تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):وقتى كه برادر دينى‏ات از تو جدا شد، سخنى پشت سر او نگو، مگر اين كه دوست دارى او د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802472122




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درخواست افزایش قیمت خودرو، افزایش هزینه‌هاست/ با توجه به توافق صورت گرفته باید در برنامه‌ریزی اقتصاد کشور تجدیدنظر کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: درخواست افزایش قیمت خودرو، افزایش هزینه‌هاست/ با توجه به توافق صورت گرفته باید در برنامه‌ریزی اقتصاد کشور تجدیدنظر کنیم
رئیس شورای رقابت، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو و رئیس انجمن خودروسازان در گفت‌وگوی ویژه خبری به بررسی تحولات بازار خودرو پرداختند.
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "رضا شیوا" رئیس شورای رقابت، علی‌ارسلان منصوری رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو و احمد نعمت‌بخش رئیس انجمن خودروسازان در گفت‌وگوی ویژه خبری امشب چهارشنبه چهاردهم مرداد به بررسی تحولات بازار خودرو پرداختند.


درخواست افزایش قیمت، افزایش هزینه‌هاست


 در ابتدای این برنامه احمد نعمت‌بخش رئیس انجمن خودروسازان کشور در خصوص علت درخواست خودروسازان داخلی مبنی بر افزایش قیمت اظهار داشت: ما برای این درخواست افزایش قیمت را داشتیم که هزینه‌هایمان نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده، یعنی سال گذشته ارز مبادله‌ای 2540 تومان در محاسبات شورای رقابت برای ما حساب شده و این ارز الان 2960 تومان شده که بیش از 16 درصد افزایش قیمت پیدا کرده است.


 وی اضافه کرد: آقای نعمت‌زاده برای حمایت از صنایع فولاد، تعرفه فولاد را که 4 تا 6 درصد بوده را به 10 تا 15 درصد افزایش داده و خرید هم با ارز آزاد صورت می‌گیرد. رئیس انجمن خودروسازان گفت: همچنین حقوق و دستمزد 17 درصد افزایش پیدا کرده که این رقم با درنظر گرفتن هزینه‌های جانبی به 22 درصد می‌رسد، ضمن این که آب و برق و گاز هم گران شده، لذا ما مدارکمان راه به شورای رقابت ارسال کرده‌ایم.  


 سال گذشته شورای رقابت به ما اجازه 3 درصد افزایش قیمت را داد


 وی یادآور شد: شورای رقابت در سال 92 عنوان کرده بود که هر سه ماه یک بار تورم بخشی سه ماهه را روی قیمت خودرو اعمال می‌کند که بعد از مدتی در نظر گرفتن این موضوع به هر شش ماه یک بار و سپس هر 9 ماه یک بار موکول شد و بعد از آن نیز اعلام کردند که تورم بخشی یک ساله را روی قیمت خودرو اعمال خواهند کرد؛ لذا سال گذشته که به ما 3 درصد افزایش قیمت دادند، دیگر اجازه افزایش قیمت نداشتیم و الان با گذشت 5 ماه از سال منتظر هستیم شورای رقابت درخواست ما را ترتیب اثر دهد.


 لزوم تجدیدنظر در برنامه‌ریزی اقتصاد کشور


 در ادامه این برنامه رضا شیوا رئیس شورای رقابت نیز در خصوص وضعیت رکود بازار خودرو گفت: اتفاقی که در کشور افتاده یک اتفاق ویژه‌ای است یعنی این توافق، توافقی بود که خیلی‌ها انتظار آن را نداشتند و آن‌هایی که انتظار انجام این توافق را داشته‌اند را نیز شوکه کرده به همین دلیل از همه نظر باید در وضع برنامه‌ریزی اقتصاد کشور تجدیدنظر کنیم؛ به همین دلیل نیز دولتمردان سخت در تلاش هستند که ببینند بعد از تحریم‌ها چه باید کرد.


 وی ادامه داد: آنچه آقای نعمت‌بخش در خصوص آن صحبت کردند برای زمانی است که ما در تحریم بودیم و شاید بخشی از اقلامی که وی به آن اشاره کرد از جمله افزایش دستمزدها و افزایش قیمت انرژی درست باشد ولی درصد این مولفه‌ها در نهاده‌های تولید خودرو باید بررسی شود.


تا زمانی که کیفیت خودروهای داخل به این نحو باشد، استقبالی از این تولیدات نخواهد شد


 علی ارسلان منصوری رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در خصوص وضعیت بازار خودرو اظهار داشت: تا زمانی که کیفیت به این نحو باشد، استقبالی از تولیدات داخلی نمی‌شود. وی ادامه داد: قبل از تحریم امیدی نبود خودروی روز با قیمت مناسب وارد کشور شود ولی الان خودرو با قیمت مناسب وارد کشور می‌شود لذا قطعاً این مشکل روز به روز افزایش پیدا خواهد کرد.


شورای رقابت نظر تشکل‌ها و اتحادیه‌های صنفی را قابل نمی‌داند


 رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در پاسخ به این سوال که آیا در شرایط فعلی بازار آیا شورای رقابت را مسئول می‌دانید، گفت: اگر شورای رقابت تشکل‌های صنفی و اتحادیه‌های صنفی را قابل می‌دانست، خیلی بهتر بود اما آن‌ها نظری از ما نخواستند.


منصوری با اشاره به این که تمام اعضای صنف ما از این دولت راضی هستند، گفت: این مردمان کوچه و بازار بودند که دولت را تعیین کردند.


وی با اشاره به این که کف بازار قیمت خودرو پایین‌تر از قیمت‌ها است، افزود: نسبت به کیفیت خودرو اعتراض داریم.


شیوا با اشاره به این که سیاست انقباضی در کشور برای مهار تورم حاکم است، گفت: باید بر اساس عرضه و تقاضا عمل کرد؛ لذا ما در رکورد به سر می‌بریم؛ لذا این مسئله تنها به صنعت خودرو مرتبط نیست بلکه صنایع دیگر نیز با این امر مواجه هستند.


در رکود، افزایش قیمت نباید صورت گیرد


وی با بیان این که در رکود افزایش قیمت نباید صورت گیرد، ادامه داد: در رکود باید تشویق به افزایش تقاضا صورت گیرد.


رئیس شورای رقابت با بیان این که تعرفه خودرو در کره پایین است، خاطرنشان کرد: اکنون دلالان بازار کنار رفتند و با این امر توانسته وضعیت خودرو را در کشور مناسب کنیم.


شیوا در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا درست است انحصار بسیار سنگین در دست یک خانواده است، بیان کرد: در گذشته حدود یک سال پیش هر فرد حقیقی و حقوقی می‌توانست خودرو وارد کند، به طوری که این دسته نمی‌توانستند خدمات پس از فروش داشته باشند، بنابراین غیر قانونی بودند.


*** واردکنندگان خودرو باید خدمات پس از فروش داشته باشند


وی ادامه داد: باید کسانی که خودرو وارد می‌کنند، خدمات پس از فروش را به مردم عرضه دارند، لذا تمام نمایندگی‌ها باید به تمام افراد حقیقی و حقوقی داده شود که خدمات پس از فروش داشته باشند.


رئیس شورای رقابت خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد فقط یک نمایندگی خودرو وارد کند، در این صورت کیا و هیوندای 75 درصد واردات کشور را در حوزه خودرو به خود اختصاص می‌دهند که این مسئله انحصار کامل به حساب می‌آید.


شیوا با اشاره به این که قرار بر این شد تا انجمن واردکنندگان خودرو جلسه‌ای برگزار کنند، گفت: به طوری که قول مساعد دادند تا دستورالعمل‌ها را رعایت کنند.


وی افزود: تا پایان تیر ماه تمام افراد حقوقی و حقیقی که مجوز داشته باشند، مجوزهایشان تمام می‌شوند و نمی‌توانند دیگر خودرو وارد کنند.


نعمت‌بخش در ادامه برنامه با اشاره به این که یکی از واردکنندگان اتومبیل‌هایش در گمرک متوقف شده بود و پس از مدت‌ها توانست آن‌ها را ترخیص کند، گفت: شرکت‌های خودروسازی روش‌های مختلفی را درنظر گرفته‌اند، منتها به نظر من وضعیت بازار تحت آثار روانی صداوسیما و برخی رسانه‌ها قرار گرفته است.


وی با بیان این که نباید به مردم وانمود کرد پس از توافقات اتفاق خاصی رخ می‌دهد، اظهار داشت: مردم فکر می‌کننند که خودروسازان خارجی می‌آیند و ظرف شش ماه خودرویی جدید به بیرون راه می‌یابد؛ البته باید اذعان داشت که لااقل دو سال طول می‌کشد که خودرویی جدید وارد بازار شود.


قیمت خودرو کاهش پیدا نمی‌کند


رئیس انجمن خودروسازان با بیان این که قرار است خودروی جدید 30 تا 40 درصد قطعات ساخت داخل را داشته باشد، بیان کرد: قیمت خودرو کاهش پیدا نمی‌کند.


خودرو باید در حاشیه بازار به فروش برسد


نعمت‌بخش با بیان این که خودرو در حاشیه بازار به فروش برسد، افزود: ایران خودرو و ساپیا بیش از 80 درصد بازار را در اختیار دارند.


وی گفت: از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت در تلاش هستیم تا وام 15 میلیونی را برای خرید خودرو از طریق بانک‌ها به مردم ارائه کنیم.


انتهای پیام/








۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن