تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند مى‏فرمايد: بنده من با هيچ كارى پسنديده‏تر از انجام آن چه كه بر او فرض كردم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813393578




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حدود 70 درصد از صنايع مشکل نقدينگي دارند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ مرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۴۶ب.ظ)
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت: حدود 70 درصد از صنايع مشکل نقدينگي دارند موج- معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: حدود 70درصد از واحدهاي صنعتي و توليدي مشکل نقدينگي دارند و براي رفع اين مشکل نيازمند همکاري بانک‌ها و تأمين سرمايه مورد نياز از سوي آن‌ها هستيم.
به گزارش خبرگزاري موج، در خوزستان، سيد محمد علي سيدابريشمي در همايشي که امروز، 19 مرداد 94 به مناسبت روز صنعت و معدن و حمايت از صنايع کوچک در اهواز برگزار شد، اظهارکرد: صندوق ضمانت سرمايه گذاري صنايع کوچک با هدف حمايت، تسهيل و حل بخشي از مشکلات صنعتگران و واحدهاي صنعتي کوچک با سرمايه اوليه 21 ميليارد تومان تشکيل شده است.
وي افزود: از 2 سال گذشته تاکنون با تلاش‌هاي انجام شده سرمايه اين صندوق را به 31 ميليارد تومان افزايش داديم و در تلاش هستيم تا در سال‌هاي آينده با توجه به گشايش‌هاي پولي دوران پساتحريم، سرمايه اين صندوق را به 400 ميليارد تومان برسانيم.
سيد ابريشمي تصريح کرد: بدهي واحدهاي صنعتي به بانک‌ها بسيار زياد است و بانک‌ها مي‌توانند با همکاري و حمايت از توليد کنندگان به رفع مشکلات آن‌ها کمک کنند.
وي عنوان کرد: در 6 سال گذشته شرايط بسيار سختي بر صنايع کشور حاکم بوده است که اين مشکلات تنها ناشي از تحريم‌ها نيست، بلکه مسائلي همچون قطع‌نامه‌هاي صادر شده، ثبات نرخ ارز در يک دوره و تغيير آن در دوره بعد از مشکلاتي بودند که لطمه‌هاي فراواني به صنعت کشور وارد کردند.
سيد ابريشمي بيان کرد: در دوره‌اي که تورم بيداد مي‌کرد و نرخ‌ها پياپي در حال تغيير بودند، توليدکنندگان دچار سردرگمي شدند و نمي‌دانستند مواد اوليه خود را چگونه تأمين کنند و در زمينه پيش خريد مواد اوليه مشکلات فراواني داشتند.
وي افزود: در آن دوره 6 يا 7 ساله شرايطي بر بانک‌هاي کشور حاکم شده بود که روحيه‌اي براي ارائه خدمت به مردم در آن‌ها وجود نداشت که اين مساله تبعاتي از جمله رشد منفي اقتصادي، رشد منفي صنعت و به تبع تعطيلي واحدهاي صنعتي را به دنبال داشت.
سيد ابريشمي ادامه داد: در سال‌هاي 1389 تا 1392 حدود 70 درصد از تعطيلي واحدهاي صنعتي کشور اتفاق افتاد به اين دليل که شرايط براي واحدهاي صنعتي سخت مي‌گذشت و مشکلات فراواني را تحمل مي‌کردند.
مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شهرک‌هاي صنعتي ايران تصريح کرد: اين اتفاقات و شرايط موجب شد که سرمايه‌گذاري در کشور دچار بحران شود و بخش خصوصي رغبتي براي سرمايه‌گذاري در بخش صنعت نداشته باشد.
وي با اشاره به حل پيروزي در مذاکرات هسته‌اي عنوان کرد: اين توافقات موجب مي‌شود تا واحدهاي صنعتي دانش و ماشين‌آلات خود را به روز کنند و بتوانند با بازارهاي جهاني به رقابت بپردازند.
سيدابريشمي ادامه داد: واردات بي‌رويه پس از تحريم‌ها نيز مي‌تواند لطمه سنگين به توليدات داخلي بزند؛ بنابراين بايد سرمايه‌هاي خود را در واردات دانش فني و ماشين آلات هزينه کنيم تا به اين ترتيب بتوانيم در توليد کلاهاي رقابتي موفق باشيم.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: بر اساس توافق انجام شده با بانک صنعت و معدن قرار شد 2 هزار ميليارد تومان تسهيلات جديد در اختيار صنايع کوچک قرار گيرد تا با اين حمايت از سوي بانک صنعت و معدن بخشي از مشکلات صنعتگران را حل کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن