تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815167513




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري همايش «نشست کتاب‌خوان» در گيلان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ مرداد ۱۳۹۴ (۱۶:۳ب.ظ)
مدير کل کتابخانه‌هاي عمومي گيلان خبر داد؛ برگزاري همايش «نشست کتاب‌خوان» در گيلان موج - رشت - مدير کل کتابخانه‌هاي عمومي گيلان از برگزاري نخستين همايش استاني «نشست کتاب‌خوان» 25 مردادماه جاري در مجتمع فرهنگي هنري خاتم‌الابنيا (ص) رشت خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج از رشت، امير محمدپور امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش رسانه در ترويج کتاب و کتابخواني اظهار کرد: امروز حال کتاب در گيلان خوب نيست.

وي از برگزاري نخستين همايش استاني «نشست کتاب‌خوان» در مجتمع فرهنگي-هنري خاتم‌الانبيا (ص) رشت خبر داد و افزود: 25 مرداد جاري همايش مذکور در راستاي به اشتراک‌گذاري تجربه مطالعاتي افراد کتابخوان به ديگر علاقه مندان کتاب و کتابخواني برگزار مي‌شود.

محمدپور با بيان اين که 21 «نشست کتاب‌خوان» تاکنون در کشور برگزار شده است، تصريح کرد: تعداد 200 نفر از گيلان براي شرکت در همايش مذکور ثبت‌نام کردند و اين آمار از تمام کشور بيشتر است.

به گفته مدير کل کتابخانه‌هاي عمومي گيلان، در همايش «نشست کتاب‌خوان» تعداد 12 نفر هر کدام به مدت هفت دقيقه تجربه مطالعاتي خود را در اختيار ديگران مي‌گذارند.

وي در ادامه با اشاره به برگزاري نقد ملي کتاب «آن 23 نفر» همزمان با هفته دفاع مقدس در گيلان، بيان کرد: برنامه مذکور در راستاي آشنايي نسل جوان با فرهنگ دفاع مقدس برگزار مي‌شود.

محمدپور از افتتاح نخستين کتابخانه کودک و خانواده گيلان در هفته دولت امسال خبر داد و گفت: نهاد کتابخانه‌هاي عمومي به عنوان نهاد غيردولتي بنا دارد خدمات عمومي و مناسب با شهر و روستا در عرصه کتاب و کتابخواني را در اختيار مردم بگذارد.

مدير کل کتابخانه‌هاي عمومي گيلان با بيان اينکه سه هزار کتابخانه در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: گيلان 100 کتابخانه عمومي دارد.

وي به فعاليت 54 کتابخانه عمومي در شهرهاي گيلان اشاره کرد و يادآور شد: 24 روستاي گيلان داراي کتابخانه مشارکتي و مستقل است.

محمدپور با اشاره به اين که 81 درصد از کتابخانه‌هاي عمومي گيلان مجهز به بخش ويژه کودک است، اظهار کرد: در راستاي رسيدن به نقطه آرماني کتاب و کتابخواني براي کودک دو ساله تا فرد 90 ساله برنامه‌هاي مختلفي در نهاد مذکور تدارک ديده شده است.

مدير کل کتابخانه‌هاي عمومي گيلان، برخورداري 92 درصد از کتابخانه‌ها از کافي‌نت را از جمله اقدام‌هاي انجام شده توسط اين نهاد برشمرد و گفت: رسانه‌ها توانايي بسيار دارند و نيازمند ترويج فرهنگ مطالعه توسط اصحاب رسانه هستيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن