تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814604115




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رفتار دو گانه غرب شرايط را براي سوريه، عراق و يمن سخت کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ مرداد ۱۳۹۴ (۲۱:۴۵ب.ظ)
ولايتي: رفتار دو گانه غرب شرايط را براي سوريه، عراق و يمن سخت کرده است موج - رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک گفت: آنچه امروز در منطقه به ويژه سوريه، عراق و يمن مي گذرد به دليل استانداردهاي دوگانه برخي کشورهاي غربي است که معضلات بسياري را هم براي مردم منطقه به وجود آورده است.
به گزارش خبرگزاري موج، پس از ديدار ايوتستا داچيچ، وزير خارجه صربستان با علي اکبر ولايتي در عصر امروز آن‌ها در جمع خبرنگاران حاضر و به ارائه توضيحاتي در رابطه با ديدارشان پرداختند.
ولايتي گفت: با برگزاري چنين ديدارهايي و انجام برنامه ريزي منظم مي توانيم در جهت فعال کردن کميسيون مشترک همکاري و گسترش روابط آن اقدام کنيم.
وي ادامه داد: هر دو کشور ظرفيت هاي مناسبي براي گسترش روابط دارند. به ويژه حضور فعال صربستان در جنبش غير متعهد ها به عنوان عضو ناظر امکان همکاري هاي بيشتر را فراهم مي‌کند.
ولايتي تاکيد کرد:‌ لازم است ما همکاري هاي خود را در غرب آُسيا، شمال آفريقا و حوزه بالکان توسعه بخشيم.
وي با اشاره به يکسان بودن مواضع ايران و صربستان در خصوص مقابله با حضور بيگانگان و حملات داعش در منطقه گفت:‌ آنچه امروز در منطقه به ويژه سوريه ، عراق و يمن مي گذرد به دليل استانداردهاي دوگانه برخي کشورهاي غربي است که معضلات بسياري را هم براي مردم منطقه به وجود آورده است.
ولايتي تاکيد کرد:‌ ايران و صربستان در رابطه با فلسطين و مقابله با تجاوزهاي بيگانگان مثل تجاوز آمريکا به سوريه،عراق و يمن اتفاق نظر دارند و هر دو کشور اميدوارند اوضاع در منطقه و عرصه بين‌المللي رو به بهبود برود.
رئيس مرکز تحقيقات با اشاره به اوضاع سوريه اظهار کرد: مردم سوريه هيچ گاه قبول نمي کنند افرادي خارج از منطقه بخواهند در مورد سرنوشتشان تصميم بگيرند و به همين دليل نشست‌هايي که برخي کشورها براي تفاهم با گروه هايي که به مقابله با دولت سوريه مي پردازند برگزار مي‌شود همانند نشست هاي قبلي با شکست مواجه خواهد شد.
وي ادامه داد: آمريکايي‌ها نه تنها گروه‌هاي تروريستي را در کشورهاي همسايه سوريه تعليم نظامي مي‌دهند بلکه اخيرا تهديد کردند اگر سوريه به صورت مشروع به مقابله با جريان هاي تروريستي بپردازد آن‌ها از هواپيماهاي خود عليه دولت اين کشور استفاده خواهند کرد.
ولايتي در پايان با تاکيد بر اينکه براي ايران قابل قبول نيست،‌ به نيابت از مردم منطقه تصميم بگيرند گفت: ملت هاي منطقه خود بايد براي سرنوشتشان تصميم بگيرند و هيچ يک از ملت هاي منطقه تجاوز و دخالت هاي خارجي را نمي پذيرد.
ولايتي با اشاره به عضو بودن سوريه ،‌عراق و يمن در جنبش غير متعهدها تاکيد کرد: اين کشورها بايد از سوي اعضاي اين جنبش مورد حمايت قرار بگيرند و ايران و صربستان نيز در اين زمينه اتفاق نظر دارند.
وزير امور خارجه صربستان نيز ضمن ابراز خرسندي از ديدارهايي که با رئيس جمهور، وزير خارجه و رئيس مجلس کشورمان داشته است ديدار و گفت‌وگوي امروز خود با ولايتي را نيز مثبت ارزيابي کرد.
وي گفت:‌ ايران و صربستان مي توانند درعرصه هاي مختلفي نظير اقتصادي، سياسي، فرهنگي و تجاري همکاري هاي خود را توسعه ببخشند.
وي با اشاره به توافق صورت گرفته بين ايران و اعضاي 1+5 گفت: پاسخ ايران با شش کشور قدرتمند جهان را تبريک مي گوييم و اميدواريم با اين توافق تمام مشکلات ايران از اين بابت حل شود.
وزير خارجه صربستان براي برگزاري اجلاس کميسيون مشترک در پاييز امسال اعلام آمادگي کرد و گفت:‌ با برگزاري اين اجلاس مي توانيم روابط مان را در حوزه هاي بيشتري توسعه دهيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن