تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803001854




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تناقض گويي درباره افزايش 6 درصدي قيمت کالاهاي اساسي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ مرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۵۰ب.ظ)
تناقض گويي درباره افزايش 6 درصدي قيمت کالاهاي اساسي موج- درحالي وزير صنعت از افزايش 6 درصدي کالاهاي اساسي خبر داده بود که سخنگوي دولت گفته است دولت هيچ مصوبه اي در اين راستا نداشته است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، اظهارات ديروز سخنگوي دولت درباره گراني 6 درصد کالاهاي اساسي مثل هميشه بسيار مورد توجه و جالب بود. وي گفته است: «دولت مصوبه اي در خصوص افزايش قيمت ها نداشته است و تحقيق من نشان داد که نايب رئيس ستاد هدفمندي يارانه ها بخشنامه اي را صادر کرد و در تفکيک انواع کالاها به سازمان حمايت از توليد کننده و مصرف کننده اعلام کرد که تحت هيچ شرايطي از ۶ درصد نبايد کالاهاي اساسي گران تر شود و سازمان حمايت از توليد و مصرف کننده که مرجع نظارت بر قيمت ها است نيز عدم موافقت خود را با افزايش قيمت ها اعلام کرد.»
سخنان ايشان از آن جهت مورد توجه است که اگر دولت هيچ مصوبه و بخشنامه اي را صادر نکرده است پس سازمان هدفمندي يارانه ها مگر سازمان دولتي نيست که دولت خبر ندارد و نياز به تحقيق و پيگيري موضوع را دارد؟ پس از اين هم سخنگوي دولت گفته بود که از مجوز وزير صنعت براي افزايش 6 درصدي کالاهاي اساسي خبر ندارد و کلا دولت چنين مصوبه اي نداشته است.
گفتني است؛ وزير صنعت، معدن و تجارت چند هفته پيش اعلام کرد که بر مبناي ابلاغيه معاون اجرايي رئيس جمهور 18 قلم کالاي اساسي از جمله گندم، آرد، نان، قند و شکر، مرغ، تخم مرغ، برنج، روغن نباتي، گوشت قرمز، کره، شيرخام و لبنيات مي‌توانند مجوز افزايش قيمت تا سقف 6 درصد را بگيرند، خبري که بلافاصله چند ساعت بعد توسط سازمان حمايت از حقوق مصرف کنندگان تکميل و گفته شد شرکت‌هاي توليدي 18 قلم کالاي اساسي مي توانند اسناد خود را براي افزايش قيمت تا 6 درصد به اين سازمان ارائه کنند تا بررسي کارشناسي انجام شود و افزايش بيش از اين ميزان در کارگروه ستاد تنظيم بازار بايد مطرح شود.
اين بار در حالي دولت پيش دستي کرده و مجوز افزايش قيمت ها را صادر کرده که قبلا توليد کنندگان خود در صدد افزايش قيمت کالاها مي رفتند؛ اما استدلال امر اين است که در حال حاضر و با وجود تورم زياد، مردم قدرت خريدشان کاهش يافته و البته که هر تغيير و افزايش قيمتي را بر نمي تابند. از آن گذشته موضوعي که مدت ها است بر سر آن بحث مي شود اين است که چرا مسوولان امر اين همه با هم تناقض گفتاري دارند. از مدت ها پيش وزارت صنعت و معدن با وزارت جهاد بر سر کالاها و تنظيم بازار و واردات مشکل داشت، پس از طرح انتزاع اما باز هم مشکلات در تنظيم بازار وجود دارد. عده اي معتقدند: وزارت جهاد توان اجراي اين طرح را ندارد. از آن گذشته برخي صحبت هايي هم که در مورد افزايش قيمت ها مي شود و پس از مدتي تکذيب مي کنند هم جاي بسي سوال دارد. نظير افزايش قيمت شير که قطره چکاني بالا مي رود ولي مسوولان دولتي مدام افزايش قيمت شير و لبنيات را تکذيب مي کنند. از اين رو، صحبت هاي سخنگوي دولت هم جالب است که گفته است تحقيق کرده است و ظاهرا دولت مجوز افزايش 6 درصدي قيمت کالاهاي اساسي را نداده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن