تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه بهره‏اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803580190




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برخورد به موقع و قاطع با متخلفین از عوامل موثر بر کاهش زمین خواری است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس: برخورد به موقع و قاطع با متخلفین از عوامل موثر بر کاهش زمین خواری است خبرگزاری پانا: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: جلوگیری از موازی کاری، شناسائی موارد زمین خواری، به موقع عمل کردن، برخورد قاطع با متخلفین، برگرداندن اراضی و عدم ارائه خدمات زیربنائی از جمله عوامل مؤثر در پیشگیری و کاهش پدیده زمین خواری است.
۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۴ مرداد ساعت 13:06

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، خلیل رضائیان در پنجمین جلسه ستاد پیگیری و مبارزه با زمین خواری و تغییر کاربری اراضی و ساخت و سازهای غیر مجاز استان، اظهار داشت: پدیده زمین خواری از جمله معضلات بزرگی است که کشور با آن روبروست كه برای مقابله با آن، مسئولین دستگاه های اجرایی، با اشراف بیشتری بر زیر مجموعه خود، نسبت به باز پس گیری تصرفات غیرقانونی و جلوگیری از ادامه این روند فعالیت كنند.
وی ادامه داد: متأسفانه عملکرد بعضی از دستگاه های دست اندرکار در به موقع عمل نکردن به وظایف خود، موجب ایجاد زمینه برای افراد سودجو و سوءاستفاده از اموال بیت المال در بحث پدیده زمین خواری، تصرف و ساخت و سازهای غیرمجاز می شوند که می بایست با ارائه راهکارهای مناسب توسط مدیران و کارشناسان، این امر به سامان برسد.
مدیركل دفتر فنی استانداری فارس عنایت الله رحیمی مدیر کل دفتر فنی افزود مجموعه دستگاه های اجرایی و در رأس آن استاندار محترم فارس، مصمم به اجرای قانون و جلوگیری از هر گونه تجاوز به اراضی ملی و دولتی هستند و متصرفان و متجاوزین به اراضی بدانند که در زمینه ضایع کردن حقوق عمومی و تصرف غیرقانونی در بیت المال دولت و دستگاه قضایی به هیچ عنوان از حقوق مردم عدول نخواهد كرد و پیگیری مستمر، نظارت و کنترل بر این پدیده در دستور کار قرار دارد.
در این جلسه مدیران دستگاه های اجرایی به بیان گزارشی از عملكرد خود در زمینه مقابله با زمین خواری پرداختند كه بر اساس آن اداره کل منابع طبیعی استان فارس در سال 93 و سه ماهه اول سال 94 ، میزان یك هزار و 245 هکتار از اراضی ملی را در قالب یك هزار و 186پرونده از متصرفان خلع ید كرده است و در راستای اقدامات پیشگیرانه، به کارگیری 67 قرقبان و فعال سازی 46 گروه گشت و مراقبت، واگذاری مسئولیت حفاظت از عرصه های مرتعی به دامداران صاحب پروانه و طرح مدیریت جامع منابع طبیعی در سطح 86 هزار هکتار در منطقه نورآباد ممسنی به انجام رسانده است.
همچنین اداره کل بنیاد مسکن استان فارس در سال 93 و سه ماهه اول سال94 ، نصب 70 تابلو در روستاهای دارای اراضی تملکی، اخذ شش هزار و 928 هکتار سند اراضی تملکی، صدور یك هزار و 200 فقره اخطاریه به متصرفین غیر قانونی، پیگیری تحویل و تحول و انتقال سند اراضی ملی در روستاهای حریم شیراز و ارجاع 96 پرونده تصرفات غیرقانونی به مراجعات قضایی را صورت داده است.
اداره کل راه و شهرسازی استان فارس نیز در سال 93 و سه ماهه اول سال 94 ، شناسایی 903 مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز، توقف 638 مورد از تجاوزات حریم راه و تخریب 269 مورد از آنها، پلمپ بنگاه های غیرمجاز، تشکیل دبیرخانه شناسایی و حفاظت از اراضی ملی، اجرای طرح کمربند حفاظتی در بیش از 24 شهرستان استان، تشکیل 12 جلسه کارگروه شورای حفاظت پیشگیری، تقویت کادر حقوقی در شهرستانهای استان، تقاضای اعمال ماده 18 قانون بر روی هفت مورد احکام قطعی شده دولت و تشکیل جلسات آموزشی برای آگاهی مسئولین ادارات و کارشناسان حقوقی آنها را به انجاد رسانده است.
همچنین شرکت عمران جدید شهر صدرا در سال 93 و سه ماهه اول سال 94 ، اعمال ماده 18 قانون بر روی پلاک قره پیری، خارج کردن 20 هکتار اراضی قره پیری از دست متصرفان، خلع ید 110 هکتار از اراضی تصرفی در گویم و پیگیری دریافت سند 800 هکتار از اراضی صدرا را به انجام رسانده است.
شرکت توزیع نیروی برق استان نیز در سال 93 و سه ماهه اول سال 94 جلوگیری از واگذاری انشعاب برق بر روی چاه های کشاورزی و شرکت آب و فاضلاب شیراز نیز در همین مدت، تعیین حریم چاه های آب شرب را صورت داده است.
همچنین شرکت سهامی آب منطقه ای فارس در سال 93 و سه ماهه اول سال 94 رفع تصرف قسمتی از حریم و بستر رودخانه شش پیر، رفع تصرف از بستر رودخانه قره آغاج در شهرستان قیر و کارزین و تخریب 40 هکتار تصرفات غیرقانونی در حریم رودخانه مذکور، پر و مسلوب المنفعه كردن یك هزار و 434 حلقه چاه غیرمجاز کشاورزی، توقیف 700 نوع دستگاه حفاری غیرمجاز، جلوگیری از اضافه برداشت 755 حلقه چاه غیرمجاز، جلوگیری و امحاء قسمت هایی از کشت برنج در محدوده سد درودزن، شناسایی 13 حلقه غیرمجاز در مناطق قلات و دوکوهک و تشکیل پرونده جهت جمع آوری 19 مورد از پمپ های غیرمجاز در منطقه کوهمره سرخی را انجام داده است.
اداره کل حفاظت محیط زیست نیز قلع و قمع و خلع ید 8/78 هکتار از اراضی تصرفی در قالب 102 پرونده در سال 93 و خلعیت 5/213 هکتار از اراضی تصرف شده در قالب 24 پرونده در سال 94 و مسلوب المنفعه نمودن 45 حلقه چاه غیرمجاز در منطقه هرمود لارستان را صورت داده است.
همچنین شرکت سهامی نیروی برق شیراز در سال 93 و سه ماهه اول 94، شناسایی هشت هزار انشعاب غیرمجاز مسکونی در حاشیه شیراز، شناسایی دو هزار و 400 انشعاب غیرمجاز باغشهری در محدوده شرکت توزیع نیروی برق شیراز را به انجام رسانده است.
در این جلسه همچنین مدیر کل فنی استانداری فارس به عنوان دبیر ستاد پیگیری و مبارزه با زمین خواری و تغییر کاربری اراضی و ساخت و سازهای غیر مجاز استان، تعیین شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن