تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803298864




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رهبر انقلاب: اميد است هنر بزرگ شهدا مايه بركت و الهام مركز هنر انقلاب شود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: رهبر انقلاب: اميد است هنر بزرگ شهدا مايه بركت و الهام مركز هنر انقلاب شود
روز گذشته همزمان با تشييع پيكر شهدا در شهرهاي مختلف كشور، پيكر پاك دو تن از 175 شهيد غواصي كه در عمليات كربلاي 4 به شهادت رسيدند، مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) و محوريت جمله «سوره اخلاص» (تعبيري نمادين از خلوص و پاكي شهدا) از مقابل مسجد امام صادق(ع) در ميدان فلسطين به سمت حوزه هنري انقلاب اسلامي تشييع و در مقابل در ورودي مسجد آيت‌الله خامنه‌اي حوزه هنري به خاك سپرده شد.
نویسنده : مصطفي شاه‌كرمي 


روز گذشته همزمان با تشييع پيكر شهدا در شهرهاي مختلف كشور، پيكر پاك دو تن از 175 شهيد غواصي كه در عمليات كربلاي 4 به شهادت رسيدند، مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) و محوريت جمله «سوره اخلاص» (تعبيري نمادين از خلوص و پاكي شهدا) از مقابل مسجد امام صادق(ع) در ميدان فلسطين به سمت حوزه هنري انقلاب اسلامي تشييع و در مقابل در ورودي مسجد آيت‌الله خامنه‌اي حوزه هنري به خاك سپرده شد.
حضور پرشور و شعور مردم در گرماي ساعات منتهي به ظهر و بي‌تابي كردن‌هايشان براي آغاز مراسم به خاك سپاري پيكر دو غواص شهيدي كه چند وقت پيش تشييع شدند و بدرقه باشكوه و پرصلابت آنها به همراه ديگر همرزمان دلاور و غيورشان عاشورايي در خيابان‌هاي تهران برپا كردند، همزمان با نوحه‌سرايي و غمگساري در سالروز شهادت رئيس مذهب شيعه جعفري امام جعفر صادق عليه‌السلام، عطر و شميمي وصف‌ناشدني و بي‌بديل در خيابان‌هاي منتهي به مسجد امام جعفر صادق عليه‌السلام ميدان فلسطين پيچيده بود. چند وقت پيش كه پيگيري‌هاي حوزه هنري براي صدور مجوز دفن دو شهيد غواص گمنام در ساختمان حوزه هنري نتيجه داده بود، محسن مؤمني‌شريف، رئيس حوزه هنري در بخشي از نامه‌اي كه به محضر رهبر معظم انقلاب نوشته بود، قدرشناس بودن هنرمندان حوزه هنر انقلابي را اينگونه توصيف كرد: «اينك حوزه‌ هنري اين بخت تاريخي را يافته است كه پيكر مطهر دو تن از شهيدان غواص و مرواريدهاي درخشان درياي ايثار و جوانمردي را در آغوش بگيرد. اين اتفاق مقدس، يعني تشييع و تدفين اين گوهرهاي گرانقدر در دل حوزه هنري كه مركز هنر و ادبيات انقلاب اسلامي است، مي‌تواند موجب انسجام و تقويت هرچه بيشتر روحيه‌ انقلابي هنرمندان متعهد به‌ويژه نسل‌هاي جديد آن گردد. »
رهبري گرانقدر در پي تدفين دو تن از شهداي غواص در حوزه‌ هنري در پيامي ابراز اميدواري كردند: «هنر بزرگ» اين شهدا، «مايه‌ بركت و الهام» حوزه‌ هنري به عنوان «مركز هنر انقلابي» باشد. متن اين پيام بدين شرح است: «بسمه‌تعالي/ كار شايسته‌‌اي است. اميد است هنر بزرگ اين مردان خدا و مجاهدان راه حق، مايه‌ بركت و الهام آن مركز هنر انقلابي باشد. / والسلام علي‌عباد الله الصالحين» تعدادي از اهالي فرهنگ و هنر كه در كنار ديگر دلبستگان نظام، انقلاب و شهدا كه فرصت و افتخار حضور در اين مراسم را پيدا كرده بودند، نكاتي را در خصوص جايگاه و ارزش از خودگذشتگي اين دو شهيد ابراز كردند. محسن مؤمني‌شريف، رئيس حوزه هنري گفت: من هم مانند همه همكارانمان در حوزه هنري امروز به آرزويم رسيدم. يكي از آرزوهاي من اين بود كه شهدا در حوزه هنري خاكسپاري شوند. واقعيت اين است كه حوزه هنري با شهادت و با جهاد يك نسبت عميق و پيوند ناگسستني دارد كه اين پيوند براي ما افتخارآميز است.  
  
پيوند بين شهدا و هنر ؛ پيوندي مقدس
حسين مسافر‌آستانه، كارگردان و از مسئولان سابق حوزه تئاتر كشور با بيان اينكه مراسم خاكسپاري و تشييع شهدا باعث مي‌شود به خويشتن خود بازگرديم، اظهار داشت: موج هياهوهاي اجتماعي، سياسي و اقتصادي گاهي آنچنان انسان را در انحصار خود مي‌گيرد كه انسان خود را فراموش مي‌كند. پيوند بين شهدا و هنر پيوندي مقدس و تأثيرگذار است. اگر هنرمند با تأثير گرفتن از فرهنگ شهادت و روح شهدا بتواند اثري را خلق كند كه رنگ و بوي شهادت و فرهنگ شهادت‌طلبي داشته باشد، قطعاً تأثير اجتماعي، فرهنگي و سياسي خواهد داشت.
  
ما گروه جا‌ مانده‌‌هاييم
محمد رجبي‌دواني، پژوهشگر هنر و استاد هنر در دانشگاه كه در مراسم تشييع و خاكسپاري دو شهيد گمنام در حوزه هنري حضور داشت و اشك از ديدگانش جاري بود، در حاشيه اين مراسم گفت: نمي‌توان چيزي گفت، جز اينكه ما گروه جا‌مانده‌ها هستيم. هنر هميشه سرمشق مي‌خواهد، زيرا هيچ مشقي بدون سرمشق نيست. فقط اين دوره جديد است كه هنرش سرمشق ندارد و دوره مشق‌هاي بي‌سرمشق است والا در همه دوره‌ها مشق‌ها سرمشق داشته‌اند. بايد يادمان بيايد و هيچ‌وقت يادمان نرود كه اين سرمشق‌ها كجا بوده‌ و چه كرده‌اند.
  
پيمان مي‌بنديم...
اما در اين مراسم فاضل نظري‌شاعر به نيابت از هنرمندان بيانيه‌اي را قرائت كرد كه در بخشي از آن آمده است: «شهادت هنر مردان خداست. هنر جان‌هاي شيفته و دل‌هاي زلال. هنر سبك‌بالان عاشق و پرندگان آفاق ملكوت. دفاع مقدس يك حقيقت است. سرمايه معنوي و گنجي تمام نشدني. هنرمندان انقلاب بار ديگر در برابر پيكر مطهر شهيدان اين مرز و بوم عهد مي‌بندند كه تا واپسين نفس خون پاك ايشان را پاس بدارند. پيمان مي‌بندند كه راويان راستين حقيقتي باشند كه اين پاكبازان شريف و محبان صديق جان خود را بر سر آن نهادند.» حضور هنرمنداني مانند مجيد مجيدي، احمدرضا درويش، سعيد بيابانكي، ناصر فيض، حسين پارسايي، رحمت امين و ميلاد عرفان‌پور در اين مراسم قابل‌توجه بود.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن