تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801634110




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حرکت ریل اقتصاد به سمت خصوصی‌سازی/ تمایل ایتالیا به همکاری‌های مشترک با ایران


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: حرکت ریل اقتصاد به سمت خصوصی‌سازی/ تمایل ایتالیا به همکاری‌های مشترک با ایران
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: اقتصاد ایران بعد از تفاهم متکی بر بخش خصوصی است و ریل اقتصاد باید از اقتصاد نفتی و دولتی به سمت خصوصی و مردمی حرکت کند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن جلال‌پور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران امروز در دیدار با وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا گفت: روابط اقتصادی ایران و ایتالیا در دهه‌های گذشته فراز و فرودهای بسیاری داشته اما همیشه این روابط برقرار بوده و حتی در یک مقطع زمانی ایتالیا به عنوان اولین شریک تجاری ایران در اروپا بود.


وی با اشاره به وضعیت اقتصاد ایران پس از تحریم گفت: اقتصاد ایران بعد از تفاهم متکی بر بخش خصوصی است و ریل اقتصاد ایران از اقتصاد نفتی و دولتی به سمت خصوصی و مردمی در حال تغییر است.


جلال‌پور تصریح کرد: ما بنا داریم تا در کشور اقتصاد جدیدی را پایه‌گذاری کنیم و امیدواریم در فرصت جدید به وجود آمده ایتالیا از پیشروان همکاری با ایران باشد


به گفته رئیس اتاق بازرگانی ایران شرایط ایران در منطقه به گونه‌ای است که ایتالیا از ایران می‌تواند برای دستیابی به بازار 400 میلیون نفری منطقه استفاده نماید.


جلال‌پور افزود: ما نیاز به همکاری ایتالیا در بخش انرژی، معادن، خودرو، آب و پسآب و ساخت نیروگاه داریم و می‌توان گفت که در ایران جدید اقتصاد بر پایه مردم و دانش‌بنیان پایه‌گذاری می‌شود.


در ادامه این دیدار سد فدریکا گوئیدی وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا با اشاره به اینکه توافقنامه وین یک معمای جدیدی ایجاد کرده گفت: ایران و ایتالیا در یک مقطع زمانی 7 میلیارد دلار مبادلات تجاری با هم داشتند.


وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا تصریح کرد که شرکت‌های ایتالیا و همچنین دولت ایتالیا تمایل به همکاری با ایران را دارند و البته در سال‌های گذشته نیز ایتالیایی‌ها همکار ایران بوده‌اند.


وی ادامه داد: هدف ما فقط بازار ایران نیست بلکه همکاری‌های مشترک و طولانی‌مدت جز اولویت‌های ما در ارتباط با ایران می‌باشد.


وی تصریح کرد: البته اولویت ما برای آغاز همکاری‌ها فراهم شدن زیرساخت‌های مالی و بانکی است که بر اساس آن پایه‌ریزی همکاری‌ها امکان‌پذیر خواهد شد.


وی با اشاره به ملاقات خود با نعمت‌زاده گفت: پیشنهاد کردیم تا جهت آغاز همکاری‌های دوجانبه و تشکیل  کمیسیون‌های مربوط به سرمایه‌گذاری‌های مشترک هیأت ایرانی نیز به ایتالیا سفر کند.


وی به این نکته نیز اشاره کرد که صنایع ایتالیا از لحاظ توانایی بسیار غنی هستند و تمایل به همکاری‌های پایدار با ایران دارند.


انتهای پیام/ 








۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن