تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را رها مكن حتى اگر بعدش شعر باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805832602




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیا روحانی تمام منصوبان احمدی نژاد را از شورای رقابت حذف میکند؟


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: تا چند روز دیگر دوره شش ساله احمدی نژادی ها به پایان می رسد تا آخرین بازمانده های دولت دهم نیز به ماموریت خود خاتمه دهند. سوال آیا روحانی از بازمانده های دولت دهم برای دوره جدید استفاده میکند؟

به گزارش تراز : درمیان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال 84 شاید محمود احمدی نژاد تنها نامزدی بود که تیم اقتصادی مشخصی نداشت تا آن جا که به گفته محمد خوش چهره اقتصاددان شناخته شده ایرانی وی بدون دعوت و صرفا براساس احساس وظیفه در رسانه ملی حاضر شد تا در مقابل نماینده اقتصادی هاشمی رفسنجانی مناظره کند. بعد از پیروزی قاطع احمدی نژاد بر هاشمی ، خیلی ها پیشاپیش محمد خوش چهره را وزیر اقتصاد دولت نهم می دانستند اما بعد از استقرار دولت در نهایت تعجب داوود دانش جعفری که از اقتصاددانان شناخته شده مجلس بود از سوی دولت مهرورز برای تصدی وزارت اقتصاد به مجلس معرفی شد. هنوز سه سال از عمر دولت نهم نمی گذشت که اختلافات رئیس دولت با وزیر اقتصادش به رسانه ها کشیده شد. با خروج دانش جعفری ،حسین صمصامی به عنوان سرپرست باب همایون منصوب شد. 100 روز از سرپرستی صمصامی در وزارت اقتصاد می گذشت که ناگهان ورق برگشت و صمصامی نیز همچون خوش چهره و دانش جعفری به دل احمدی نژاد ننشست. گمشده محمود احمدی نژاد اقتصاددانی گمنام، کشتی گیر و جوان به نام سید شمس الدین حسینی بود. او وارد شد و با ورودش به دولت پای پژویان ها، معمارنژادها ، فرزین ها و.... را که قبلا نیز هیچ قرابتی با تفکرات اقتصادی احمدی نژاد نداشتند به دولت باز کرد.
ماجرای تشکیل شورا:
به گزارش تراز، در اوایل سال 88 و پس از ابلاغ سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و با توجه به موضوع ماده 53 قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه با هدف تسهیل فعالیت بخش خصوصی وکاهش ریسک در رقابت، شورایی متشکل از 14 نفر به انتخاب دولت ، قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی در ایران شکل گرفت تا علاوه بر رسیدگی به دعاوی و پرونده های مطرح شده به رویه های غیر رقابتی و ارزیابی وضعیت و تعیین محدوده بازار کالاها و خدمات و... بپردازد. اولین جلسه " شورای رقابت" با حضور منتخبین سران قوا در هفتم مرداد ماه 88 تشکیل شد. در اولین دوره این شورا افرادی چون: جمشید پژویان، عباس معمارنژاد، ابوالفضل فاطمی زاده، محمد رضا رفعتی، احمد صلاح منش، محسن خلیلی عراقی به انتخاب محمود احمدی نزاد صاحب نظران حوزه اقتصاد ، صنعت و تجارت کشور نام گرفتند. چندی بعد ابوالقاسم اثنی عشری و آلبرت بغزیان نیز عضو هیات تجدید نظر این شورا شدند. دراین میان عباس معمار نژاد به دلیل انتخابش به ریاست گمرک ایران اولین کسی بود که رسما از این شورا خداحافظی کرد. با پایان دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد رئیس این شورا اولین کسی بود که سودای ناسازگاری با دولت جدید داشت و در همان اولین روزهای دولت یازدهم با وجود حکم شش ساله اش برای عضویت در این شورا،عطای ریاست بر این شورا را به لقایش بخشید واستعفا کرد تا رئیس دولت یازدهم، رضا شیوا را به عنوان جایگزین وی برای ریاست شورای رقابت معرفی کند.
تا چند روز دیگر دوره شش ساله احمدی نژادی ها به پایان می رسد تا آخرین بازمانده های دولت دهم نیز به ماموریت خود خاتمه دهند. سوال این است که آیا رئیس دولت یازدهم حکم کسی ازاعضای کنونی این شورا که با تایید محمود احمدی نژاد انتخاب شده اند را تمدید خواهد کرد یا همه احمدی نژادی های این شورا باید با شورای رقابت خداحافظی کنند .جمشید پژویان:
همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی جمشید پژویان از دانشگاه ایالتی یوتای امریکا در رشته اقتصاد فارغ التحصیل می شود. وقتی وی در سال 88 با حکم محمود احمدی نژاد به عنوان یکی از اقتصاددانا ن شورای رقابت انتخاب شد عده ای که هنوز احمدی نژاد را با تفکرات سال 84 و نزدیکی با طیف اقتصادی های دانشگاه شهید بهشتی و امام صادق(ع) می شناختند از فرط تعجب نزدیک بود شاخ در بیاورند. اما این اقتصاددان باتجربه و خوش پوش که گفته می شود کسوت استادی وی برای شمس الدین حسینی در دانشگاه علامه از دلایل انتخاب وی به این سمت بود از معدود وفاداران اقتصادی احمدی نژاد لقب گرفت تا به همه ثابت کند رئیس دولت نهم ودهم حداقل در انتخاب او اشتباه نکرده است. اقتصاددانی که بعدها درباره دلایل استعفای پر حاشیه اش از شورای رقابت مدعی شد تحت فشار برخی دولتی ها و شرکت های بزرگ اقتصادی استعفاء داده است.
عباس معمارنژاد:
وقتی شمس الدین حسینی کلید دار باب همایون شد دوست داشت تا مجددا با دوستان دوران دانشگاه خود همکار و هم سفر شود از این رو عباس معمارنژاد جوان کاشانی که آن روزها تازه 40 سالش تمام شده بود با پیشنهاد شمس الدین حسینی برای عضویت در شورای رقابت انتخاب شد احمدی نژاد هم که آن روزها به دنبال تیم سازی بود بی درنگ با اعتماد به وزیر کشتی گیرش حکم معمارنژاد را امضا کرد. به گزارش تراز، اگر چه خیلی زود وزیر اقتصاد ، سقف شورای رقابت را برای دوست نزدیکش کوتاه دید و بعد از یک سال و اندی او را جایگزین اردشیر محمدی در گمرک کرد. سمتی که البته پایان کار این اقتصاددان جوان نبود. با پایان کار دولت احمدی نژاد هر چه قدر که پژویان مسن از دولت قبل دفاع می کرد و با دولت جدید سر ناسازگاری داشت معمارنژاد جوان و آینده نگر که گویا با علی طیب نیا نیز رفاقتی دارد باز هم به حکم رفاقت در دولت جدید مشغول به کار شد و بدون کوچکترین سابقه مدیریتی در بخش بانکداری به عضویت هئیت مدیره بانک صنعت و معدن درآمد.
ابوالفضل فاطمی زاده:
کارشناس حوزه بازرگانی که بعد از انقلاب به سراغ مشاغل حسابرسی رفت و آن قدر آن جا ماند تا در نهایت به عنوان رئیس هیات نظارت بانک مرکزی منصوب شد. بعد از خروج داوود دانش جعفری از کابینه دولت نهم و سرپرستی حسین صمصامی بر این وزارتخانه چیزی نمانده بود که فاطمی زاده نیز همچون حمید پور محمدی از معاونت این وزارتخانه برکنار شود اما این باز نیز بخت یارفاطمی زاده بود و هرگز سرپرستی صمصامی به وزارت وی مبدل نشد تا با ورود شمس الدین حسینی به باب همایون وی نیز در این سمت ابقا شود.اما شاید نقطه عطف کارنامه این مدیر بازنشسته عضویت در شورای رقابت و نهایتا دریافت نشان درجه دو خدمت از رئیس جمهور بود.
احمد صلاح منش:
فارغ التحصیل رشته اقتصاد با گرایش بین الملل و استادیار دانشگاه شهید چمران اهواز که با پیشنهاد وزیر صنعت ، معدن و تجارت و با حکم محمود احمدی نژاد به عنوان صاحب نظر حوزه صنعت و تجارت به ساختمان ساده و پنج طبقه شورای رقابت در خیابان زرتشت راه یافت.
محمد رضا رفعتی:
درست یک هفته بعد از ابلاغ حکم جمشید پژویان و عباس معمارنژاد ، رئیس دولت دهم در حکمی جداگانه محمد رضا رفعتی را به عنوان صاحب نظر در حوزه صنعت و تجارت به عضویت شورای رقابت منصوب شد وهمچنان عضو این شورا می باشد . باید دید با توجه به تجربه 6 ساله وی از حضور در شورای رقابت حکم وی برای یک دوره دیگر تمدید خواهد شد؟
حال باید منتظر ماند و دید که حسن روحانی آیا منصوبان احمدی نژاد را از شورای رقابت حذف خواهد کرد یانه؟





زمانبندی انتشار: 15 مرد 1394 - 11:47





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن