تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815648797




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز عمليات اجرايي موزه ميراث روستايي گلستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ مرداد ۱۳۹۴ (۱۳:۱۶ب.ظ)
آغاز عمليات اجرايي موزه ميراث روستايي گلستان موج-کلنگ عمليات اجرايي موزه ميراث روستايي گلستان درپارک جنگلي قرق در گرگان با حضور اسحاق جهانگيري،مسعود سلطاني فر، نور مفيدي ، معصومه ابتکار،استاندار، نمايندگان مجلس، مديران و مسئولان استاني زده شد.
به گزارش خبرگزاري موج، مسعود سلطاني فر، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در اين مراسم گفت: اين کار عظيم و پر جاذبه در فرايند مباحث ميراث فرهنگي و گردشگري تأثير قابل توجهي داشته که اميدواريم در مدت زمان کوتاهي به نتيجه برسد.
وي با اشاره بر تلاش‌هاي سازمان ميراث فرهنگي در حوزه ميراث فرهنگي و گردشگري کشور گفت: سازمان ميراث فرهنگي خدمات ارزشمند غير قابل تصوري در حوزه موزه‌ها در دولت يازدهم ارائه کرده است، در مجموع هزار و500 موزه در کشور داريم که بخشي از آن‌ها در اختيار سازمان و بخش ديگر نيز در اختيار ديگر نهادها و بخش خصوصي است، خوشبختانه تعداد موزه‌ها به لحاظ کمي و کيفي در کشور افزايش داشته است.
وي با اشاره بر موزه روستايي گيلان افزود: نمونه ديگر اين موزه در گذشته در گيلان راه اندازي شد که يکي از پر بازديدترين مکان‌هاي گردشگري در اين استان است که ساليانه پذيراي هزاران نفر گردشگر داخلي و خارجي است.
سلطاني فر با اشاره بر لزوم حفظ و حراست ميراث فرهنگي کشور گفت: در راستاي اين وظيفه حفظ و حراست ارزش‌هاي ميراث فرهنگي در 8 ماه اخير موفق شديم 3 محموله فرهنگي تاريخي را که طي 50 سال گذشته توسط قاچاقچيان به يغما برده شده بود، و هيچ دولتي تا کنون نتوانسته بود اين اشيا را بازپس گيرد به کشور بازگردانيم.
وي ادامه داد: طي کشمکش‌هاي حقوقي و قضايي اشيا خوروين، چغاميش به کشور بازگشت و در يک سال گذشته نيز با همکاري پليس اموال فرهنگي ايتاليا محموله اي از اشيا تاريخي متعلق به ايران که مورد شناسايي قرار گرفت. خوشبختانه اين اشياي تاريخي به زودي بر طبق کنوانسيون يونيدروا 1995 با طي مراحل قانوني در هفته‌هاي آينده به کشور باز گردانده مي‌شود.
وي با اشاره بر جهش خوبي که در زمينه ثبت آثار تاريخي در فهرست جهاني يونسکو انجام گرفته گفت: شهر سوخته، شوش و ميمند را در با استفاده از سهميه دو سال کشور ثبت کرديم، در طول دو سال 3 اثر ارزشمند در فهرست آثار جهاني ثبت شد و اکنون ايران با موقعيت مناسبي که در يونسکو دارد با ثبت 19 بنا رتبه 11 را در جهان به خود اختصاص داده است.
وي با اشاره بر ساماندهي فضاهاي موزه ملي ايران (ايران باستان) گفت:اين موزه که مکان‌هاي موزه اي آن به يک چهارم قبل کاهش يافته بودو حتي نتوانسته بود بخش اسلامي را راه اندازي کند در حال حاضر بخش‌هاي تکميلي اين موزه آماده بهره برداري بوده و ان شاا... در هفته دولت راه اندازي مي‌شود.
معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري به اقدام مهم ديگري که از سوي سازمان ميراث فرهنگي صورت گرفت اشاره کرد و گفت: راه اندازي انجمن‌هاي ميراث فرهنگي براي حفاظت از بناهاي تاريخي و فرهنگي است که بسيار در آيين زمينه کمک کنده است و با توجه به نياز براي ايجاد شبکه‌هاي گسترده ارتباطي يا مردم لزوم ايجاد و گسترش اين انجمن‌ها به چشم مي‌خورد. تاکنون در 10 استان اين انجمن‌ها تشکيل شده‌اند و اميدواريم با راه اندازي انجمن‌ها در شهرها، روستاها، بخش‌ها و دهستان‌ها بالاي 90 درصد به حفظ ميراث فرهنگي دست يابيم.
وي در زمينه بازسازي بناهاي ميراثي و تاريخي گفت: اين امر با گستردگي در حال پيگيري استبه گونه اي که در سال 93 در حدود 300 بنا با مشارکت مردمي مرمت و بازسازي شدو در برنامه‌هاي سازمان پيش بيني شده است که امسال نيزبا روندي که با مشارکت‌هاي مردمي عمل مي‌کنيم 500 بنا را مرمت و بازسازي کرده و اجازه ايجاد مراکز اقامتي و پذيرايي داده شود تا به عنوان بنگاه‌هاي مکان تاريخي مورد استفاده قرار گيرد.
سلطاني فر در پايان سخنانش افزود: ايجاد موزه روستايي اقدام مهمي است که با حمايت دولت و استاندار انجام شد. اميدواريم با حمايت‌هاي بيشتر در اين زمينه بتوانيم نسبت به جابجايي تعداد بيشتري از مکان‌هاي قابل انتقال به اين موزه اقدام کنيم.
گفتني است؛ موزه ميراث روستايي گلستان با اعتباري برابر 300 ميليارد ريال در پارک جنگلي قرق از توابع شهرستان گرگان احداث و تکميل مي‌شود و قرار است دانش بومي روستايي، ابنيه‌هاي تاريخي روستاها و ساير موارد مرتبط با روستاها در آن به نمايش درآمده و همچنين تمامي نمادها، صنايع دستي، آداب ورسوم و سنت‌هاي بومي روستاهاي استان در اين مکان گردآوري شود.
يادآور مي‌شود، سلطاني فر پس از مراسم کلنگ زني موزه ميراث روستايي گلستان در جلسه شوراي اداري استان نيز شرکت کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 210]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن