تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كوتاه كردن ناخن، از آن رو لازم است كه پناهگاه شيطان است و فراموشى مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817171344




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بزرگترین محملی که در مدرسه ابعاد تربیتی را دنبال می کند تشکل دانش آموز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: فانی در گردهمایی شورای هماهنگی تشکلهای دانش اموزی سراسر کشور: بزرگترین محملی که در مدرسه ابعاد تربیتی را دنبال می کند تشکل دانش آموز خبرگزاری پانا: وزیر آموزش و پرورش گفت: بزرگترین محملی که در مدراس می تواند تربیت سیاسی اجتماعی دانش آموزان را که یکی از ساحت های شش گانه تربیت در نظام آموزشی است دنبال کند تشکلهای دانش آموزی است.
۱۳۹۴ دوشنبه ۱۹ مرداد ساعت 10:01

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ علی اصغرفانی در گردهمایی شورای هماهنگی تشکلهای دانش آموزی سراسر کشور که امروز در اردوگاه شهید باهنر در حال برگزاری است با ابراز امیدواری که حاضرین این نشست به تربیت بهتر دانش آموزان بپردازند گفت: یکی از ساحت های ششگانه تربیت در سندتحول بنیادین تربیت سیاسی اجتماعی است .
وی ادامه داد: دانش آموزان در دوره تحصیل قبل از دانشگاه باید به ابعاد تربیتی اجتماعی و سیاسی بپردازند و بزرگترین محملی که در مدرسه می تواند این بحث را دنبال کند تشکلهای دانش آموزی است.
فانی بیان کرد: دانش آموزی که امروز در مدرسه تحصیل می کند مدیریت آینده کشور را بر عهده دارد لذا باید در دوره تحصیل با مباحثی مانند تصمیم گیری ، تصمیم سازی ، تعاملات اجتماعی و مسئله یابی که مدیران با آنها مواجه هستند آشنا شود لذا تشکل دانش آموزی می تواند در تربیت مدیران آینده کشور موثر باشد.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در آموزش و پرورش باید تلاش کنیم که جذب حداکثری از بهترین دانش آموزان ذیل چتر بزرکی که فراهم می کنیم داشته باشیم بنابراین بحث وحدت در عین کثرت سیاستی است که در تربیت و تعلیم دانش آموزان باید رعایت شود.
فانی با اشاره به 4 تشکل دانش آموزی افزود: تشکلهای بسیج دانش آموزی ، اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان ، جمعیت جوانان هلال احمر و پیشتازان و فرزانگان هر کدام می توانند بخشی از مباحث دانش آموزان را تحت پوشش ببرند. این کثرت نیاز به وحدت دارد .
وی خاطرنشان کرد: شورای انقلاب فرهنگی که شورای تشکلهای دانش آموزی را تصویب کرده است این هدف را دنبال می کند که در عین احترام گذاشتن به سلایق دانش آموزان تلاش بر استفاده حداکثری از امکانات ، منابع و زمان محدود کنند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش هم افزایی مثبت در بین دانش آموزان گفت: لازمه این هم افزایی همدلی و همزبانی است، شعاری که رهبر معظم انقلاب حکیمانه و عالمانه آنرا انتخاب کردند و یادواره شما نیز همین شعار است که نتیجه این همدلی و همزبانی افزایش بهره بری و رسیدن به اهداف است.
وی با بیان اینکه لازمه همزبانی و همدلی اعتماد متقابل است افزود: خرسندم که در دولت یازدهم شورای تشکلهای دانش آموزی تصویب شده و از مسئولین کشوری تشکلهای چهارگانه نیز تشکر می کنم .
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در ادامه سیاست های آموزش و پرورش در حوزه مشارکت پذیری و مشارکت جویی به نتیجه قطعی رسیدیم که این وزارت به تنهایی قادر به تعلیم و تربیت بیش از 13 میلیون دانش آموز نیست لذا علت موفق بودن آموزش و پرورش سراسر دنیا این است که توانسته اند از تمام امکانات استفاده کنند لذا در دولت یازدهم توسعه مشارکت در آموزش و پرورش یکی از سیاست های جدی است.
فانی اشاره کرد: مشارکت با این چهار تشکل و هر نهادی که بتواند باری از دوش آموزش و پرورش بردارد به ما کمک کرده تا منابع ملی در خدمت منافع تعلیم و تربیت باشد.
وزیر آموزش و پرورش افزود: نتایج این مشارکت جویی در آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزانی پویا ، پژوهشگر، پرسشگرو مومن و معتقد و افرادی که می توانند کشور را به توسعه پایدار برسانند دیده می شود.
فانی به سیاست مدرسه محوری اشاره کرد و گفت: جایی که تعلیم و تربیت شکل می گیرد مدرسه است اتفاقی که از آن تعلیم و تربیت یاد می شود در مدرسه شکل می گیرد لذا باید تمام خدمات در مدرسه متمرکز شود.
وی ادامه داد : در مدرسه رفتار، افکار ، بینش و اعتقادات دانش آموزان شکل می گیرد لذا این سیاست یعنی مدرسه محوری بسیار مهم است و مدیر مدرسه به عنوان رهبر آموزشی تربیتی می تواند تمام ابعاد تربیتی دانش آموزان را محقق کند .
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: یکی از مشکلات سالهای گذشته گلایه مدیران مدارس از تعدد و تنوع بخشنامه و ابلاغیه ها است که با اقدامی خوب و همراستایی و هماهنگی نهادهای مختلف هجم بخشنامه ها به مدارس کاسته شده است .
فانی خطاب به روسای تشکلهای دانش آموزی بیان کرد: با محدود بودن منابع نباید فعالیت ها را خنثی کنیم بلکه باید در جهت تلاش در برگزاری مراسمات مدرسه با تقسیم کار و افزایش بهره وری گام برداریم.
وی ادامه داد: امسال، سال انتخابات دانش آموزان است باید آنها را به اصل حضور دراین صحنه تشویق و تقویت کنیم همچنین با تقویت ساحت تربیتی سیاسی اجتماعی شاهد نتایج خوبی در مجلس دانش آموزی باشیم.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: ایجاد هماهنگی در بین تشکلهای دانش آموزی استمرار در تشکیل جلسات است در این صورت فعالیت ها هماهنگ تر ، منابع اثربخش تر و همدلی و همزبانی بیشتر خواهد شد.
فانی اشاره کرد: باید با یک تنظیم کار درست فعالیت در مدارس تلاش کنیم تا دانش آموز یاد بگیرد چگونه فعالیت کند و از منابع محدود چطور استفاده کند.
وزیر آموزش و پرورش در پایان یادآور شد: امیداریم در سالهای آینده شاهد افزایش بهره وری و هم افزایی در بین تشکل های دانش آموزی در مدارس باشیم.
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن