تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نيّت خوب، برخاسته از سلامت درون است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818914095




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد برگزاری همایش باستانی‌کاران در قزوین


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
برگزاری همایش باستانی‌کاران در قزوین
به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای همایش باستانی‌کاران استان در قزوین برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: برگزاری همایش باستانی‌کاران در قزوین



به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین این همایش امشب با شرکت 100 باستانی‌کار استان پس از نماز مغرب و عشاء در پارک الغدیر قزوین برگزار می‌شود.
بدون شک حرکت ارزشمندی که از سوی هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای در آستانه هفته این ورزش اصیل ایرانی تدارک دیده شده، می‌تواند حرکت رو به رشدی برای شناسایی و معرفی این ورزش باشد، به ویژه اینکه باستانی‌کاران به صورت زنده در حضور مردم می‌توانند با ابزار مورد نیاز این ورزش از جمله میل سنگ و میل بازی، این ورزش را به نحوی دیگر به نسل جوان و نوجوان آموزش دهند.
به گفته رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی استان قزوین در هفته ورزش‌های پهلوانی و باستانی برنامه‌های جامعی از جمله دیدار با جانبازان و پهلوانان پیشکسوت، سرکشی از ایتام و جمع آوری کمک به نیازمندان در جشن‌های گلریزان پیش بینی شده است.
مهدی طاهری رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی استان قزوین ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی را یکی از ورزش‌های اصیل ایرانی دانست و گفت: خوشبختانه در حاضر 720 ورزشکار استان در 12 زورخانه فعالیت دارند.
وی از میزبانی قزوین از مسابقات مرشدان کشور خبر داد و گفت: درخواست میزبانی این رقابت‌ها از سوی هیئت ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای استان به فدراسیون پیشنهاد داده شده و در صورت مساعدت و همکاری مسئولان این مسابقات نیمه دوم امسال در قزوین برگزار می‌شود.
طاهری در ادامه از برپایی نخستین دوره لیگ ورزش‌های باستانی در استان قزوین خبر داد و گفت: این رقابت‌ها نیمه دوم امسال آغاز می‌شود و تیم‌های شرکت کننده هر هفته در یکی از زورخانه‌های استان رقابت‌های خود را برگزار می‌کنند.
وی افزود: مسابقات آزاد هنرهای فردی به صورت تک رشته از جمله مسابقات سنگ چرخ تیز و چمنی، میل سنگی و میل بازی به صورت آزاد در رقابت‌های امسال برنامه ریزی شده است.
رئیس هیئت ورزش های زورخانه‌ای و پهلوانی استان از راه‌اندازی آکادمی ورزش‌های باستانی در قزوین خبر داد و گفت: این آکادمی با هدف استعدادیابی و استعداد‌پروری در زورخانه شهدای قزوین تشکیل شده است.
طاهری خاطرنشان کرد: 720 ورزشکار استان قزوین در 12 زورخانه فعالیت می‌کنند که از این تعداد 80 ورزشکار زیر 10 سال هستند.
گفتنی است؛ 12 تا 19 مرداد به عنوان هفته ورزش‌های باستانی و ورزش پهلوانی نامگذاری شده است. انتهای پیام/77004/ج۳۰

94/05/12 - 21:21





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن