تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816905388




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترکیه برای عراق خیر نمی خواهد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ترکیه برای عراق خیر نمی خواهد


ابراهیم السراج کارشناس مسائل سیاسی در بغداد با بیان اینکه ترکیه خیر و برکت برای عراق نمی خواهد و از ضعف دولت عراق سوء استفاده کرده است گفت: ترکیه به هر تلاشی برای حمایت از داعش دست زده و آنان را در خاک خود آموزش داده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ابراهیم السراج کارشناس مسائل سیاسی در بغداد، در گفتگو با مجری این شبکه، به تشریح آخرین تحولات عراق در برنامه پیشخوان خبر پرداخته است.
وی درباره وضعیت کنونی نبرد منطقه جنوب شرق استان الانبار و شمال فلوجه تصریح کرد: نیروهای امنیتی عراق و نیروهای مردمی، نبرد سنگینی با داعش دارند و مناطقی از الانبار را آزاد کردند و در حال پیشروی به سمت فلوجه  هستند. آنها یک راهبرد امنیتی در این باره داشتند و تروریست ها را در این مناطق، وادار به عقب نشینی کردند. وی اظهار امیدواری کرد: به زودی غرب عراق از تروریست های القاعده و داعش پاکسازی شود.
پیشخوان عراق
این کارشناس مسائل سیاسی، ترکیه را دروازه اصلی ورود داعشی ها به خاک عراق دانست  و گفت: این کشور حمایت لجستیک از تروریست ها داشته و یکی از سه کشور منطقه ای حامی داعش، در کنار قطر و سعودی ها بوده است. وی افزود: این طرح، طرح کثیفی بود که ترکیه هم در آن مشارکت داشت. همان طرحی که ترکیه در سوریه داشته در عراق هم اجرا می کند. ابراهیم السراج تاکید کرد: ترکیه  به هر تلاشی برای حمایت از داعش دست زده و آنان را در خاک خود آموزش داده است، در حالی که این اقدامات در سکوت مجامع بین المللی رقم خورده است. 
پیشخوان عراق
وی ادامه داد: چطور ترکیه مدعی عضویت در ائتلاف ضد داعش بوده، اما به طور آشکار دروازه ای برای ورود تروریست ها به این مناطق شده است و به آنها تسلیحات می دهد و طرح جهانی برای برهم زدن امنیت و ثبات کشور های منطقه دارد. آنها در نظر دارند، نقشه جدید منطقه براساس آنچه که ترک ها، قطری ها  و سعودی ها می خواهند، بنا به خواست اربابشان آمریکا، رقم بخورد.
پیشخوان عراق
وی درباره موضع دولت عراق مبنی بر اینکه برخی مقامات و جریان های سیاسی این کشور، خواستار ارجاع پرونده تجاوزات ترکیه به شمال عراق به شورای امنیت سازمان ملل شدند، تصریح کرد: مشکل پیچیده ای است و منطقه کردستان مسئولیت مهمی در این باره دارد، به تازگی بین اربیل و آنکارا توافقی امضاشده بدون اینکه دولت بغداد از آن اطلاعی داشته باشد. ابراهیم السراج گفت: ترکیه به دنبال این توافق، به بخشی از خاک عراق وارد شده و به دنبال بهانه ایست که جامعه جهانی را در مورد فعالیت های خود قانع کند که این کار درستی نبوده است؛ چراکه مسئولان و دیپلمات های عراق باید از وجود چنین توافقاتی اطلاع داشته باشند. وی افزود: روشن است که این کار، دخالت آشکاری در امور عراق بوده  است. ترکیه از سال 2003 همسایه خوبی برای عراق نبوده و در همه شئون این کشور به بهانه های مختلف، دخالت کرده است. این کشور به افراد متواری که دولت عراق همواره به دنبالشان بوده، مثل طارق الهاشمی پناه داده و از پرونده های تروریستی هم حمایت کرده است. در مجموع رابطه حال حاضر ما با ترکیه روابط خوبی نیست و ترکیه خیر و برکت برای عراق نمی خواهد و از ضعف دولت عراق سوء استفاده کرده است. این رابطه سازنده نیست و حاکمیت دولت عراق را تحت تاثیر قرار می دهد.
این کارشناس مسائل سیاسی عراق در تشریح اهداف مقامات سعودی، از طرح بزرگنمایی مشکلات اجتماعی و ناکارآمدی دولت عراق، گفت: عربستان برای عراق خیر نمی خواهد و با همه عقب نشینی های عراق برابر عربستان، آنها هم مثل ترکیه و قطر، برنامه مشابهی نظیر سوریه، برای عراق هم دارند. عربستان هم از داعش سود می برد و هم از آن حمایت می کند. تکفیری ها در واقع از موسسه های سلفی - وهابی عربستان برخاسته اند. ابزارهای رسانه ای و ماهواره ای سعودی ها هم برای تحقق این اهداف،  تروریست ها را حمایت و تغذیه فکری می کنند. وی افزود: عربستان می خواهد خاورمیانه در سیاست و اقتصاد بی ثبات باشد و برهمین اساس، عربستان با توافق ایران و 5+1 هم بسیار مخالفت کرد.عربستان در تلاش است، جنگ طایفه ای و مذهبی در عراق به راه بیفتد. امروز 60 درصد مردم عربستان آمادگی پیوستن به داعش را دارند و این بسیار خطرناک است. تفکر داعش امروز به پادزهر نیازدارد. بنابراین دنیای امروز نیاز دارد، رسانه های قدرتمند، اندیشه های دینی و میانه رو در ائتلافی با یکدیگر، با این تفکرات افراطی بجنگند و آن را مهار کنند.               


یک شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن