تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کـس به رزق و روزى کم از خدا راضى باشد، خداوند از عمل کم او راض...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814715958




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیین بزرگداشت سید جلال الدین اشرف در آستانه برگزار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آیین بزرگداشت سید جلال الدین اشرف در آستانه برگزار می شود رشت - ایرنا - معاون فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه گفت : آیین بزرگداشت حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف همزمان با هفته کرامت در شهریور ماه برگزار می شود.


به گزارش خبرنگار ایرنا رضا کحالی عصر یکشنبه در جلسه ستاد بزرگداشت سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) که در محل فرمانداری شهرستان آستانه اشرفیه برگزار شد اظهار داشت : شناساندن جایگاه معنوی حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) از اهداف مهم برگزاری این آیین است.
وی آشنائی با سیره اهل بیت (ع) را از دیگر اهداف این آیین عنوان کرد و افزود : وجود بارگاه حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) در آستانه اشرفیه موجب شده تا این منطقه به عنوان یکی از شهرهای مهم مذهبی استان گیلان همواره مورد توجه دوستداران اهل بیت (ع) قرار بگیرد.
وی از آستانه اشرفیه به عنوان چهارمین شهر مذهبی کشور یاد کرد و افزود : شهر مذهبی آستانه اشرفیه به واسطه وجود بارگاه سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) همه ساله پذیرای زائرین بسیاری از اقصی نقاط کشور است.
وی در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری هرچه بهتر آیین بزرگداشت سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) تصریح کرد : برگزاری این آیین فرصت بسیار مناسبی است تا جایگاه و شخصیت معنوی و دینی آن امامزاده والامقام هرچه بیشتر شناسانده شود.
وی همچنین با بیان اینکه وجود بارگاه حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) برکات و خیرات فراوانی را برای مردم شهرستان و استان به همراه دارد اظهار داشت : به منظور برگزاری هرچه بهتر آیین بزرگداشت سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) جلسات هماهنگی مختلفی با مسوولین امر صورت خواهد گرفت.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آستانه اشرفیه نیز در این جلسه اظهار داشت : بارگاه حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) آستانه اشرفیه یکی از بقاع شاخص و ملی کشور است.
حجت الاسلام عباس خوبرو تصریح کرد : برگزاری هرچه باشکوهتر آیین بزرگداشت سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) می تواند نقش موثری در شناساندن ظرفیتهای معنوی منطقه داشته باشد.
وی با بیان اینکه امسال این آیین به دبیری اداره اوقاف و امور خیریه برگزار می شود افزود : سخنرانی ، مداحی ، برگزاری برنامه های مذهبی ، چاووشی خوانی ، برگزاری فراخوان شعر و مقاله نویسی و...از جمله برنامه هایی است که در برگزاری این آیین پیش بینی شده است.
وی با اشاره به اینکه دهه کرامت امسال از بیست و پنجم مردادماه آغاز و تا 4 شهریور ماه ادامه خواهد داشت افزود : آشنایی با سیره و روش اهل بیت (ع) خاصه حضرت امام رضا (ع) از اهداف مهم برنامه های ایام دهه کرامت است که آیین بزرگداشت سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) نیز در همین راستا برگزار خواهد شد.
گفتنی است بر اساس تصمیمات صورت گرفته در این جلسه آیین بزرگداشت حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) در ساعت 18 عصر یکشنبه یکم شهریور ماه امسال در محل حرم مطهر آستانه اشرفیه برگزار خواهد شد.
حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) در سال 180 قمری در مدینه منوره چشم به جهان گشود.
آن حضرت کوچکترین فرزند حضرت امام موسی کاظم (ع) است و نام مادر بزرگوارشان نیز نجمه است.
سید جلال الدین اشرف (ع) دومین چهره علوی مشهور است که بعد از یحیی بن عبدالله بن الحسن بین سال های 206 تا 210 هجری قمری وارد سرزمین گیلان شدند.
سید جلال الدین اشرف (ع) پس از شهادت امام رضا (ع) برادر بزرگوارشان وارد گیلان شدند که هنگام ورود به این منطقه اولین نبرد و مقابله را در حوالی زنجان و قزوین که در آن زمان دالمرز بین اعراب مسلمان و دیلمیان بود، با خوارج و لشکریان خلفای عباسی داشت و به شهادت رسید و پیکرش در محل فعلی دفن شد.
گوهر شاد خانم بنت کیا رستم که از خاندان شیعی آل بویه بود در سال 311 هجری قمری گنبدی زیبا بر روی قبر آن حضرت بنا نهاد و محل دفن سید جلال الدین اشرف (ع) که در آبادی بی نام و نشانی قرار داشت؛ بعدها به نام های کوچان ، جلالیه، اشرفیه و هم اکنون آستانه اشرفیه معروف است.
آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان قرار دارد.ک/2
/6070 /7287



11/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن