تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816318689




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران در صدر آمار شیوع سرطان در جهان


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
ایران در صدر آمار شیوع سرطان در جهان




رئیس موسسه پیشگیری از سرطان سینه با اشاره به ابتلای سالانه ده هزار مورد جدید سرطان سینه در ایران گفت: میزان تشخیص در ایران تنها ۱۵ درصد است.





باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس موسسه پیشگیری از سرطان سینه با اشاره به ابتلای سالانه ده هزار مورد جدید سرطان سینه در ایران گفت: میزان تشخیص در ایران تنها ۱۵ درصد است.

دکتر محمد هادی زاده رئیس موسسه پیشگیری از سرطان سینه در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر میزان شیوع سرطان سینه در ایران و مهمترین علت آن گفت: متاسفانه این میزان در کشور ما هم ‌اکنون به آمار ابتلای سالیانه ده هزار مورد جدید بین بانوان تبدیل شده است و این درحالی است که در کشورهای آمریکایی همین رقم دو تا سه برابر بیشتر است اما این مهم به علت انجام غربالگری و تشخیص‌های زودهنگام در چنین کشورهایی تقریبا کنترل شده است به گونه‌ای که در دنیا ۸۵ درصد از موارد ابتلا به سرطان سینه در همان موارد نخست تشخیص داده و درمان می‌شوند در حالی که این رقم در ایران ۱۵ درصد است یعنی جای خالی ۳۵ درصدی در تشخیص به موقع سرطان سینه در کشورمان موجب شیوع چشم‌گیر آن و سبقت گیری میزان ابتلا و شیوع آن نسبت به آمارهای سازمان بهداشت جهانی در دنیا شده است به گونه‌ای که این ۳۵ درصد بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ نفر را در بر می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۰ هزار نفر در ایران مبتلا به سرطان سینه هستند، افزود: متاسفانه در هر ۵۰ دقیقه یک نفر در کشور مبتلا به سرطان سینه می‌شود و هم‌اکنون تعداد ذکر شده مبتلایان به سرطان سینه در مراحل مختلف درمانی قرار دارند. اما مهمترین نکته قابل توجه این است که میزان سن ابتلا به سرطان سینه و سایر سرطان‌ها در کشور به گونه‌ شگفت آوری کاهش یافته و این مورد به جایی رسیده که متاسفانه سن ابتلا به سرطان در کشورمان نسبت به کل دنیا ۱۰ سال جوانتر شده است اما مساله تنها به این مورد ختم نمی‌شود بلکه دولت مهمترین متولی بحث غربالگری یعنی انجام آزمایشهای پیشگیری و اجباری برای بانوان همچون ماموگرافی و سایر آزمایشهای تشخیصی است که متاسفانه در ایران نقش چندان پر رنگی ندارد و باید در این زمینه به طور جدی دولت چاره‌ای بیاندیشد.

از طرف دیگر انجام چنین موردی نیازمند تامین بودجه‌ای ویژه برای غربالگری و آموزشهای بالینی می‌باشد که شاید کمبود این اعتبارات مهمترین دلیل افزایش میزان شیوع چنین سرطان‌هایی است. اما به هر حال اولین جلسه‌های جدی و کاربردی این موضوع در غالب موسسه پیشگیری از سرطان و به صورت اجرای برنامه جامع ارتقای آگاهی و پیشگیری برای عموم افراد با روش‌های رسانه‌ای و آموزش در فضای مجازی توسط ماماهای دوره دیده در حال پیگیری است.

۲۰ تا ۳۰ درصد میزان سن ابتلا به سرطان در کشور مربوط به جوانان است

رئیس موسسه پیشگیری از سرطان سینه همچنین اذعان داشت: بر اساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی جوانان ۶ تا ۷ درصد میزان ابتلا به سرطان را در جهان تشکیل می‌دهند در حالی که این آمار با آماری معکوس و صعودی در کشورمان ۲۰ تا ۳۰ درصد است.

آماری که موجب شده تحقیقات گسترده‌ای برای علت وقوع چنین اتفاقی در کشور به طور جدی از طرف تمام سازمان‌ها و نهادها صورت بگیرد تحقیقاتی که فعلا به نتایج قطعی نرسیده اما عوامل ژنتیکی و سایر ریز فاکتورهای محیطی را تنها مقصران اصلی این موضوع دانسته‌اند و به همین منظور نیز به طور کلی در زمینه سرطان سینه پیشرفت‌های خوبی از نظر درمانی در کشورمان است اما در این زمینه و بر اساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی فعلا جراحی خط اول درمان است و طبق آمارهای WHO جراحی‌ها ۴۹ درصد ، رادیوتراپی ۴۰ درصد و شیمی درمانی سهم ۱۱ درصدی را در زمینه درمان سرطان‌ ها به خود اختصاص داده است.

گفتنی است دهمین کنگره جراحان عمومی که هم اکنون د‌ر مرکز همایشهای رازی تهران در حال برگزاری است تا ۳ روز آینده ادامه می‌یابد.






تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن