تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من پيامبر نشده ام كه لعن و نفرين كنم، بلكه مبعوث شده ام تا مايه رحمت باشم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802909575




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تظاهرات عراقی ها در اعتراض به کمبود برق و کیفیت پایین آب


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تظاهرات عراقی ها در اعتراض به کمبود برق و کیفیت پایین آب تهران – ایرنا – همزمان با برگزاری تظاهرات در سراسر عراق برای درخواست بهبود خدمات دولتی، صدها تن در روز شنبه در اعتراض به کیفیت پایین آب لوله کشی در شهر بصره در جنوب این کشور تظاهرات کردند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه از بصره، حدود 500 تن با تکان دادن پلاکارد و پرچم های عراق در مقابل دفتر فرمانداری خواستار یافتن راه حلی برای مشکل درازمدت شوری آب لوله کشی این شهر شدند.
زیاد طارق دانشجوی 24 ساله یکی از تظاهرکنندگان با درخواست برکناری فرماندار این شهر و شورای شهر، گفت: زمان آن رسیده است که مردم بصره حقوق خود را بگیرند.
هنگامی که معاون فرماندار برای شنیدن درخواست های تظاهرکنندگان از ساختمان فرمانداری بیرون رفت، آنان با بطری های پلاستیکی آب به وی حمله کرده و بر ملاقات با شخص فرماندار اصرار کردند.
طارق افزود: با توجه به رسیدن دمای هوا به 54 درجه سانتیگراد در مرکز بصره در حال حاضر، مردم از عملکرد حاکمان بسیار خشمگین هستند.
حوزه های نفتی زیادی در منطقه بصره وجود دارد که بخش بزرگی از نفت صادراتی عراق را که بالغ بر 3 میلیون بشکه در روز است، تامین می کند.
نیروهای امنیتی نیز در اطراف ساختمان فرمانداری مستقر شده بودند که کمتر از 2 هفته پیش نیز خشونت هایی در این مکان در جریان تظاهرات اعتراض آمیز مشابهی به علت کمبود و قطع برق رخ داده بود.
تظاهراتی نیز در دیگر شهرهای عراق از جمله کربلا که حرم مقدس امام حسین (ع) در آن قرار دارد، برگزار شد.
همچنین به گزارش ایرنا، صدها تن نیز جمعه شب در میدان التحریر در مرکز بغداد در اعتراض به افزایش وخامت وضع برق و قطع برق گردآمدند که به گفته آنان به علت وجود فساد در نظام دولتی این کشور است و خواستار برکناری هرچه سریعتر «قاسم الفهداوی» وزیر برق عراق شدند.
معترضان، الفهداوی را در اجرای برنامه هایش برای تامین برق شهروندان، شکست خورده معرفی کردند و از پارلمان و دولت خواستند به وضعیت نامناسب و خرابی روز افزون خدمات در بخش برق رسانی رسیدگی کنند.
تظاهرکنندگان در میان تدابیر شدید شعار می دادند و درعین حال نظم و آرامش را هم رعایت می کردند.
به علاوه خیابان های منتهی به منطقه سبز نیز بسته بود تا جلوی حرکت تظاهرکنندگان به منطقه سبز امنیتی، منطقه ای که عمده نهادها مانند نخست وزیری، پارلمان و وزارت دفاع در آن واقع است، گرفته شود.
اعتراض ها به وضعیت برق که با شدت گرفتن دمای هوا و عبور آن از مرز 50 درجه در روز پنجشنبه، شدت گرفته است، اولین بار هفته گذشته در بصره شکل گرفت که بر اثر درگیری رخ داده در یکی از تجمع ها، تعدادی زخمی و یک نفر کشته شد.
اعتراض عمومی از آنجا شکل گرفته بود که وزارت برق برنامه زمان بندی قبلی را به هم ریخت و ساعات روشنایی را در طرح جدید کاهش داد. به این ترتیب، شهروندان با کاهش برق دولتی و به تبع آن با افزایش هزینه خرید برق آزاد رو به رو شدند؛ برقی که به دلیل گران بودن آن پاسخگوی دستگاه های سرمایشی اثر گذار در تابستان بغداد برای اقشار کم در آمد نیست.
برای مقابله با بحران کمبود برق دولت عراق هم رسما وارد عمل شد و حیدر العبادی در بخشنامه ای استثنای مقامات و مسوولان را در خصوص جدول قطعی برق برداشت و اعلام کرد که همه مسوولان مشمول برنامه زمان بندی خواهند شد.
حالا دامنه اعتراض ها در روز جمعه به بغداد رسیده است، به طوری که در برخی مناطق شهروندان به خیابان ها آمدند. از جمله در منطقه حی النصر در شرق بغداد یک تظاهرات شکل گرفت و تظاهرکنندگان درخواست هایی مشابه داشتند.
گرمای شدید و افزایش دمای هوا، از اواسط بهار در بغداد و شهرهای مرکزی و جنوبی این کشور خود را نشان داد و از اوایل تابستان به اوج رسید به طوری که پنجشنبه گذشته برای دومین بار در یک ماه اخیر دولت عراق مجبور شد تعطیل عمومی اعلام کند.
براساس گزارش رسانه ها ،کمیسیون اقتصادی پارلمان عراق از قاسم الفهداوی وزیر برق خواسته تا برای پاسخگویی در جلسه این کمیسیون در روز یکشنبه حاضر شود.
ماجده عبداللطیف عضو این کمیسیون روز جمعه گفت که از الفهداوی خواسته شده بابت وجود پرونده های فساد فراوان در طول دوره یک ساله مدیریتش در وزارت برق، در پارلمان حاضر شده و به سوالات پاسخ دهد.
خاورم**1486**1144






10/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن