تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803347137




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آخرین وضعیت بورسیه‌ها/برگزاری جلسه تعیین روسای دانشگاه‌ها،هفته آینده


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: فرهادی با تشریح برنامه‌های وزارت علوم در دوران پساتحریم عنوان کرد؛ آخرین وضعیت بورسیه‌ها/برگزاری جلسه تعیین روسای دانشگاه‌ها،هفته آینده خبرگزاری پانا: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از برگزاری جلسه کمیته تعیین روسای دانشگاه ها طی هفته آینده و بعد از تعطیلات شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.
۱۳۹۴ شنبه ۱۷ مرداد ساعت 14:26

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا، محمد فرهادی امروز شنبه در اولین نشست خبری خود در زمان تصدی وزارت علوم با تشریح گزارش عملکرد از وضعیت آموزشی و علمی وزارت علوم طی ۶ ماه گذشته درباره نتیجه کمیته روسای دانشگاه‌ها گفت: این کمیته همچنان برگزار می‌شود و دلیل نداشتن جلسه آن به خاطر تعطیلات تابستانی بوده و هفته آینده جلسه آن برگزار می‌شود و تعداد کمی از روسا که تعیین تکلیف نشده‌اند، در این جلسه تعیین تکلیف می‌شوند.
وزیر علوم درخصوص تعیین تکلیف بورسیه ها نیز گفت: دانشجویان بورسیه به همین ۳ هزار دانشجو ختم نمی‌شوند. ۶ هزار دانشجوی بورسیه دیگر نیز داشته‌ایم که ۵ هزار نفر آنها در دولت قبل بورس شده و همچنان بدون مشکل به تحصیل خود ادامه‌ می‌دهند و تنها یک‌هزار نفر از این بورسیه‌ها مربوط به دولت فعلی هستند.۳ هزار بورسیه‌ای که مطرح شدند، وضعیت خاص داشتند و در مورد آنها چند نوع تصمیم‌گیری شد.
فرهادی در ادامه خاطرنشان کرد: عده‌ای از آنها بدون امتحان پذیرش شده بودند، تعدادی حکم بورس نداشتند که باید تعیین تکلیف و عده دیگر باید جایابی می‌شدند. تلاش های لازم برای بورسیه‌هایی که باید جایابی می‌شدند، صورت گرفت. اگر عده‌ای جایابی نشدند، وزارت علوم رأسا پیگیری کرد تا این افراد جایابی شوند. عده‌ای از این بورسیه‌ها مربی رسمی و عده ای دیگر مربی پیمانی هستند که مربی‌های رسمی مشکلی نداشته و مشغول تحصیل هستند ولی مربیانی که پیمانی هستند باید مصوبه هیات امنای دانشگاه را کسب کنند.
به گفته وی، حدود ۱۵۰ نفر از این افراد مصوبه هیات امنای دانشگاه‌ها را کسب کرده‌اند و عده دیگری نیز باقی مانده‌اند که هر چه سریعتر به وضعیت آنها رسیدگی می شود. برخی از بورسیه ها کارمند هستند و بورس نیز شده‌اند لذا از دو جا حقوق می‌گیرند که از آنها خواسته‌ایم یا کارمند شوند و دیگر بورس نباشند یا بورس بوده و کارمند نباشند.
تعیین تکلیف بورسیه های ایثارگر
وزیر علوم در ادامه بورسیه‌های ایثارگر نیز تعیین تکلیف شدند و با هماهنگی بنیاد شهید مقرر شد هزینه تحصیلی این افراد پرداخت شود و مشکلی نداشته باشند. بورسیه‌هایی که در خارج از کشور نیز تحصیل می‌کنند بر اساس ضوابط به تحصیل خود ادامه می‌دهند.
فرهادی همچنین به بورسیه‌هایی اشاره کرد که در معدل و سن مشکل داشتند، گفت: در خصوص این افراد نیز با ضوابط همان موقع که بورس شده بودند، تصمیم‌گیری شد و با ارفاق‌هایی که صورت گرفت برخی پذیرفته شدند، برخی نیز مقرر شد با هزینه شخصی تحصیل کنند.
وی در خصوص اینکه عده‌ای با مطرح کردن بحث بورسیه‌ها به این افراد ظلم کردند و چه برخوردی با آنها خواهد شد، گفت: ما نیز معتقدیم باید با افرادی که به حیثیت افراد بورسیه آسیب رسانده‌اند و در حق آنها ظلم کرده‌اند، برخورد شود. بحث بورسیه‌ها از سال ۹۰ مطرح و ۱۹۴ بار از سال ۹۰ تاکنون در رسانه‌ها مطرح شد. خود وزارت علوم از ۱۹۴ باری که مسئله بورسیه‌ها در رسانه‌ها مطرح شد، تنها۱۰ خبر و گزارش‌ رسانه‌ای داشته و فعالیتش در این زمینه بسیار محدود بوده است.
فرهادی در عین حال گفت: ما اسمی از بورسیه‌ها به رسانه‌ها ندادیم، گفت: افرادی که اسامی را منتشر کردند باید پاسخگو باشند.
وی در خصوص رشته محلهای بدون مجوز دانشگاه آزاد نیز گفت: برای این موضوع کمیته ای مشترک از سوی وزارت علوم و دانشگاه آزاد تشکیل شد که به صورت هفتگی جلساتی را برگزار کرده و مشکل تعداد زیادی از رشته های بدون مجوز این دانشگاه حل شد. وی خاطرنشان کرد: تا پایان اردیبهشت ماه دانشگاه آزاد در کمیته مشترک خود با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رشته های بدون مجوز خود را ارائه کرد و شرایط تعداد زیادی از این رشته ها مشخص شد. باقیمانده باید پس از کسب شرایط لازم و تامین زیرساخت ها مجددا به شورای گسترش آموزش عالی ارسال شوند تا شرایط آنها نیز بررسی و در صورت وجود استانداردهای لازم و شاخص ها به این رشته ها نیز مجوز اعطا شود.
وضعیت دانشگاه های غیرانتفاعی
فرهادی در خصوص وضعیت دانشگاه های غیرانتفاعی نیز افزود: ما استقبال می کنیم که بخش خصوصی به حوزه آموزش عالی کشور وارد شود، اما بر روی فعالیت موسسات غیرانتفاعی و غیردولتی نظارت جدی داریم زیرا این موسسات باید شاخص های لازم را برای ادامه فعالیت داشته باشند. در سال ۸۴، ۱۱۲ موسسه غیرانتفاعی در کشور وجود داشت که تعداد این موسسات در سال ۹۳ به ۳۵۸ موسسه رسید. برخی از این موسسات زیرساختهای لازم مانند ساختمان و اعضای هیات علمی را نداشتند. بنابراین موضوع ارزیابی موسسات در وزارت علوم دنبال شد و به موسساتی که در سطح بندی در رتبه های پایین قرار دارند اخطار داده شد که وضعیت خود را بهبود بخشند.
وزیر علوم در بخش دیگری از سخنان خود درباره ساماندهی رشته ها و مراکز آموزش عالی گفت: این ساماندهی هم‌راستا با آمایش آموزش عالی در حال اجرا است و برنامه داریم ساماندهی مراکز آموزش عالی را به سرانجام برسانیم که در این راستا ممکن است موضوع توسعه، ادغام و یا تجمیع مطرح باشد.
به گفته فرهادی، آمایش آموزش عالی در یکسال اخیر سرعت گرفته است و ما از فعالیت‌هایی که طی سال های گذشته در این زمینه انجام شده نیز استفاده می کنیم و برنامه داریم تا پایان تابستان امسال سند آمایش آموزش عالی را برای بررسی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کنیم.
برنامه های وزارت علوم برای دوران پساتحریم
وزیر علوم در خصوص شرایط پساتحریم نیز عنوان کرد: ما در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده ایم و توسعه همکاری های علمی بین المللی، تبادل استاد و دانشجو و تحقیقات مشترک از برنامه های مهم وزارت علوم بعد از دوران پساتحریم است. به سایر دستگاه ها نیز اعلام کردیم تا فعالیت های بین المللی آنها پیوند علمی و فرهنگی نیز داشته باشند و در حوزه توسعه آموزش و انتقال تکنولوژی نیز با وزارت علوم هماهنگی صورت گیرد.
وی در خصوص موضوع شتاب علمی نیز گفت: طی سال های گذشته مقام معظم رهبری بیشترین، بهترین و جامع ترین حمایت ها را در حوزه علم و فناوری داشتند و باید این نوع حمایت ها را قدر بدانیم. در برنامه های رئیس جمهور نیز بر موضوع رشد و توسعه علم و فناوری تاکید شده است، رشد علم و فناوری نیازمند تامین امکانات آموزشی، تاسیس رشته های جدید، تامین و دسترسی به منابع علمی است که بخشی از اینها به دلیل تحریم ها با اختلالاتی مواجه شده بود و برنامه داریم در دوران پساتحریم این موضوعات را تقویت کنیم.
به گفته فرهادی، شرکت اساتید در نشست ها و کنگره های بین المللی طی سال های گذشته کم شده بود که امیدواریم پس از تحریم این وضعیت تقویت شود. همچنین طی چند سال اخیر در این حوزه فعالیت دانشمندان کم شده بود بنابراین این موضوع مورد بازبینی قرار گرفته تا روند تولید مقالات علمی مشترک تقویت شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن