تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کـس به رزق و روزى کم از خدا راضى باشد، خداوند از عمل کم او راض...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820539452




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازمان های مردم نهاد همراه و رفیق دولت هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: عارف : سازمان های مردم نهاد همراه و رفیق دولت هستند زنجان - ایرنا - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سازمان های مردم نهاد همراه و رفیق دولت هستند و دولتمردان نباید به آنان به چشم رقیب بنگرند.


محمدرضا عارف روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زنجان مهد علم، فرهنگ و تاریخ است و می تواند با این تلاش خوب و فعال در همه صحنه ها حاضر باشد همانگونه که در گذشته در تمام حوزه ها فعال بوده است.
وی یادآورشد: وظیفه همه مسوولان و دولتمردان قدرشناسی از این مردم است که موجب عزت و افتخار جمهوری اسلامی هستند.
عارف اظهار کرد: تقارن افتتاح ششمین دفتر بنیاد امید ایرانیان با روز بزرگداشت فیلسوف و عارف نامدار زنجانی شیخ شهاب الدین سهرودی که در عمر کوتاه خود توانست یک مکتب فلسفی را پایه گذاری کند، به میمنت و مبارکی می گیریم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این استان دانشمندان بسیاری را در طول تاریخ خود پرورش داده است و امروز جوانان باید تلاش کنند که این بزرگمردان را الگوی رفتاری و اخلاقی خود قرار دهند.
وی خاطرنشان کرد: بنیاد امید ایرانیان برای تقویت همگرایی و همدلی میان نخبگان و فعالان عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، تقویت و توسعه تشکل های مردم نهاد، کشف و بروز رسانی استعداد استان ها توجه به اولویت ها و مزیت های نسبی استان ها و جلب مشارکت مردم در حوزه های گوناگون شکل گرفته است.
عارف ادامه داد: این ماموریت و هدف، بر اساس ذات مردم گرایی انقلاب اسلامی که پیام اصلی آن مردم سالاری دینی بود و محوریت اصلی آن بر اساس خیزیش مردم شکل گرفت تعریف شده است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز در دنیای پیشرفته و مدعی توسعه، باید بخش مردمی و تشکل های مردم نهاد به عنوان یک امر بدیهی تلقی شود.
وی افزود: پس از حماسه هشت سال دفاع مقدس و سپری شدن دو دهه از آن، باید شاهد حضور سازمان یافته سازمان های مردم نهاد در جامعه برای اجرای برنامه های مختلف بود.
عارف یادآورشد: دولت باید نگاه خود را به سازمان های مردم نهاد اصلاح کند و نهادهای مردمی را شریک و رفیق خود بدانند و از توانمندی آنان برای اجرای برنامه ها استفاده کنند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تشکل های مردم سالار نیز باید به طور متقابل دوست صمیمی و همراه دولت ها باشند و خواسته های عمومی مردم را مدیریت کنند.
وی اظهار کرد: با این نگاه و تحلیلی که از نقش مردم در پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس وجود داشت، بنیاد امید ایرانیان بحث های جدی را در پاسداری از ارزش ها و قانون اساسی به عنوان میثاق ملی، حضور در صحنه و فعالیت جوانان مطرح و بررسی کرد.
عارف خاطرنشان کرد: در نتیجه این بحث ها مصادف با انتخابات مجلس هشتم در سال 86، به این جمع بندی رسیدیم که یک تشکل مردم نهاد فراگیر را با یک نگاه دراز مدت و راهبری ایجاد کنیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سرانجام در خرداد سال 88 اساسنامه بنیاد امید ایرانیان به تصویب هیات موسس رسید، اما اخذ مجوز از وزارت کشور چهار سال به طول انجامید.
وی افزود: به علت آنکه مبنای کاری ما قانون مداری و حرکت در مسیر قانون بود، لذا این بنیاد فعالیت رسمی و راه اندازی دفاتر استانی خود را تا زمان دریافت مجوز رسمی از وزارت کشور به تعویق انداخت.
عارف یادآورشد: در اسفند سال گذشته این بنیاد پروانه فعالیت خود را از وزارت کشور دریافت کرد و ایجاد شعب استانی از ابتدای سال جاری در دستور کار قرار گرفت.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به برنامه اصلاح طلبان برای انتخابات پیش رو اشاره کرد و افزایش مشارکت کمی مردم را نخستین اولویت این جناح برشمرد.
وی تاکید کرد: باید میزان مشارکت مردم در انتخابات سال جاری نسبت به سال 92 افزایش داشته باشد تا دشمنان و کشورهایی که اندکی می اندیشند خللی در اتحاد و یکپارچگی ملت ایران وارد شده است، شاهد حماسه آفرینی مجدد این مردم باشند.
3001/6085



07/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن