تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818995843




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاکید دولت اقلیم کردستان به خروج پ.ک.ک از شمال عراق


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تاکید دولت اقلیم کردستان به خروج پ.ک.ک از شمال عراق تهران – ایرنا – دولت اقلیم کردستان عراق روز شنبه از حزب کارگران کرد ترکیه «پ ک ک» خواست به منظور جلوگیری از وارد شدن تلفات بیشتر به غیرنظامیان در حملات هوایی آنکارا به اهداف این گروه از سرزمین های متعلق به کردستان عراق، خارج شود.


به گزارش آسوشیتدپرس از بغداد،«مسعود بارزانی» رییس حکومت خودگردان کردستان عراق گفت: حزب کارگران کرد باید برای تضمین جلوگیری از قربانی شدن غیرنظامیان در درگیری ها، نیروهایش را از اقلیم کردستان بیرون ببرد.
بارزانی در این بیانیه، همچنین در پی انتشار گزارش هایی در باره تخریب خانه های غیرنظامیان در حملات هوایی ترکیه به شمال غربی عراق، آنکارا را به علت حملات هوایی به غیرنظامیان محکوم کرد.
بارزانی در این بیانیه از هر دو طرف درخواست از سرگیری مذاکرات صلح را کرده است.
در این بیانیه آمده است: ما ضمن محکوم کردن بمباران ها که منجر به شهادت غیرنظامیان اقلیم کردستان شد، از ترکیه می خواهیم که حملات هوایی به غیرنظامیان را تکرار نکند و از هر دوطرف می خواهیم که روند مذاکرات صلح را ازسربگیرند.
«سدار سیتار» کنشگر حزب کارگران کرد ترکیه مستقر در عراق به آسوشیتدپرس گفت: در حملات هوایی بامداد شنبه ترکیه به شهرک زرگل دستکم 6 خانه مسکونی تخریب و 8 غیرنظامی کشته و 12 تن دیگر زخمی شدند.
دولت اقلیم کردستان عراق روز جمعه نیروهای پ ک ک را به حمله به یک خط لوله انتقال نفت در شمال عراق متهم کرد.
اقدام دولت اقلیم کردستان به فروش مستقیم نفت به ترکیه، موجب ایجاد تنش میان اربیل و بغداد شده است.
گرچه این فروش های نفت بر اساس توافق سال جاری میان بغداد و اربیل متوقف شد، اما دولت ترکیه در هفته های اخیر تهدید به ازسرگیری فروش نفت به بازار های بین المللی کرده است.
تنش میان حزب دمکرات کردستان به ریاست بارزانی و پ ک ک به ریاست عبدالله اوجلان به چند دهه پیش بازمی گردد و این گروه های کرد در دهه 1990 درگیر بودند.
پ ک ک در ماه های اخیر به ائتلاف با پیشمرگه های کرد عراق و شبه نظامیان کرد سوریه علیه گروه تروریستی داعش در شمال عراق و سوریه پیوسته است.
بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، 28 فروند جت جنگنده اف – 16 ترکیه روز جمعه به 65 هدف پ ک ک در شمال عراق از حمله پناهگاه ها و انبارهای مهمات آنان حمله کرده اند.
همچنین 80 جت جنگنده ترکیه روز پنجشنبه به بیش از 100 هدف پ ک ک در شمال عراق حمله کرده اند.
بر اساس ادعای آناتولی، در این حملات حدود 260 عضو حزب کارگران کرد ترکیه کشته و 400 تن دیگر زخمی شده اند.
خاورم**1486**1010



10/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن