تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815578398




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حذف واسطه‌ها و گسترش خدمات رساني به زوار عراقي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ مرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۲۴ق.ظ)
حذف واسطه‌ها و گسترش خدمات رساني به زوار عراقي موج - در اولين کميته فني مشترک گردشگري و ميراث فرهنگي بين جمهوري اسلامي ايران و عراق، حذف واسطه‌ها، تکريم زوار و گسترش خدمات رساني به زائران مورد تاکيد قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاري موج، اولين کميته فني مشترک گردشگري و ميراث فرهنگي بين جمهوري اسلامي ايران و عراق که با حضور مسعود سلطاني فر، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، عادل فهد الشرشاب، وزير گردشگري و ميراث فرهنگي عراق، مرتضي رحماني موحد، معاون گردشگري، مسوول گردشگري کشور عراق و کارشناساني از دو کشور برگزار شد.
سلطاني‌فر در اين کميته با اشاره به اين که ظرف دو سال آينده، واسطه‌ها از فرايند خدمات رساني به زوار و گردشگران عراقي حذف مي‌شوند، ادامه داد: حذف اين واسطه‌ها باعث تکريم و گسترش خدمات رساني به زوار عراقي مي‌شود.
معاون رئيس جمهور ادامه داد: ما آمادگي داريم در سال 2016 در 4 شهر بصره، بغداد، سليمانيه و اربيل، متناسب با تقاضا به مدت 4 تا 5 روز هفته گردشگري ايران را برگزار کنيم و اميدواريم در ادامه سال 2015 هم بتوانيم در يکي از شهرهاي عراق جشنواره گردشگري برگزار کنيم.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با اشاره به محدوديت‌هايي که در ايام ماه محرم و صفر سال گذشته براي زوار ايراني در کشور عراق به وجود آمد، اضافه کرد: بايد امکانات بيشتري در مرزها فراهم شود و همچنين در مورد بيمه مسافرين اقدامات جدي صورت گيرد، انتظار مي‌رود که در زمان صدور ويزا، کار بيمه انجام شود تا اگر مشکلي پيش آمد، زوار از مزاياي بيمه استفاده کنند.
وي تصريح کرد: با وجود مشکلاتي که در اثر تحريم‌هاي ناعادلانه براي کشور ما به وجود آمده بود، در زمينه تأمين وسايل حمل و نقل هوايي مشکلاتي داشتيم اما تلاش کرديم کخ حمل و نقل زميني را توسعه دهيم، ما تلاش کرديم تا از خودروهاي عمومي استفاده کنيم تا شرايط رفاهي لازم را براي گردشگران ايجاد کنيم.
سلطاني فر با اشاره به حادثه تلخي که براي زوار عراقي در جاده چالوس پيش آمد، تاکيد کرد: ما به عوامل راهداري و پليس راه تاکيد کرديم تا شرايط ويژه اي را براي زوار عراقي ايجاد کنند، همچنين به دفاتر خدمات مسافرتي تاکيد شده است تا از راهنمايان گردشگري مطمئن و مطلع استفاده کنند و اين امکان را فراهم کنند تا زوار عراقي از جاذبه‌هاي طبيعي و فرهنگي ايران بهره مند شوند.
معاون رئيس جمهور با بيان اينکه، تمام مواردي که بايد براي ساماندهي سرويس دهي زوار عراقي انجام شود، پس از امضاي سند تفاهم همکاري بيش از پيش گسترش مي‌يابد، اضافه کرد: وزارتخانه‌هايي که در حوزه ارائه خدمات به زوار دست‌اندرکار هستند با مسووليت سازمان ميراث فرهنگي در کميته فني حضور خواهند داشت.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي ادامه داد: وزارت کشور، وزارت امور خارجه، وزارت راه و شهرسازي، وزارت بهداشت و درمان و دو تشکل از بخش خصوصي به عنوان اعضاي کميته فني از يک سال پيش کار خود را آغاز کرده‌اند و ادامه راه هم به وظايف شان عمل خواهند کرد.
وي تاکيد کرد: در پايانه‌هاي مرزي بايد امکانات رفاهي گسترش پيدا کند تا اگر به هر دليلي زوار دو کشور مجبود شدند پشت مرز بمانند، امکانات رفاهي براي اسکان آن‌ها وجود داشته باشد، ما برنامه ريزي کرديم که با توجه به تردد زوار در مراسم روز اربعين حسيني، امکانات خودمان را در مرزهاي زميني گسترش بدهيم.
در ادامه اين نشست عادل فهد الشرشاب، وزير گردشگري و ميراث فرهنگي عراق، سازماندهي براي ورود گروهي زوار عراقي به ايران را بسيار مثبت ارزيابي کرد و گفت: در حال حاضر بسياري از زوار به صورت انفرادي سفر مي‌کنند و سازماندهي تورهاي گروهي در اين حوزه بسيار اهميت دارد.
وي پيگيري بندهاي مورد تفاهم و توافق دو طرف را بسيار بااهميت دانست و تاکيد کرد: پيگيري دو طرف ايراني و عراقي است که مي‌تواند رمز موفقيت تفاهم نامه باشد، اين پيگيري جدي از طرف ما و شما در اجراي اين مفاد بسيار مؤثر است.
وزير گردشگري عراق در ادامه با اشاره به حضور دستگاه‌هاي مرتبط با اين تفاهم نامه در کميته فني، تاکيد کرد: نمايندگاني از وزارتخانه‌ها و سازمان‌هاي مرتبط با گردشگري در اين کميته فني حضور خواهند داشت.
فهد الشرشاب در ادامه با اشاره به حادثه اي که براي زوار عراقي در جاده چالوس پيش آمد، افزود: مقامات ايراني تلاش کردند که آثار بد اين حادثه را کاهش دهند و اين يک پيام خوب براي مسافرين و زوار عراقي بود که مسئولين ايراني در اين زمينه تلاش مثبتي داشتند.
وي با اشاره به اين که حضور در نمايشگاه‌هاي دو طرف مي‌تواند در افزايش همکاري‌ها مؤثر باشد، گفت: نمايشگاه بين المللي گردشگري که در عراق و ايران برگزار مي‌شود امکان استفاده از تجربيات و همکاري‌هاي متقابل را افزايش مي‌دهد.
وزير گردشگري عراق تاکيد کرد: سالانه ميليون‌ها نفر از دو کشور ديدار مي‌کنند که اين افراد مشکلاتي دارند، با يک توافق خوب، ما مي‌توانيم شاهد کاهش مشکلات باشيم.
فهد الشرشاب همچنين ساماندهي وضعيت گردشگران سلامت عراقي را که به ايران سفر مي‌کنند را مورد تاکيد قرار داد و افزود: ما شاهد افزايش گردشگران سلامت در ايران هستيم و به همين دليل خواهان سر و سامان يافتن اين حوزه هستيم.
وي اضافه کرد: آشنايي با مراکز درماني ايران يکي از موضوعات مهم در اين حوزه است چراکه بسياري از مردم عراق از وضعيت امکانات درماني و بهداشتي ايران اطلاع ندارند، ما مي‌توانيم از طريق جلساتي که با حضور بخش خصوصي دو کشور برگزار مي‌شود اين مشکل را حل کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن