تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ذكر زبان حمد و ثناء، ذكر نفس سختكوشى و تحمل رنج، ذكر روح بيم و اميد، ذكر دل صدق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798600805




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حرکت قطار مالیات روی ریل رونق اقتصادی/ نبود زیرساخت‌ها، تنها سرعت‌گیر این مسیر


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گزارش؛
حرکت قطار مالیات روی ریل رونق اقتصادی/ نبود زیرساخت‌ها، تنها سرعت‌گیر این مسیر
برای رسیدن به اهداف اساسی سیستم مالیاتی لازم است قبل از هر گونه اقدامی فضا و بستر مناسب فراهم شود.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، آنچه که چرخ‌دنده‌های یک اقتصاد را پویا می‌کند قطعا وصول درآمدهای ناشی از فعالیت بنگاه‌های اقتصادی است و امکان اینکه گاهاً کشوری به طور خدادادی از منابع درآمدزا هرچند ناپایدار و تمام شدنی برخوردار باشد وجود دارد اما سایر کشورها باید برای کسب درآمد بیشتر به فکر منابع ثابت و مستمر دیگر باشند. 


کسب درآمد از راه فروش منابع زیر زمینی برای دولت‌ها به سبب تمام شدن منابع، پیشرفت اقتصادی را به ارمغان نمی‌آورد و این شرایط  در حال حاضر کشور ما را در بر گرفته است زیرا اتکای دولت به فروش منابع نفتی خام انکار ناپذیر است.


گفتنی است در طول سال‌های اخیر بودجه کشور وابستگی شدیدی به منابع نفتی و زیر زمینی داشته است که این عمل راه را به جایی نمی‌رساند، پس دولت به فکر کسب درآمد از سایر منابع است تا بتواند رشدی پایدار و واقعی را برای تمامی بخش‌های اقتصادی به همراه داشته باشد.


یکی  از درآمدهای پایدار مدنظر دولت‌ها علی الخصوص دولت فعلی منابع مالیاتی است که در اکثر جوامع امتحان خود را در تامین بودجه و هزینه های عمومی به خوبی پس داده است زیرا استفاده از منابع مستمر و پایدار مالیاتی هواره اهرم کمی برای دولت در جهت هدایت کردن اقتصاد به رشد و تعالی بوده است.


در همین راستا ایرج ندیمی نایب رئیس اول کمیسون اقتصادی مجلس در تایید این امر بیان می‌کند: پایه مالیاتی اگر واقعی و عادلانه وضع شود حکایتگر رشد و رونق اقتصادی محسوس در جامعه است و راهی برای رهایی کشور از اتکا به منابع نفتی محسوب می‌شود.


وی افزود: در اتفاق مالیاتی همواره هدف رشد و رونق اقتصادی از مجراهای صادراتی، وارداتی، حل مشکلات داخلی و میل به روابط خارجی در نظر گرفته می‌شود. زیرا پرداخت مالیات برای اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی انگیزه فعالیت ،کسب و کار بیشتر را فراهم می‌کند.


ندیمی در ادامه  تصریح کرد: مالیات اگر در راستای اهداف اقتصادی وضع شود، فعالیت سالم جامعه را به همراه دارد زیرا هرگاه کشوری بتواند منابع مالیاتی را جانشین مواد خام کند علاوه بر کسب موفیقت در مباحث حوزه اقتصاد مستقل می‌تواند در حوزه اشتغال و کارایی جامعه نیز موفقیت‌های والایی را کسب کند.


لازم به ذکر است یکی از بسته‌های کمکی که از طریق مالیات به اقتصاد تزریق می‌شود تبیین معافیت‌ها و مشوق‌های مالیاتی نظير ماده ۱۳۲ است که می‌تواند بستر توسعه و جذب سرمایه‌گذاری را هموار کند، که این امر علاوه بر بهبود روش کسب و کار رونق و شکوفایی اقتصادی را به همراه دارد.


بحثی که همواره مورد توجه اقتصاد دانان قرار گرفته است آن است که؛ روند مالیاتی در فضا رونق اقتصادی بهتر می‌تواند مسمر ثمر باشد.اگر فضای اقتصادی در مسیر رونق و شکوفایی باشد اهداف مالیاتی محقق شده و بیش از پیش اقتصاد را به سمت بالندگی سوق می‌دهد. 


کارشناسان عقیده دارند اخد مالیات در شرایطی که رکود اقتصادی حاکم باشد نمی‌تواند عملکرد خوبی را به همراه داشته باشد چرا که در شرایط رکود جمع آوری مالیات دشوار است و پوشش مالیاتی کامل انجام نمی شود،اهداف مالیاتی در صورتی محقق می‌شود که فضا و بستر مناسب وجود داشته باشد.


ابراهیم نکو دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس در این خصوص می گوید: سیاست‌های هدف‌دار مالیاتی باید منطبق با واقعیت‌های موجود در صنعت و اقتصاد کشور باشد، در غیر این صورت رشد اقتصادی را به همراه ندارد.


وی ادامه داد:سیاست‌ها باید مطابق با شرایط پیش آمده و متناسب با اتفاقات رخ داده تنظیم شود تا مقررات مالیاتی مشکلات را از سر راه اقتصاد بردارد.در شرایط رکودی و تورمی اقتصاد اگر سیاست‌های مالیاتی مناسب نباشد شرایط را برای فعالیت ‌های اقتصادی سخت می‌کند.




پس آنچه که باید مورد توجه مسئولین مالیاتی و اقتصادی کشور قرار بگیرد آن است که، قبل از هرگونه اقدامی زیرساخت‌های الزامی آن اعم از بهبود فضای کسب و کار،تدوین سیستم جامع مالیاتی،گروه نظارتی ماهر،فرهنگ‌سازی بهینه،‌جلوگیری از فرار مالیاتی‌،رفع موانع تولید و... مهیا شود در غیر این صورت نتایج به دست آمده دور از انتظار است.


هرچند که مالیات حق عمومی دولت است و باید اخذ شود ولی توجیه پذیر است ابتدا تمامی مسیرهای هموار گردد سپس قطار مالیات به حرکت درآید تا به غایت نهایی خود مطابق با اهداف برسد. 


انتهای پیام/



اخبار مرتبط

دریافت مالیات بر ارزش افزوده از دستگاه‌های کارت‌خوان صحت ندارد
شمارش معکوس مالیاتی‌ها/ فاصله رقم مالیاتی با بودجه تعیین شده
حذف برخی از مواد قانون مالیات‌های مستقیم/ اصلاح ارزش افزوده در دستور کار مجلس
فردا، آخرين مهلت ارايه اظهارنامه مالياتی / ارايه ندادن اظهارنامه، منجر به محروميت از معافيت پايه مالياتی
پایان زمان ارائه اظهارنامه مالیاتی تا 2 روز آینده
ادارات مالياتی امروز آماده ارائه خدمات به موديان مالياتی هستند
ضرورت توجه به شرایط اقتصادی در روند اخذ مالیات




۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن