تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به نفع ت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820983972




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توان مديريت شوک گردشگري پساتحريم را داريم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ مرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۵۰ب.ظ)
رئيس سازمان ميراث فرهنگي: توان مديريت شوک گردشگري پساتحريم را داريم موج -معاون رييس جمهور با اشاره به ظرفيت هاي فراوان ايران در حوزه گردشگري گفت: با فرو ريختن پايه هاي تحريم، ايران با يک شوک گردشگري خارجي مواجه خواهد شد و ما خود را براي مديريت آن آماده مي کنيم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، مسعود سلطاني فر رئيس سازمان ميراث فرهنگي با اشاره به برنامه هاي مديريتي خود براي دوران پساتحريم و ورود گردشگران خارجي به کشور برنامه هاي دولت در خصوص ايجاد تسهيلات صدور ويزا، گسترش امکان اقامتي در پذيرايي، توسعه شبکه حمل و نقل، تربيت نيروي انساني و گسترش خدمات اطلاع رساني اشاره کرد و گفت: با مصوبه ديشب هيات دولت اولين قدم اساسي با افزايش زمان ويزاي فرودگاهي از 15 روز به 30 روز و قابليت تمديد آن تا 15 روز ديگر بر داشته شد و سازمان براي شرايط پس از تحريم ها آماده است.
وي همچنين از صدور ويزاي الکترونيک که با کمک وزارت کشور، وزارت اطلاعات، سازمان ميراث فرهنگي و ديگر دستگاه ها انجام خواهد شد، خبر داد و افزود: صدور ويزاي الکترونيک تا سال آينده عملياتي مي شود. همچنين محدوديت فرودگاه هاي صادر کننده ويزا برداشته خواهد شد و بر اين اساس تمامي فرودگاه هايي که داراي مرزهاي بين المللي هستند امکان صدور ويزاي گردشگران 110 کشور دنيا را خواهند داشت.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي همچنين از احداث هتل هاي مناسب و تلاش هاي اين سازمان براي جذب منابع بانکي و تسهيلات مورد نياز ساخت هتل ها خبر داد و گفت: قرار است اين تسهيلات متوجه پروژه هايي باشد که ساخت فيزيکي آنها بالاي 50 درصد انجام شده است.
وي ادامه داد: هتل هاي جديد که عموما چهار و پنج ستاره هستند تا پايان سال به شبکه گردشگري افزوده مي شوند و همچنين هتل هايي با گريدهاي پايين تر نيز تا ماه هاي آينده به شبکه هتل هاي کشور اضافه خواهند شد.
معاون رئيس جمهور با بيان اين که گروه هاي سرمايه گذاري خارجي با توجه به بازار مناسب گردشگري ايران تمايل زيادي براي حضور و فعاليت در کشور را دارند، گفت: ايران از نظر اروپايي ها بازار پررونقي است که تا به حال تحريم ها مانع حضور فعاليت آنها شده بود اما عرب ها خود را به تحريم ها محدود نکردند و فعاليت خود را در مشهد مقدس با ساخت چند هتل آغاز کرده اند.
وي در ادامه به ظرفيت گردشگري مذهبي و زيارتي ايران اشاره کرد و گفت: چون ما در کشور اصول و قوانين گردشگري حلال را رعايت مي کنيم مي توانيم به عنوان مهمترين کانون گردشگري حلال در دنيا تبديل شويم براي اين مهم تنها نيازمند امکانات هستيم.
سلطاني فر از ثبت سه بنا به عنوان ميراث جهاني در 1.5 سال گذشته خبر داد و گفت: اين يک اتفاق بي نظير در تاريخ ايران است که با تلاش هاي زيادي صورت گرفته است.
وي همچنين از بازگرداني سه محموله فرهنگي تاريخي که بيش از 50 سال از ايران خارج شده بودند اشاره کرد و گفت: خوروين، اموال چغاميش و اشياي قاچاق شده به ايتاليا باز پس گرفته شده است.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي از راه اندازي انجمن هاي ميراث فرهنگي پس از 10 سال در 10 سال خبر داد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن