تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مومن همانند دو کفه ترازوست. هرگاه به ایمانش افزوده گردد، به بلایش نیز افزوده می ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799168823




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیاست دولت تدبیر و امید مبتنی بر واگذاری اقدامات فرهنگی و هنری به نهادهای مردمی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سیاست دولت تدبیر و امید مبتنی بر واگذاری اقدامات فرهنگی و هنری به نهادهای مردمی است تبریز -ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت : سیاست دولت تدبیر و امید مبتنی بر واگذاری اقدامات فرهنگی و هنری به نهادهای مردمی است .


به گزارش روز شنبه روابط عمومی این اداره کل، " علی اکبر صفی پور " در جلسه معرفی اعضای شورای انجمن نگارخانه ها، شعر و موسیقی و فیلم و فیلمنامه در تبریز، اظهارکرد: برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد استان آذربایجان شرقی نیز واگذاری کارها به خود هنرمندان بوده و البته هدف ما این است که همه هنرمندان در جایی به عنوان انجمن جمع شده و خود آنها با توجه به مقتضیات و نیازمندی های خاص آن هنر، ارایه طرح و برنامه کرده و اداره ارشاد نیز بنابر سیاست های کلی دولت فقط به عنوان یک ناظر و پشتیبان ایفای نقش کند .
وی افزود : یک طرف این سیاست خود هنرمندان هستند که باید طرح و برنامه ارایه کرده و سازمان های مردم نهاد فرهنگی و هنری ایجاد کنند و انجمن ها را تقویت کنند و طرف دوم این سیاست نیز اداره ارشاد است که باید زمینه پشتیبانی و حمایت از هنرمندان را فراهم کند .
صفی پور گفت : در دولت تدبیر و امید سیاست، واگذاری اقدامات فرهنگی و هنری به نهادهای مردمی است و اداره ارشاد نیز بنا بر سیاست های کلی دولت به عنوان یک ناظر و پشتیبان ایفای نقش خواهد کرد .
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بحث واگذاری امور به خود مردم از طریق انجمن های تخصصی را مورد تاکید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و افزود : در این زمینه هر وقت به مردم اعتماد کرده و امور را به خود آنها واگذار کرده ایم بهترین نتیجه را گرفته ایم .
وی ابراز امیدواری کرد که همه انجمن ها و به خصوص انجمن های فرهنگی و هنری در راستای واگذاری کار هنرمندان به خود آنها تلاش کرده و ما نیز وظیفه خود که همان پشتیبانی از هنرمندان است را بهترین شکل انجام دهیم .
صفی پور گفت : اگر این اداره کل از همه اهالی فرهنگ و هنر حمایت کند، حتماً بخشی از مسایل و معضلات فرهنگی و اجتماعی استان کاهش می یابد زیرا هنرمندان با زبان هنر و خلق آثار هنری راحت تر می توانند معضلات اجتماعی را به مردم گوشزد کنند.
وی همچنین نگاه مسوولین به مقوله فرهنگ و هنر را بسیار مهم دانست و افزود : هر چقدر نگاه عمیق تری به این مقوله داشته باشیم، اثر و کارایی آن در جامعه بیشتر خواهد بود، به همین علت است که دولت تدبیر و امید اهمیت خاصی برای این حوزه قائل شده است .
وی اضافه کرد: رئیس جمهور تا کنون جلسات متعددی را با هنرمندان داشته است و این موضوع مبین پشتیبانی کامل دولت دراین زمینه است.
صفی پور به وحدت کلمه، ایجاد زمینه برای مشارکت نخبگان و پرهیز از سلیقه گرایی و توجه به دغدغه های فرهنگی را از مهمترین رسالت های هنرمندان و اصحاب فرهنگ برشمرد و گفت: باید زمینه حضور هنرمندان با هر سلیقه و گرایشی در انجمن ها فراهم شود و با توجه به رویکردهای جدید و بسترهای مناسبی که برای فرهنگ و هنر به وجود آمده است، تلاش ها و زحمات باید تقویت و گسترده شود .
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت : فرهنگ و هنر با همدلی هنرمندان و حمایت دولت تدبیر و امید پررونق تر و بالنده تر شده است
"علی محرمی" خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید دولتی برخاسته از دل مردم است و عزت و اقتدار ایران در جهان و ارتقاء جایگاه سیاسی نظام در دیپلماسی بین المللی و موفقیتی که در این حوزه به دست آمد، حاصل کارآمدی و تدبیر دولت است.
وی افزود : در عرصه فرهنگ و هنر نگاه دولت کاهش تصدی گری در این عرصه و واگذاری امور به خود مردم و هنرمندان و صاحب نظران این عرصه و همچنین آماده سازی زیر ساختهای لازم برای بهره مندی همه مردم از امکانات و تولیدات فرهنگی و هنری است.
محرمی افزود : امیدواریم با واگذاری امور به انجمن ها و شوراهای تخصصی شاهد تحرک،پویایی و شادابی درحوزه فرهنگ و هنر باشیم .
وی گفت : دولت تدبیر و امید در زمینه فرهنگی با برنامه ظاهر شده است و برای اجرای بهتر برنامه ی خود در این حوزه نیازمند همراهی و همکاری اصحاب فرهنگ و هنر می باشد چرا که این قشر فرهیخته جامعه با نگاه تیز بینانه ای که دارند می توانند در عرصه های مختلف اجتماعی تاثیرگذار باشند.
محرمی تاکید کرد : اهالی فرهنگ و هنر و افرادی که در این عرصه فعالیت می کنند می توانند کاستی های این حوزه را شناسایی کرده و به رفع آن کمک کنند و این رسالتی است که نباید در انجام آن کوتاهی کرد.
همچنین در این جلسه " علی اکبر صفی پور " به عنوان رییس شورای فیلم و فیلمنامه، " علی محرمی" به عنوان دبیر شورا، " محمد جاویدی " به عنوان مسوول دبیرخانه شورا، امیر اولیایی" به عنوان عضور شورا، "مهدی حسین زاده" به عنوان عضو شورا، "حسن وحدانی" به عنوان عضو شورا، "اکبر شریعت"به عنوان عضو شورا و "زهرا صنم نو " به عنوان عضو شورای فیلم و فیلمنامه معرفی شدند.
همچنین در شورای نگارخانه ها، "ابراهیم مقبلی"، "محمدعلی جدیدالاسلام"، "رحیم بقال اصغری" و "محمدتقی بخشعلی پور" به عنوان اعضای شورا و "علی محرمی" به عنوان رییس شورای معرفی شدند.
در شورای شعر و موسیقی نیز "حسن اسکندری"، "قادر رودکیان"، "شاهرخ پناهی فرد" ، "یوسف اعظمی" و "مصطفی دانش" به عنوان اعضای شورا معرفی شدند.
7223/ 1495



10/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن