تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798409076




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دوومیدانی در سخت‌ترین شرایط 4 سهمیه گرفت |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: دوومیدانی در سخت‌ترین شرایط 4 سهمیه گرفت
رکورددار دوی 100 متر دوومیدانی ایران گفت: در ماه‌های گذشته دوومیدانی ایران شرایط سختی را پشت سر گذاشت اما خوشبختانه ما موفق شدیم در چنین شرایطی 4 سهمیه المپیک بگیریم.
کد خبر: ۵۲۰۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۴ - 27 July 2015


حسن تفتیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌، درباره کسب سهمیه المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل اظهار کرد: مسابقه‌ خوبی در جام کازانف پشت سر گذاشتم و تمامی شرایط برای کسب سهمیه المپیک و زدن رکورد ایران آماده بود. در ماه‌های گذشته تمرین‌های بسیار خوبی را پشت سر گذاشته و در تمرین‌ها نیز به سهمیه المپیک بسیار نزدیک بودم. خوشحالم که موفق شدم هم رکورد ورودی بازی‌های المپیک و هم مسابقه‌های جهانی چین را را به دست بیاورم. دونده قزاقستانی با زمان 10.35 در فینال نزدیک ترین تعقیب کننده ما بود هرچند که فاصله زیادی با زمان ها ما داشت و خوشخبتانه مشکلی برای کسب مدال طلا و نقره این رقابت‌ها برای من و رضا قاسمی ایجاد نکرد.


تفتیان درباره شکسته شدن رکورد 100 متر ایران گفت: هم من وهم رضا قاسمی به شکستن رکورد ایران بسیار نزدیک بودیم. در دور مقدماتی قاسمی رکورد ایران را زد و نصف روز هم رکورددار ایران بود. اما من در فینال شرایط بسیار خوبی داشتم و توانستم بازهم رکورد ایران را در دست بگیرم. باید بگویم در فینال تمامی شرایط کمک کرد تا من بتوانم جواب زحمات خودم و دیگران را بگیرم و رو سفید شوم.


رکورددار دوی 100 متر ایران درباره انتظارات خود تا المپیک 2016 ریو تصریح کرد: در حال حاضر مهم‌ترین نیاز ما برگزاری اردوهای منسجم تا المپیک است که این موضوع در اولویت قرار دارد. بعد از آن هم باید شرایط را در نظر گرفت که در چه مسابقه‌هایی می‌توانیم شرکت کنیم تا نتیجه ما در المپیک قابل قبول شود. حمایت مالی از ورزشکاران یکی دیگر از نیازهای اساسی ماست. اگر قرار باشد ورزشکاری تمام توان خود را بگذارد، باید از لحاظ ذهنی و روحی مشکلی نداشته باشد.


تفتیان با تاکید بر اینکه 4 سهمیه دوومیدانی ایران در المپیک در سخت‌ترین شرایط به دست آمده اظهار کرد: ما در بدترین شرایط موجود سهمیه گرفتیم. هرچند که با حضور سرپرست دوومیدانی اوضاع بهتر از سابق شد اما واقعا تمامی دوومیدانی‌کاران شرایط بسیار سختی را پشت سر گذاشته‌اند. با این حال ما پتانسیل‌مان را نشان دادیم و ثابت کردیم که در بدترین شرایط می‌توانیم به موفقیت برسیم. 10 سال پیش کسی فکر نمی‌کرد که دوومیدانی ایران در المپیک مدال بگیرد اما احسان حدادی این کار را انجام داد و مثلث مدال‌آوری ایران در المپیک را به مربع تبدیل کرد.


او در ادامه افزود: کسب نتیجه خوب و حتی مدال‌آوری در المپیک دور از ذهن نیست و دوومیدانی می‌تواند از تک مدال بودن در المپیک به چندین مدال برسد. ما کسب سهمیه المپیک را برای خودمان بسیار دشوار جلوه می‌دهیم در حالی که اینچنین نیست و رسیدن به این هدف مقطعی است. مهم این است که در میدان بزرگی مانند المپیک و یا مسابقه‌های جهانی نتیجه مناسبی گرفته شود. من تمام تلاشم را می‌کنم که خودم را در المپیک نشان دهم. مطمئن هستم که این موضوع دور از دسترسم نیست و اگر حمایت شوم در تمامی مسابقه‌های مهم می‌توانم خودم را نشان دهم.


دونده 100 متر ایران با تاکید بر اینکه برای کسب موفقیت در دوومیدانی احتیاج به حضور در مسابقه‌های خوب بین‌المللی دارد اظهار کرد: در طول فصل یک دونده باید 7 ماه تمرین کند و ماه‌های باقی مانده را در مسابقه‌های متعددی شرکت کند و زمانی برای تمرین کردن نداشته باشد. اکثر دوومیدانی کاران مطرح در تورهای مسابقه شرکت می‌کنند و بیش از 10 مسابقه پشت سر هم می‌دهند و همین باعث بالا رفتن سطح کیفی یک دونده و همچنین بهتر شدن رکورد او می‌شود. این شرایط برای ما وجود ندارد. من مسابقه‌های قهرمانی آسیا و دانشجویان جهان را از دست دادم و فقط دو مسابقه بین‌المللی برایم باقی ماند. در جایزه بزرگ تایلند با اختلاف قهرمان شدم و در کازانف نیز با رضا قاسمی رقابت کردم. این یکی از بزرگ‌ترین مشکلات دوومیدانی ایران است که دوومیدانی کاران نمی‌توانند در مسابقه‌های متعددی شرکت کنند.


تفتیان در ادامه افزود: صرف مسابقه دادن تنها کافی نیست و باید در رقابتی حضور داشته باشیم که دوومیدانی کاران باکیفیت‌تر و قوی‌تر از ما حضور داشته باشند تا ما بتوانیم پیشرفت کنیم. این شرایط برای ما وجود ندارد و امیدوارم این مسئله هرچه زودتر رفع شود و این سیر پیشرفت دونده‌های سرعتی ایران ادامه داشته باشد. ما از نظر استعداد و پتانسیل هیچ چیز کم نداریم و تنها به حمایت مسئولان نیازمندیم. با توجه به اینکه دوومیدانی‌کاران در حال حاضر نتایج خوبی گرفته‌اند و خودشان را نشان داده‌اند، می‌توانیم نتیجه بگیریم که با اندکی تلاش و حمایت می‌توانیم در المپیک هم نتایج خوبی بگیریم و این دور از دسترس نیست.


او درباره به خدمت گرفتن مربی خارجی نیز گفت: من از نظر مربی هیچ مشکلی ندارم و اعتقاد کاملی به مربی فعلی خودم دارم و مطمئنم با همین مربی نیز جای زیادی برای پیشرفت دارم. خوشبختانه مربی من توانایی بالایی دارد. به هرحال یکسری نیازها وجود دارد که باید برطرف شود. هرچند که با وجود همین نیازها من موفق به کسب ورودی شدم اما اگر باقی مشکلات حل شود و حمایت شوم با همین مربی هم می توانم نتایج خوبی بگیرم.


تفتیان در پایان گفت: دوومیدانی یک ورزش انفرادی است اما در راه رسیدن به المپیک بسیاری از افراد برای من زحمت کشیده‌اند. خانواده و مربی‌ام بیشترین تلاش ها را برای من انجام داده‌اند و از ان ها تشکر می‌کنم.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن