تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ما (اهل بيت) ستون هاى حق را استوار و لشكريان باطل را متلاشى كرديم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804412955




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محاسبه عجیب و غریب خدا!


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: خدا می فرماید حتی به اندازه سنگینی یک اتم در حساب و کتاب اعمال ما ظلم نخواهد کرد و نه تنها ستم نمى كند، بلكه اگر كار نيكى انجام شود آن را مضاعف مى نمايد و پاداش عظيم از طرف خود در برابر آن مى دهد.

پایگاه خبری تحلیلی تراز: انسان های زیرک همیشه دنبال معاملاتی هستند که دو خصلت در آنها باشد: یکی انکه طرف معامله اهل خیانت نباشد و کلاه سرشان نگذارند، دوم اینکه در این تجارت سود مناسب و معقولی عایدشان شود. حالامثقال ذره اگر کسی بود که در معامله با شما کوچکترین ظلمی مرتکب نمی شد و از طرفی در یک معامله ساده سود چندین برابر (10 تا 700 برابر!) نصیبتان می گردید آیا درنگ می کردید!؟
خداوند متعال بارها در قرآن کریم نسبت به این دو امر تاکید دارد که اولا حتی به اندازه ذره ای کوچک به کسی که با او وارد تجارت شود ظلم نمی کند، ثانیا اگر شما مثلا هزار تومان صدقه بدهی خدا 10 برابر آن را پاداش می دهد، اگر صد هزار تومان به برادر مسلمانت که نیاز مالی داشت قرض دادی 18 برابر سود می دهد. حتی در آیاتی به سود 700 برابری نیز اشاره شده است! انصافا کدام تجارتی چنین سودی برای ما به ارمغان خواهد آورد!؟
در ایه 40 سوره نساء می خوانیم:
«إِنَّ اللَّهَ لا يَظْلِمُ مِثْقالَ ذَرَّةٍ وَ إِنْ تَكُ حَسَنَةً يُضاعِفْها وَ يُؤْتِ مِنْ لَدُنْهُ أَجْراً عَظِيماً.»
«همانا خداوند، به مقدار ذرّه اى هم ستم نمى كند و اگر كار نيكى باشد آن را دوچندان مى كند و از جانب خويش نيز پاداش بزرگى عطا مى كند.»
سه نکته:
* ذره یعنی چقدر؟
"ذره" در اصل به معنى مورچه هاى بسيار كوچكى است كه به زحمت ديده مى‏شود و بعضى گفته‏اند در اصل اجزاء فوق العاده كوچكى از غبار است كه در هوا معلق است، و به هنگام تابش آفتاب از روزنه كوچكى به نقاط تاريك، آشكار مى‏شود. امروز به "اتم" كه كوچكترين جزء اجسام است نيز ذره گفته مى‏شود.
مثقال به معنى سنگينى است و تعبير "مِثْقالَ ذَرَّةٍ" به معنى سنگينى يك جسم فوق العاده كوچك است. یعنی خدا می فرماید حتی به اندازه سنگینی یک اتم در حساب و کتاب اعمال ما ظلم نخواهد کرد و نه تنها ستم نمى كند، بلكه اگر كار نيكى انجام شود آن را مضاعف مى نمايد و پاداش عظيم از طرف خود در برابر آن مى دهد.
 ** محاسبه عجیب و غریب خدا!
خداوند متعال در محاسبه رفتار بندگان به طرزی عجیب و غریب عمل می نماید! آنقدر با بندگان رئوف و مهربان است که هنگام محاسبه اعمال ناپسند آنان، خود عمل را بی کم و کاست در ترازوی حساب قرار می دهد ولی هنگام محاسبه اعمال نیک چندین و چند برابر پاداش می دهد. و به راستی چگونه ظلم کند!؟ زیرا ریشه ظلم یا جهل است یا ترس و یا نیاز و حرص و غیره ولی خداوند غنی و بی نیاز و دانای مطلق است پس نیازی به ظلم ندارد. این هم که که پاداش خداوند، چند برابر (ده برابر تا هفتصد برابر) است احسان و لطف اوست.
 *** بی توجهی ما به توصیه هشتگانه قرآن کریم
چقدر زشت است که در برابر دیدگان چنین خدای مهربانی ما در معامله و تجارت با بندگانش بجای رعایت عدالت ترازوهایمان را بالا و پایین کنیم! در 8 جای قرآن کریم به مساله کسل و مکیال و میزان (پیمانه و ترازو) اشاره شده که نشان از اهمیت این موضوع دارد. در داستان شعیب (ع) آنجا که قوم را مخاطب ساخته، مى گوید: «حق پیمانه را ادا کنید، و دیگران را به خسارت میفکنید، با ترازوى صحیح وزن کنید، و حق مردم را کم نگذارید، و در زمین فساد نکنید.» (شعراء, 181 تا 183)





زمانبندی انتشار: 18 مرد 1394 - 06:42





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن