تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816284415




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهید صارمی خون نگاری از تبار حق جویان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: به بهانه روز خبرنگار شهید صارمی خون نگاری از تبار حق جویان بروجرد- ایرنا- شهید محمود صارمی خون نگاری از تبارحق جویان بود؛ پیکر گلوله باران شده او از دیاری آمد که خون سیاه قرون وسطایی در گنداب عروق طالبانی جاری است.


شهید صارمی از جمله خبرنگاران پرتلاش و آزاده ای بود که از حضور در خطرناک ترین میدان ها ترسی نداشت و باوفاداری به رسالت خویش، خط سرخ شهادت را برگزید تا عظمت «نون والقلم» را به ما نشان دهد.
شهید صارمی رسالت خبرنگاری را با خون خود آبیاری کرد و حیات تازه ای به آن بخشید و آزادگی و عظمت نون والقلم را در عرصه اطلاع رسانی معنا بخشید.
محمود صارمی در هفتم خرداد ماه سال 1347 در شهرستان بروجرد متولد و در سال 1367 در کنکور سراسری رشته علوم انسانی دانشگاه تهران پذیرفته شد و دوران تحصیلات دانشگاهی خود را در سخت ترین شرایط زندگی با کارکردن جهت امرار معاش و تامین هزینه های تحصیل طی کرد.
وی در دوران تحصیل در دانشگاه بنا به وظیفه و احساس مسوولیت از طریق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به جبهه های کردستان، حلبچه و جنوب خرمشهر اعزام و 17 ماه در این جبهه ها در کنار سایر رزمندگان اسلام به دفاع از کیان و تمامیت ارضی ایران اسلامی پرداخت.
شهید صارمی در سال 1371 با داشتن دانشنامه کارشناسی در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی استخدام شد و به عنوان کارشناس متون خبری فعالیت خود را آغاز نمود.
شهید صارمی با پشتکار فراوان در حین اشتغال در خبرگزاری، تحصیلات خود را در دوره کارشناسی ارشد ادامه داد و در سال 1374 موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه شهید بهشتی در رشته جغرافیای انسانی با گرایش روستایی شد.
وی در ‎ 26دی ماه سال 1375 به عنوان مسوول نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی راهی افغانستان شد؛ زمانی که این کشور درگیر جنگ های داخلی بود و به خوبی می دانست در این سرزمین آشوب زده خطر به اسارت درآمدن و حتی شهادت وجود دارد اما برحسب وظیفه، رسالت و تکلیف این راه را انتخاب کرد.
وی با تنها سلاح خود که ایمان و قلمش بود در آن وضعیت بحرانی کشور افغانستان توانست از یک سو مظلومیت مردم ستمدیده، زجر کشیده، بی دفاع و بی گناه این کشور بویژه مردم مزار شریف و از سوی دیگر جنایات گروه ضد بشری، متحجر و خائن طالبان را به طور صریح و سالم به گوش جهانیان برساند.
شهید صارمی حدود ‎ 20روز قبل از سقوط مزار شریف و شهادت در افغانستان دچار بیماری آپاندیس شده بود که با مشکلات فراوان و تلاش و پیگیری دوستانش شبانه به دکتر رفت و در محیطی کاملاً غیر بهداشتی بدون امکانات، نور کافی و برق تحت عمل جراحی قرار گرفت.
بعد از گذشت دو روز از این جراحی به ایران اعزام شد ولی با وجود طی کردن دوران نقاهت در تهران، پس از به اوج رسیدن جنگ افغانستان بنا به احساس مسوولیت شرعی و حرفه ای کار خبرنگاری دوباره در تاریخ چهاردهم مرداد 1377 از طریق ایرنا به کشور افغانستان و محل کارش مزار شریف اعزام شد و پس از سه روز یعنی ‎ 17مرداد ماه خبر سقوط مزار شریف و به خاک و خون کشیدن و قتل عام زنان، مردان و کودکان بی گناه را به ایران و سراسر جهان مخابره نمود.
بعد از آن شنبه سیاه دیگر کسی نبود تا خبر شهادت و یا به اسارت درآمدن او و ‎ 9دیپلمات و پرستوی عاشق، غریب و بی گناه را که در زیر زمین کنسولگری ایران با بی رحمی تمام توسط پیشرفته ترین سلاح های آمریکایی به رگبار مسلسل بسته بودند به دنیا مخابره نماید.
آری سرانجام پیکر گلوله باران شده صارمی از دیاری آمد که خون سیاه قرون وسطایی در گنداب عروق طالبانی جاری است.
17 مردادماه به عنوان سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار در تقویم ایران اسلامی نامگذاری شد.
* آمنه صارمی خبرنگار ایرنا دفتر بروجرد
6052/3022



12/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن