تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803017342




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت توجه قضات به جلوگیری از افزایش بی رویه جمعیت زندان ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس کل دادگستری استان تهران دربازدید از دادگستری های اسلامشهر و چهاردانگه: ضرورت توجه قضات به جلوگیری از افزایش بی رویه جمعیت زندان ها خبرگزاری پانا :رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: یکی از دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی موضوع افزایش بی‌رویه جمعیت زندان‌ها است ودر این راستا قضات وظیفه دارند، تا جایی که امکان دارد،ازافزایش بیهوده جمعیت زندانهابه جد خودداری کنند.
۱۳۹۴ شنبه ۳ مرداد ساعت 20:46

خبرگزاری پانا+

    به گزارش خبرگزاری پانا و به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان تهران، غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری استان تهران و هیئت همراه از حوزه‌های قضایی اسلامشهر و چهاردانگه بازدید و از نزدیک با همکاران قضایی و اداری به گفتگو پرداخت. وی ضمن تشکر از زحمات ارزشمند قضات و کارمندان شریف حوزه های قضایی در سخنانی اظهار کرد: اساساً طبع کار قضایی سخت و دشوار ،لکن به همان میزان دارای اجر و پاداش معنوی است و بحمدالله در عرصه‌های مختلف اقدامات خوبی صورت گرفته، اما هیچگاه نباید به وضعیت موجود قانع باشیم و لازم است دائماً در مسیر تکامل و بهبود امور حرکت کنیم. اسماعیلی ادامه داد: از رسالت‌های مهم قوه قضاییه و مدیریت دادگستری استان تهران، تعیین تکلیف پرونده‌های مسن آن هم با اتخاذ تدابیر لازم و زمان‌بندی مناسب است، که باید علاوه بر بررسی‌های آماری به صورت مصداقی نیز مورد بررسی قرار گیرند و ‎شناسی و گرفتن مشاوره‌های حقوقی در نهایت راجع به آنها اتخاذ تصمیم قضایی شود وعدم تعیین تکلیف در اینگونه پرونده‌ها در زمره اساسی‌ترین اشکالات و اشتباهات محسوب می‌شود. وی در ادامه افزود: توجه داشته باشیم که طولانی شدن مسیر دادرسی و اطاله بیهوده در این باب بطور قطع سیمای عدالت را مخدوش کرده و اعتماد عمومی نسبت به دستگاه قضایی را کاهش می‌دهد و در نتیجه زحمات بی‌شمار و ارزشمند قضات و کارمندان صدیق و پرتلاش عدلیه در جامعه ظهور و بروز مناسبی پیدا نمی‌کند. اسماعیلی اظهار کرد: به نظر می‌رسد که یکی از علل طولانی شدن رسیدگی در پرونده‌های مسن موضوع عدم ارائه به موقع نظرات کارشناسان و یا وجود نقائص و کاستی‌ها در نظرات تقدیمی است که باید با نظارت دقیق قضات و پیگیری مستمر آنان ، این نقیصه به طریق مقتضی مرتفع شود . رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه سخنان خود افزود : یکی از دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی موضوع افزایش بی‌رویه جمعیت زندان‌ها است و باید با استفاده از ظرفیت‎های قانونی از جمله: عفو مشروط، مجازات جایگزین و تعلیق مجازات و غیره در جهت کاهش جمعیت کیفری اقدام شودو در این راستا قضات وظیفه ای بس خطیر بر عهده دارند و جا دارد تا حد امکان از اعمال بازداشت‌های بیهوده به جد خودداری کنند. اسماعیلی تصریح کرد :از دغدغه‌های دیگر معظمٌ له، کثرت بیش از حد طلاق‌های توافقی در جامعه است، که موجب سست شدن بنیان خانواده است ، و در این راستا لازم است ،بابهره گیری از وجود مشاورین متدین ، ترویج فرهنگ صلح و سازش صورت گیرد. ‎ وی بر موضوع حضور بموقع همکاران در محل کار و رعایت نظم و انضباط اداری تأکید کرد و گفت: بنده معتقدم علیرغم حجم بالای کار و سختی آن چنانچه با مدیریت مناسب از هدر رفت زمان جلوگیری شود ،دیگر شاهد معضل اطاله دادرسی و انباشت بیهوده پرونده‌ها در شعب نخواهیم بود و از شدت مشکل کمبود کادر قضایی و اداری تا حد زیادی کاسته خواهد شد، البته این امر مانع از انجام پیگیری‌های مدیریتی در جهت رفع مشکل مذکور نیست. شایان ذکر است ، در این بازدیدها و در یک نشست صمیمی با قضات، کمیلی مقدم رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر و کاظمی رئیس حوزه قضائی بخش چهاردانگه ، گزارشی از عملکرد مجموعه تحت مدیریت خود و همچنین مشکلات موجود ارائه نمودند.
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن