تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ واعـظـى مـؤثرتر از نصيحت نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813253533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توافق جدید در 1+5: اعزام دیپلمات به کنگره برای متقاعد کردن تندروها


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: توافق جدید در 1+5: اعزام دیپلمات به کنگره برای متقاعد کردن تندروها
واشنگتن پست نوشت: دخالت بسیاری از دولتهای خارجی در تلاشهایی که برای اعمال نفوذ بر کنگره در زمینه توافق هسته ای ایران جریان دارد، یک رویداد غیرمعمول در واشنگتن است.
به گزارش نامه نیوز، دیپلماتهای پنج کشور مذاکره کننده با ایران در خصوص برنامه هسته ای این کشور که به توافق وین انجامید، تلاشی هماهنگ را برای اعمال نفوذ بر کنگره آغاز کرده و برخی به قانون گذاران هشدار داده اند در صورت رد این توافق ممکن است هیچ فرصتی برای از سرگیری مذاکرات جهت دستیابی به یک توافق بهتر وجود نداشته باشد.

فیلیپ آکرمن معاون سفیر آلمان روز پنجشنبه گفت: گزینه بازگشت به مذاکرات تقریبا صفر است.
آکرمن و معاونان سفرای دیگر کشورهای مذاکره کننده روز سه شنبه نشستی توجیهی برای بیست و پنج سناتور دموکرات برگزار کردند. در آن نشست غیرمعمول دیپلماتهایی از انگلیس، آلمان و فرانسه همراه با همتایانشان از روسیه و چین شرکت داشتند. دومین نشست با تعداد بیشتری از سناتورها برای هفته آینده برنامه ریزی شده است.

دیپلماتهای پنج بعلاوه یک بطور منظم با اعضای مجلس نمایندگان قبل از رای گیری ماه سپتامبر کنگره در مورد توافق هسته ای ایران در تماس بوده اند. انتظار می رود کنگره تحت رهبری جمهوری خواهان این توافق را رد کند اما اوباما رئیس جمهور قول داده است هر گونه تلاش کنگره برای کارشکنی در این توافق را وتو کند و کاخ سفید سعی دارد حمایت تعداد کافی از دموکراتها را برای جلوگیری از رد وتوی رئیس جمهور جلب نماید. با توجه به اینکه انتظار می رود جمهوری خواهان در مخالفت با توافق رای دهند، دیپلماتهای خارجی تلاششان را بر جلب نظر دموکراتها متمرکز می کنند.

چنی تلاش فشرده ای که برای اعمال نفوذ در خصوص توافق ایران جریان دارد، از این جهت غیرمعمول است که دولتهای خارجی بسیاری از جمله اسرائیل که قویا مخالف این توافق است در آن مشارکت دارند. در هفته های اخیر رون دِرمِر سفیر اسرائیل در ملاقات با دهها نماینده مردد دموکرات این توافق را ضعیف و مطرح کننده یک تهدید موجودیتی برای امنیت اسرائیل توصیف کرد.
دیپلماتهای گروه پنج بعلاوه یک بسیاری از همان استدلالهای اوباما را مطرح کرده اند، از جمله ادله ای که او در نطق این هفته اش با هدف تقویت حمایت از توافق ایران مطرح نمود.

دیپلماتها می گویند سعی دارند با حمایت از اوباما این مسئله را روشن نمایند که بخش وسیعی از جهان با او موافق است. اما تلاشهای شان حاکی از آن است که از اطمینان کامل در مورد نتیجه رای گیری کنگره برخوردار نیستند.

جمهوری خواهان به نوبه خود حمایت روسیه و چین از توافق را دال بر آن می دانند که این توافق در جهت منافع آمریکا نیست.

آکرمن گفت: احتمال رد توافق برای ما نگران کننده است، در آلمان هیچ بحثی در این مورد وجود ندارد، نه در پارلمان و نه در جامعه مدنی،‌ و همه معتقدند این یک توافق خوب است.

در نشست دیپلماتها با سناتورها اوایل این هفته تمرکز بر پیامدهای رد توافق در کنگره و رد رای وتوی رئیس جمهور بود. به گفته دیپلماتها، هر یک از دیپلماتهای حاضر در جلسه توجیهی گفتند در آنصورت تحریم های بین المللی از هم خواهد پاشید، ایران برنامه هسته ای اش را به پیش خواهد برد و بازگرداندن آن به میز مذاکره ممکن نخواهد بود.

پیتر وستماکوت سفیر انگلیس گفت حداقل با سی و شش عضو کنگره شخصا یا همراه همتایانش در پنج بعلاوه یک ملاقات و درباره این توافق بحث و گفتگو کرده اند. وی گفت: از زمان حصول توافق مرتبا در کنگره بوده و تلفنی با اعضای هر دو مجلس گفتگو کرده ام... به نظر ما این یک توافق خوب و قابل راستی آزمایی و بهترین راه برای بازداشتن ایران از دستیابی به تسلیحات هسته ای است، همه گزینه های دیگر بدتر است.

دیپلماتها همچنین به سناتورها گفتند در صورت رد توافق در کنگره بسیاری دولتهای اتحادیه اروپا با ادامه تحریم ها همراهی نخواهند کرد و همه چیز به عقب باز می گردد.

آکرمن همچنین گفت که انتظار دارد آژانس بین المللی انرژی اتمی به سوالات جدید درباره مرکز نظامی پارچین بپردازد.


منبع: تیک


۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن