تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس براى اصلاح خود، خويشتن را به زحمت بيندازد، خوشبخت مى‏شود هر كس خود را در لذت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814728415




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بد قولی مسئولان به خانواده چند قلوها + تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: بد قولی مسئولان به خانواده چند قلوها + تصاویر
چند قلوها همواره با مشکلات زیادی برای نگهداری و تامین مخارج خود روبرو هستند که تنها شیرخشک و پوشک آنان دو سوم حقوق والدین آن ها را شامل می شود.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان :


 مدت هاست که مسئولان کشور از کاهش جمعیت و الزام افزایش آن صحبت می کنند و هر از چند گاهی دستگاه های متولی برای تشویق فرزندآوری ، از حمایت هایی برای زوجین به ویژه چند قلودارها صحبت می کنند اما باید گفت که به دنیا آمدن همزمان چند نوزاد و به عبارتی چند قلوها ، همیشه برای ما از دور جذاب و با نمک است.


 همین که چند قلویی به دنیا می آید تبریک ها و قول ها از خانواده گرفته تا مسئولان پیشکش قدم نورسیده ها می شود ، اما همین که بچه ها دندان در می آورند و چهار دست و پا می شوند نه تنها از کسی خبری نیست  بلکه رَد اقوال و پیشکش ها را در حال و روز ماردان و پدران جوان باید دید. 


همین چند روز پیش بود که صحبت های رییس سازمان بهزیستی در مورد حمایت مالی از چندقلوها و خانواده شان ما را به جنوب غرب شهر تهران کشاند. منطقه ای که11 ماه پیش میزبان 4 قلویی بود که بعد از سَر گرفتن بچه ها،‌ پای وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، رییس سازمان بهزیستی، و شهردار منطقه هجده به خانه آن ها باز شد. 


ربیعی 27 آذر ماه سال گذشته ، گپ و گفتی با پدر و مادر 4 قلوهای تهرانی (ستایش، پرستش، نیما و نیکان)  داشت و گفت: یکی از وظایف ذاتی وزارت رفاه و به ویژه سازمان بهزیستی حمایت از خانواده‌های چندقلو است.


وی تصریح کرد: بنده به محض اینکه از وضعیت این خانواده مطلع شدم برنامه‌ای را برای حضور در منزل خانواده 4قلوها گذاشتم و امیدوار هستم در کمترین زمان ممکن اقداماتی را برای حمایت‌ از خانواده 4قلوها به همراه پدر و مادرشان انجام دهم.


وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سیاست‌های حمایتی سازمان بهزیستی افزود:‌ در اولین گام این سیاست‌ها وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی موضوع بیمه‌ای درمان خانواده‌ها را پیگیری کرد و در این زمینه اقدامات خوبی را انجام داد.


ربیعی یادآور شد: حمایت‌های تغذیه‌ای از خانواده‌هایی که چندقلو به دنیا می‌آورند یکی دیگر از برنامه‌های بهزیستی محسوب می‌شود ضمن اینکه به زودی مشکل مسکن این خانواده را نیز برطرف خواهیم کرد.


*در کنار 4 قلوها پس از یازده ماه


خیابان های تو در توی محله یافت آباد کمی برایمان ناآشنا بود... اما صدای جیغ و خنده و گریه بچه ها را می شد از چند کیلومتری شنید. خانه ای چند طبقه در انتهای یک کوچه بن بست منبع جیغ 4 قُل یازده ماهه بود که ما را سر راست به سمت خود کشاند .


آمدیم تا ببینیم حال بچه ها در یازده ماهگی چطور و  وعده ها هر کدام چند چند است؟


عسگری ، پدر این 4 قلوها با یکی از قُل ها (نیما) به استقبالمان آمد... دو دختر و دو پسر همان هایی که آذر ماه وزیر به دیدنشان آمده بود.
 
برعکس تصور ما هیچ کدام شبیه هم نبودند و یکی آرام و یکی نا آرام تر از دیگری بود و مادر بچه ها که دیگر رنگ به رخش باقی نمانده بود.


 نیایش خواهر 9 ساله چند قلوها هم عصای دست مادرش بود اما واقعیت آن است که نگهداری 4 تا بچه سخت است. دختر همسایه هم معمولا به منزل خانواده عسگری می آید تا کمک حالشان باشد. دوربین و میکروفون سر جای خود کاشته شد تا زودتر مصاحبه شروع شود. صدای جیغ و گریه و گاهی سُر خوردن یک بازیگوش از زیر دستت ، مصاحبه چند دقیقه ای را به یک ساعت کشاند. 





بد قولی مسئولان به خانواده چند قلوها + تصاویر





مادر بچه ها که دلش خیلی پُر بود و می گفت: برای حق پرستار به بهزیستی مراجعه کردم و گفتند که شامل حال قطع نخاعی ها می شود.


پدر 4 قلوها هم گفت: ماهیانه یک میلیون و پانصد هزار تومان حقوق می گیرم که 320 تومان آن برای قسط وام و حدود یک میلیون هم برای پوشک و شیرخشک  پرداخت می شود.اجاره خانه و مخارج دیگر بماند... . 





بد قولی مسئولان به خانواده چند قلوها + تصاویر





وزیر به همراه هاشمی به منزلمان امدند و قول خانه و شیر خشک و ماهیانه پنجاه تومان برای بچه ها دادند. 50 میلیون کمک برای خرید خانه را وزیر داد و توانستیم با وام های دیگر یک منزل همین اطراف خریداری کنیم .اما به علت کوچک بودن خانه و ناتوانی در بازپرداخت وام مجبور شدیم ،‌بفروشیم. اما خیلی از مشکلات ما همچنان حل نشده است.





بد قولی مسئولان به خانواده چند قلوها + تصاویر









 همین چند روز پیش بود که محسنی بندپی رییس سازمان بهزیستی از حمایت های مالی این سازمان برای چند قلوها خبر داد و گفت: 75 هزار تومان برای حق پرستار و 75 هزار تومان برای شیرخشک به هر قل در نظر گرفته شده است.


حالا باید دید که این حمایت ها اگر پرداخت شود چقدر برای حل مشکل این خانواده که بیشتر از قشر متوسط جامعه هستند ، راهگشاست؟ 


گزارش : محبوبه بابا رحیم


انتهای پیام/






۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن