تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزّوجلّ به موسى عليه‏السلام وحى كرد: اى موسى! به زيادى ثروت شاد مشو و در هيچ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818887607




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازمان های مردم نهاد اجتماعی، حرمت اعتماد عمومی را حفظ کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دبیر هیات نظارت بر سمن های گیلان: سازمان های مردم نهاد اجتماعی، حرمت اعتماد عمومی را حفظ کنند رشت - ایرنا - سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و دبیر هیات نظارت بر سازمان های مردم نهاد گیلان گفت: سمن هایی که در حوزه های اجتماعی فعالیت دارند، با پرهیز از فعالیت در حوزه های سیاسی، موجب حفظ حرمت عمومی جامعه به خود شوند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، یونس رنجکش روز شنبه در پنجمین جلسه هیات نظارت بر سازمان های مردم نهاد استان گیلان در سال جاری افزود: یکی از آسیب های جدی که متوجه فعالیت های اجتماعی می شود، آغشته شدن مرز فعالیت های آنها با فعالیت های سیاسی است.
وی اظهار داشت: سازمان های مردم نهاد نباید ابزار کارکردهای سیاسی شوند بلکه باید با حفظ پایگاه اجتماعی خود و اعتمادی که جامعه به آنها دارد، موجبات تحکیم بیشتر این اعتماد شوند.
دبیر هیات نظارت بر سازمان های مردم نهاد گیلان با اشاره قرار گرفتن در آستانه انتخابات در سال جاری، از این سازمان ها خواست تا از حضور در عرصه های سیاسی با نام و عنوان سازمان های مردم نهاد خودداری کنند چون این نوع فعالیت دارای منع قانونی است.
رنجکش یادآور شد: فعالیت های سیاسی دارای ضوابطی است و علاقمندان می توانند با مراجعه به اداره کل سیاسی استانداری گیلان، اقدام به ثبت تشکل بر اساس قانون کنند.
وی افزود: اگر هر بخشی در راستای موازین قانونی فعالیت کند، آسیب های احتمالی ناشی از فعالیت های اجتماعی و سیاسی کمتر و موجب پویایی بیشتر آنها می شود.
وی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون رویکرد اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در راستای اهداف دولت تدبیر و امید در ساماندهی فعالیت های اجتماعی کمک به استفاده از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد است که خوشبختانه با استقبال خوبی در راستای ثبت و تاسیس این سازمان ها در استان هستیم.
رنجکش نظارت را از دیگر اقدامات و رویکردهای جدی این اداره کل در حوزه فعالیت سمن ها دانست و اظهار داشت: در مقابل فرصت سازی و ایجاد بسترهای حضور سازمان های مردم نهاد در جامعه، بر نظارت آنها در راستای اهداف تعریف شده نیز مصمم هستیم.
وی افزود: نباید این فرصت ایجاد شده توسط دولت را که اعتماد به کارکردهای اجتماعی و استفاده از ظرفیت های اجتماعی در رفع مشکلات دارد، فدای اقدامات فراقانونی و خارج از ضوابط بخش کوچکی کرد بلکه باید با نظارت مستمر بر عملکردها و هدایت صحیح سازمان های مردم نهاد از ظرفیت های آنان در توسعه بیشتر
استفاده کرد.
رنجکش در بخش دیگری از سخنانش در این جلسه به هماهنگی ها و ساماندهی استقرار موسسات خیریه برای جمع آوری فطریه در سال جاری در استان از سوی هیات نظارت و با همکاری فرمانداری ها اشاره و اضافه کرد: در مجموع گزارشات رسیده، حاکی از اقدامات خوب ساماندهی دارد که باید این روند ادامه یابد.
در حال حاضر، بالغ بر 300 تشکل مردم نهاد در قالب سازمان هایی همچون انجمن های خیریه، حوزه جوانان، محیط زیست و مددکاری در گیلان فعالیت می کنند.
از این تعداد سازمان های مردم نهاد در استان ، حدود 60 سمن از استانداری و مابقی از نهادهایی از قبیل نیروی انتظامی، اداره کل ورزش و جوانان، بهزیستی و محیط زیست گیلان مجوز گرفته اند.ک/2
7294/2007



10/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن