تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوش اخلاقى در بين مردم زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819027904




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتحادیه میهنی کردستان عراق خواستار توقف گلوله باران شمال عراق شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اتحادیه میهنی کردستان عراق خواستار توقف گلوله باران شمال عراق شد اربیل- ایرنا- اتحادیه میهنی کردستان عراق روز پنجشنبه از دولت ترکیه خواست هرچه سریعتر گلوله باران مناطقی از شمال عراق را که آنکارا مدعی حضور پ ک ک در آن است، متوقف کند.


به گزارش ایرنا از اربیل، «فریدون سینیرلی اوغلو» معاون وزیر امور خارجه ترکیه که در راس یک هیات بلندپایه در اقلیم کردستان عراق به سر می برد، بعد از دیدار با مسعود بارزانی ریاست اقلیم کردستان عراق، با هیاتی از اعضای اتحادیه میهنی کردستان عراق در شهر سلیمانیه دیدار و گفت وگو کرد.
بعد از این دیدار «حاکم قادر حمه جان» به نمایندگی از دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان عراق به رسانه ها گفت: ما در این دیدار به طور آشکارا موضع خویش را اعلام کرده و از دولت ترکیه به طور رسمی خواستیم گلوله باران مناطقی را که دولت ترکیه مدعی حضور حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) در آن است سریعا متوقف کند.
به گفته این مقام اتحادیه میهنی کردستان عراق، آنها از دولت ترکیه خواسته اند مشکلات خود را با کردهای این کشور در چارچوب گفت وگو حل و فصل کرده و از توسل به خشونت خودداری کند.
پیش از این، هیات وزارت امور خارجه ترکیه در اربیل با مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق درخصوص آخرین تحولات منطقه به خصوص بمباران مواضع پ.ک.ک گفت وگو کرده بود.
همزمان با آغاز بمباران مواضع حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) در ارتفاعات قندیل، دولت ترکیه مدعی شد که مسعود بارزانی را در جریان این حملات قرار داده است.
در برخی گزارش های تایید نشده نیز ادعا شده آنکارا با اربیل هماهنگی کرده است.
هیات وزارت امور خارجه دولت ترکیه بعد از دیدار با هیات اتحادیه میهنی کردستان عراق قرار است در شهر سلیمانیه با نوشیروان مصطفی امین رهبر جنبش تغییر(گوران) نیز دیدار و گفت وگو کند.
خاورم*1*1770* 2023



08/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن