات استان را با همکاری و نظارت این اداره کل برعهده گیرد.
به راستی چه کسی جز اهالی رسانه و چه نهادی جز خانه مطبوعات لایق و مستحق برگزاری جشنواره مطبوعات در البرز است؟ مگر نه این است که این خانه برپا شد تا اعضای آن صاحب ماوا و محلی برای بحث و تبادل نظر، مشورت، همدلی و همفکری شوند و در نهایت با بهره گیری از خرد جمعی، نسبت به رفع موانع و تامین نیازها و مصالح اهالی رسانه همکاری بیشتری داشته باشند.
از سوی دیگر سیاست و همراهی دولت در کاهش تصدی و واگذاری امور به تشکل ها و نهادهای صنفی، زمینه و فرصت مناسبی را فراهم کرده تا نهادی چون خانه مطبوعات بتواند در دست یابی به این هدف بیش از پیش نقش آفرین باشد.
بنابراین جشنواره مطبوعات باید توسط اهالی رسانه البرز به عنوان مجالی یگانه و سالانه نگریسته شود که تعامل و افزایش روحیه کار جمعی، ایجاد انگیزه، ارتقا دانش حرفه ای، رقابت سالم، شناخت نیروهای توانمند، کیفی گرایی در تولیدات، شناسایی ایده های نو، خلاقیت، آموزش، رشد، اجماع، پرهیز از تقابل و آشنایی هرچه بیشتر اصحاب رسانه استان با یکدیگر از جمله مزیت های بی شمار آن محسوب می شود.
البته تجلیل از پیشکسوتان عرصه رسانه، تقدیر از خالقان و گردآورندگان آثار مطلوب و موثر، بهادادن به تلاشگران حوزه اطلاع رسانی و ایجاد فرصت گفتمان برای اهالی خبر و خبررسانی آنهم در سال همدلی و همزبانی، جنبه ارزشمند دیگری از این جشنواره است که بی تردید به فضای معرفتی و معنوی این رویداد خواهد افزود.
ناگفته نماند از آنجا که البرز جوانترین استان کشور است بالطبع این واژه می تواند به جشنواره مطبوعات استان هم اطلاق شود، اما افزایش چشمگیر آثار ارسالی به دبیرخانه دومین جشنواره که از 725 اثر سال گذشته، امسال از مرز یک هزار عبور کرده، این خود نشانه دیگری از ظرفیت و ویژگی های این استان به شمار می رود.
به هرحال ضمن قدردانی از همکاری تک تک مسوولان و مدیران البرز در برگزاری جشنواره مطبوعات، برای همه همکاران در خانه مطبوعات استان در جهت اجرای هر چه بهتر و مطلوب تر این رویداد فرهنگی آرزوی موفقیت می کنیم و امیدواریم این اولین گام به گام های قوی تر و منسجم تر این نهاد در جهت ارتقا جایگاه اصحاب رسانه استان منجر شود. انشاالله  

کلید واژه ها: استان البرز -




یکشنبه 11 مرداد 1394 - 12:03:08





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن