پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان
پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا
دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک
تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
تعداد کل بازدیدها :
1849239485
وقتی هرمنوتیک سیاسی به ارزش های تاریخ اسلام تنه می زند
واضح آرشیو وب فارسی:الف: وقتی هرمنوتیک سیاسی به ارزش های تاریخ اسلام تنه می زند
کبری آسوپار؛ 10 مرداد 94
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۳
ارجاعات تاریخی – اسلامی در ادبیات سیاسی ایرانی ها از رهبران تا توده های مردم نمونه های فراوان دارد. این ارجاعات اغلب شناخت یا روایت جدیدی از آن واقعه تاریخی یا افراد نقش آفرین در آن بدست نمی دهد؛ بلکه می کوشد تا آن واقعه ی تاریخی را بر مبنای همان شناختی که مردم از آن دارند، به عنوان یک الگو یا مایه عبرت برای آنچه اکنون در حال یا محتمل وقوع است، معرفی کند. الگو برداری از قیام امام حسین علیه السلام در دوران مبارزات مردم ایران علیه طاغوت پهلوی از مهمترین این ارجاعات تاریخی – اسلامی بود و به درستی و با جرأت می توان مدعی شد که اگر الگوبرداری مردم از واقعه ی عاشورا نبود، این انقلاب نمی توانست به ثمر برسد. نیازی هم نبود کسی شناخت جدیدی از آنچه در کربلای سال ۶۱ هجری روی داده بود، برای مردم ارائه دهد؛ همان روایت تاریخی عاشورا به مردم درس ظلم ستیزی، پیروی از رهبر دینی، ایثار برای دین و بذل جان و مال در راه دین را می داد. مصداق یابی شخصیت های آن واقعه در زمان کنونی هم برای مردم چندان سخت نبود؛ هر کس با اندک آشنایی ای با واقعه ی کربلا و رژیم پهلوی و حضرت امام خمینی (ره) می توانست مفاهیم ناب آن رویداد را در دوره ی معاصر بازآفرینی کند و صراط مستقیم را بیابد.در گذر سال ها وقایع و افراد بسیاری از دل تاریخ اسلام به متن تفسیرهای سیاسی ایران آمدند و اهل سیاست کوشیدند به کمک آنها، تصویر روشن تری از تحلیل ها و اتفاقات روی داده در زمان حال، برای مردم ارائه کنند. با این همه، روند کار همیشه همین قدر منطقی و آرام پیش نرفت. در گذر سال ها کسانی آمدند که کوشیدند روایت دیگری از وقایع شناخته شده پیش مردم ارائه دهند و شناخت جدیدی ایجاد کنند. بخشی از این تفسیرهای جدید به این دلیل ارائه می شد که پای بندی مردم به اصالت وقایع را مانع توسعه ی غربی جامعه می دیدند؛ باید باورهای جامعه را تغییر می دادند؛ باورهایی که مردم را همیشه مذهبی و همیشه در تقابل با استکبار تربیت می کرد.روشن ترین مثالی که اکنون در ذهنم پررنگ شده، مقاله تفصیلی و چند قسمتی و البته در نوع خودش، حرفه ای اکبر گنجی در روزنامه ی صبح امروز سعید حجاریان است با تیتر «خون به خون شستن محال آمد محال!» که با ذکر برخی موارد تاریخی، به زعم خویش اثبات می کرد که واقعه ی عاشورا نتیجه ی قهری خونریزی های مسلمانان در غزوات صدر اسلام است و خشونت حتی اگر در راه حق باشد، هیچ گاه نمی تواند ارزش باشد... و البته که نشریات اصلاح طلب از این نمونه ها کم نداشت. آنها خیلی شیک، تفسیرهای مختلف و نظرات شخصی و قرائت های متفاوت را وارد متون تبیینی تاریخ اسلام کردند و کوشیدند تا آنجا که می شد، از هر اتفاقی یک یا چند تفسیر جدید بسازند و ذهن ها را درگیر درستی یا نادرستی تفسیرهای سنتی کنند. این شیوه کمک می کند آنان در ظاهر چهره ای ضد دین نداشته باشند و در عین حال آن تصویر اصیل مردم از وقایع تاریخی اسلام را که می تواند آنان را در برابر هجمه های تئوریک ضد اسلامی یا جنگ های فیزیکی دشمنان محافظت و آماده ی دفاع کند، خدشه دار کند. مهم تر از همه ی این موارد، قابل نقد دانستن تصمیمات پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله به عنوان یک فرد معصوم است؛ گزاره ای که هم در اصول فقه شیعه و هم در میان توده های مردم از حجیت برخوردار است. با زیر سوال بردن این حجت شرعی و نقد عملکرد فرد معصوم، طبیعتاً راه برای زیر سوال بردن باقی گزاره های دینی نیز باز می شود...همه ی آن سال های اصلاحات، هرمنوتیک سیاسی به وقایع تاریخی اسلام تنه می زد و آنها را از بعد تفسیری و تحلیلی چند پاره می کرد؛ چندپاره های متناقض!در دو سال گذشته، شکل دیگری از همان هرمنوتیک را شاهد هستیم که گرچه شناخت و روایت جدیدی از یک واقعه تاریخی در اسلام ارائه می دهد، اما هدف نازل تری را دنبال می کند؛ در این مدل رفتاری، تلاش نمی شود که نادرستی شناخت قبلی مورد بحث قرار گیرد یا حتی اثباتی در جهت درستی آنچه اکنون طرح شده، انجام شود؛ بلکه صرفاً می کوشد روایتی از آن واقعه ی تاریخی ارائه دهد که منطبق بر عملکرد کنونی جریان سیاسی متبوع خود است. در واقع تاریخ اسلام ابزاری قرار می گیرد تا ما حقانیت خود را در برابر رقیب سیاسی اثبات کنیم.اگر در دوران اصلاحات یک تلاش ماهرانه برای تغییر زیرساخت های فکری مردم در جریان بود تا زیرکانه بنیان دین باوری مردم را سست کنند، اینک کسی توجهی به ریشه ها ندارد و آنچنان عمیق نمی اندیشد و صرفا اقدامی ناشیانه در جریان است که سمت و سوی آن واقعه ی تاریخی را به جهت آنچه امروز انجام می شود، برگرداند. در واقع بجای تطبیق عملکرد کنونی بر وقایعی که الگوی رفتاری شیعه محسوب می شود، آن وقایع تاریخی را بر عملکرد کنونی منطبق می کنند تا توده های مردم که به حقانیت و قداست رفتار معصومین علیهم السلام به درستی ایمان دارند، عملکرد امروز را الگو گرفته از رفتار معصوم پنداشته و دیگر در درستی آن تردید نکرده و نقدی را متوجه آنچه انجام شده، نکنند. روشن است که این روش وقتی به ابراز می رسد، اشتباهات فاحش سیاسی و تحلیلی را در پی دارد.به عنوان نمونه، وقتی قرار می شود ما، نه اینکه عملکردمان را بر الگوی رفتاری رسیده از امام حسین علیه السلام تطبیق کنیم، بلکه تفسیری از رفتار ایشان ارائه دهیم که با عملکرد ما منطبق شود، لاجرم درس اصلی کربلا را مذاکره معرفی می کنیم و توجهی نداریم که گرچه در حاشیه ی کربلا مذاکراتی انجام گرفته، اما کربلا بر اصولی بنیان نهاده شده که حتما مذاکره در میان آن ها گم است. نمی شود قیام برابر منکر عظیم حکومت غیرشرعی را تبیین نکرد و سراغ مذاکرات رفت! خصوص اینکه آنچه روز دهم محرم سال ۶۱ هجری در کربلا روی داد، به وضوح نشان می دهد که مذاکره به هیچ روی مثمر ثمر نبوده است و با احتساب اینکه قیام عاشورا نتیجه ی بدعهدی طرف مقابل در توافقنامه ی صلح با امام حسن علیه السلام بوده، در واقع تطبیق قیام سال ۶۱ هجری بر مذاکرات هسته ای بدین شکل نادرست، نه تنها تاییدی بر صحت مذاکره نیست، بلکه حتی مستعد است که کلیت اصل مذاکره را زیر سوال برد. نوشتن این جملات به این معنا نیست که معتقد هستیم اصل مذاکرات هسته ای نادرست است، بلکه بدین معناست که از طریق ارجاع اذهان به کربلا نمی توان درستی مذاکره را نتیجه گرفت و برای اثبات درستی مذاکره باید پی دلایل دیگر رفت که البته این دلایل موجود است... این همان اشتباهات فاحش سیاسی – تحلیلی ست که با نگاه ابزاری به تاریخ اسلام به وجود می آید و حتی نتیجه ای عکس آنچه مدنظر سیاسیون بوده، در ذهن مخاطب می نشاند.ارجاع به واقعه ی صلح امام حسن علیه السلام با معاویه برای اثبات درستی مذاکرات هسته ای، وضعیت استدلالی اش از این هم ضعیف تر و بی بنیان تر است. در تاریخ اسلام ما دو برخورد با وقایع می توانیم داشته باشیم؛ الگوپذیری برای تکرار آن اتفاق، عبرت گیری برای جلوگیری از تکرار آن.طنز تلخ ماجرا در واقعه ی تطبیق صلح امام حسن علیه السلام بر مذاکرات هسته ای آن است که اتفاقی را که باید موجب عبرت باشد تا مسلمانان با شناخت زوایای آن از روی دادن مجددش جلوگیری کنند، اتفاقی که به سبب پیمان شکنی فرماندهان و توده های مردم، ننگی در تاریخ اسلام به شمار می رود، در این یکی دو سال به عنوان الگوی رفتار سیاسی معرفی کرده اند! بی آنکه حتی توجه شود تطبیق موقعیت کنونی جمهوری اسلامی بر جامعه ای که صلح تحمیلی بر حسن بن علی علیهماالسلام را رقم زد، چه تطبیق های تاسف بار دیگری را به دنبال خواهد داشت. تدبیر امام برای امضای آن صلحنامه، در زمان خیانت فرماندهان و عافیت طلب و سرپیچی مردم اتفاق افتاد و نمی توان این دو عامل را رها کرد و تنها به نتیجه ی حاصله استناد نمود. واقع آن است که نه مردم ایران، عافیت طلبان مدینه اند که آرامش دنیایی را به ذلت بدست آورند، نه مذاکره کنندگان ما فرماندهان پیمان شکنی هستند که رهبران و ملت خویش را به سکه های طلا بفروشند. در هیچ جای تاریخ هم از یاران خائن امام حسن علیه السلام که عملکردشان موجب تحمیل صلح به امام شد، به نیکی یاد نمی شود.از سویی صلح امام حسن علیه السلام پس از سالیانی، با عهد شکنی معاویه در تعیین جانشین برای خود روبرو شد و وقتی حسین ابن علی علیهماالسلام یزید را به پای بندی به متن توافقنامه دعوت کرد، عاشورای حسینی رقم خورد. آیا این نتیجه ای ست که دولت می کوشد برای مردم ایران رقم زند؟ حتما اینگونه نیست؛ اما وقتی بجای تطبیق عملکرد بر رفتار امامان، کوشش می شود تفسیری از تاریخ اسلام ارائه شود که قابل تطبیق بر عملکرد و مواضع ما باشد، لاجرم چنین اشتباهات فاحشی از دل آن بیرون می زند.ارائه ی تفسیرهای غیرمستدل و شخصی در این عبارات هم دیده می شود: «اگر در جامعه ما چنین چیزی اتفاق بیافتد که یک نفر از جمع، حزب و گروهی امام جامعه را شهید می کرد و مثلا در زمان امام راحل چنین اتفاقی میافتاد آن وقت با آن حزب چه میکردیم؟ امام علی (ع) فرمودند مبادا بعد از شهادت من راه بیفتید و شمشیر بچرخانید و خونریزی آغاز کنید. در برابر این که من کشته میشوم فقط یک نفر یعنی قاتل من باید قصاص شود.»این تفسیر فقط بخشی از ماجرا را بیان می کند و توجهی ندارد که اگر امام علی علیه السلام در زمان تصمیم گیری برای قصاص قاتل خود، به حزب و گروه ابن ملجم مرادی -لعنة الله علیه- کاری ندارد، پیش تر در جنگ نهروان این گروه را به شدت تمام سرکوب کرده و حالا با علمی غیبی به وضوح می داند که در پشت پرده ی این جنایت، کار تشکیلاتی و گروهی قرار ندارد و چرا باید آن را با فضای دهه شصت ایران و ترورهای سازمان یافته و تشکیلاتی قیاس کنیم؟! اگر قرار به چنین قیاس هایی سطحی است، چرا گوینده ی محترم جملات فوق دارای تیم حفاظتی هستند در حالی که امام علی علیه السلام تیم حفاظتی نداشتند و حتی یک فرد معمولی بدون بازدید بدنی و بدون عبور از دستگاه های ایکس ری! می تواند مسلح (با شمشیر) به ایشان نزدیک شود؟این موارد صرفاً از باب مثال آورده شد تا سستی چنین تفسیرهایی تنها با چند دلیل نسبتا واضح عیان شود. نکته ی مهم آن است که این شیوه ی دوم گرچه همانند مثالی که از روزنامه ی صبح امروز آوردیم، در پی زدن ریشه های عقیدتی مردم نیست، اما در عمل می تواند حداقل برای بخشی از جامعه، همان نقش را ایفا کند و در واقع از جنس همان هرمنوتیک سیاسی ست که به ارزش های تاریخ اسلام تنه می زند و با خرج ارزش های اسلامی برای توجیه مواضع و عملکرد سیاسی، می تواند حجمی از شبهات و تنزل در باورهای اصیل اسلامی را به ذهن مخاطب وارد کند.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
ابوترابی در آغاز جلسه مجلس: پنجم مرداد سالروز خلق حماسه بزرگ برای تثبیت نظام جمهوری اسلامی است/ مبارزه با جریا
ابوترابی در آغاز جلسه مجلس پنجم مرداد سالروز خلق حماسه بزرگ برای تثبیت نظام جمهوری اسلامی است مبارزه با جریان نفاق توسط فرزندان ایران اسلامی در این تاریخنائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت پنجم مرداد سالروز خلق حماسه بزرگ برای تثبت نظام جمهوری اسلامی و مبارزه با جریان نفاق به دست ت/بسته گزارشی روزانه فارس/ آلزایمر سیاسی درباره نتایج توافق هستهای/ وقتی اشتباهات سازندگی و اصلاحات را هم به پ
بسته گزارشی روزانه فارس آلزایمر سیاسی درباره نتایج توافق هستهای وقتی اشتباهات سازندگی و اصلاحات را هم به پای دیگران مینویسند دستاوردهای توافق هستهای کجایند در نتایج ملموس یا در لفظ و سخن و وقتی اشتباهات سازندگی و اصلاحات را هم به پای دیگران مینویسند از جمله مطالب امروزسهم بانوان دررقابتهای سیاسی و انتخابات مجلس شورای اسلامی کم بوده است
سهم بانوان دررقابتهای سیاسی و انتخابات مجلس شورای اسلامی کم بوده است اصفهان - ایرنا - مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان سهم بانوان در مشارکتهای سیاسی بویژه انتخابات مجلس شورای را کم دانست و خواستار حضوربیشتر انان در عرصه های انتخاباتی شد سهیلا اثنی عشران در نشستنماز جمعه از عنایات الهی و دستاورد ارزشمند انقلاب اسلامی است
معاون تبلیغات اسلامی لرستان نماز جمعه از عنایات الهی و دستاورد ارزشمند انقلاب اسلامی است بروجرد- ایرنا- معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی لرستان گفت نماز جمعه از عنایات الهی و دستاورد ارزشمند انقلاب اسلامی است و ائمه جمعه حلقه اتصال مردم و مسوولان هستند حجت الاسلام احمدرضا غلحضور زنان در عرصه سیاسی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است
آیت الله فاضل لنکرانی حضور زنان در عرصه سیاسی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است قم - ایرنا - آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت حضور زنان در عرصه سیاسی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است به گزارش ایرنا وی روز پنجشنبه دردیدار جمعی از باناز شکست در تنگه مرصاد تا سقوط در زباله دان تاریخ/وقتی فروغ جاویدان منافقین به غروب خفتبار تبدیل شد
یاد کردی از حماسه مرصاد در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شکست در تنگه مرصاد تا سقوط در زباله دان تاریخ وقتی فروغ جاویدان منافقین به غروب خفتبار تبدیل شد زمانی که جریان به اصطلاح مدافع خلق رویای فتح سه روزه تهران را در سر میپروراند شیر مرصاد با تدبیر و همکاری رزمندگان اسلامتحلیلگر سیاسی لبنان در گفتوگو با فارس: اسرائیل تنها بازنده توافق هستهای وین است/اعراب روابط خود با ایران را
تحلیلگر سیاسی لبنان در گفتوگو با فارس اسرائیل تنها بازنده توافق هستهای وین است اعراب روابط خود با ایران را توسعه بدهندتحلیلگر سیاسی لبنان با تاکید بر اینکه جمعبندی هستهای وین باید الگوی جهان عرب در چگونگی مذاکره بر سر حقوق خود باشد گفت که اسرائیل تنها بازنده این توافق است و اجمعی از بسیجیان مدالآور المپیادهای علمی مدالهای خود را به رهبر انقلاب اسلامی تقدیم کردند؛ رهبر معظم انقلاب:
جمعی از بسیجیان مدالآور المپیادهای علمی مدالهای خود را به رهبر انقلاب اسلامی تقدیم کردند رهبر معظم انقلاب کسب رتبههای برتر علمی نشانه استعداد و پیشرفتهای علمی فرزندان انقلاب است این پیشرفتها به قدرت و اقتدار درونی کشور میافزایدجمعی از بسیجیان مدالآور المپیادهای علمیِ کشومبانی فلسفی ـ سیاسی حاکمیت در اندیشه اسلامی و سکولار - بخش دوم و پایانی ارزشگذاری و فرجامگرایی در اندیشه اسل
مبانی فلسفی ـ سیاسی حاکمیت در اندیشه اسلامی و سکولار - بخش دوم و پایانیارزشگذاری و فرجامگرایی در اندیشه اسلامیبینش اسلامی تصویری از حاکمیت را ارائه می دهد که در آن ملت گرچه خود بر سرنوشت خویش حاکم می گردد اما در پدیداری این حکومت نگاهی به آسمان دارد و آن را از جانب خداوند تلبازخوانی شواهد تاریخی ظلمهای شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران از نقش شورای امنیت در جدایی بحرین از ایران تا
بازخوانی شواهد تاریخی ظلمهای شورای امنیت سازمان ملل علیه ایراناز نقش شورای امنیت در جدایی بحرین از ایران تا صدور قطعنامه علیه دانش هستهای جمهوری اسلامیبا بازخوانی قطعنامههای شورای امنیت میتوان دریافت دغدغه تأمین امنیت جهان مورد تأکید و نظر شورای امنیت سازمان ملل متحد نیست و بحجتالاسلام مصباحیمقدم در گفتوگو با فارس: جامعه روحانیت مبارز با قالیباف دیدار میکند/ کمیته سیاسی به دنبال
حجتالاسلام مصباحیمقدم در گفتوگو با فارس جامعه روحانیت مبارز با قالیباف دیدار میکند کمیته سیاسی به دنبال تشکیل جلسه استسخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت کمیته سیاسی جامعه روحانیت مبارز از هفتههای قبل به دنبال تشکیل جلسه با آقای قالیباف بود که در آینده برای بحث همگرایی اصولگرایامام جمعه قصرشیرین: ایران اسلامی تنها کشورمقابله کننده با تروریست است
امام جمعه قصرشیرین ایران اسلامی تنها کشورمقابله کننده با تروریست است قصرشیرین - ایرنا - امام جمعه قصرشیرین گفت ایران اسلامی تنها کشور مقابله کننده با تروریست در دنیا است به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام علی ملکی در خطبه های نمازجمعه این هفته قصرشیرین افزود ایران اسلامی با تفروزنده در گفتوگو با فارس: بررسی توافقنامه وین و قطعنامه 2231 در شورای مرکزی جمعیت ایثارگران/مبارزه با استکبا
فروزنده در گفتوگو با فارس بررسی توافقنامه وین و قطعنامه 2231 در شورای مرکزی جمعیت ایثارگران مبارزه با استکبار جزء ماهیت انقلاب اسلامی استقائممقام جمعیت ایثارگران با اشاره به بررسی توافقنامه و قطعنامه شورای امنیت در جلسه شورای مرکزی این تشکل گفت مبارزه با استکبار جزء ماهیت انقاتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان مستقل: باید به پرونده هستهای به عنوان یک مسئله ملی نگاه شود/ نخبگان فارغ
اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان مستقل باید به پرونده هستهای به عنوان یک مسئله ملی نگاه شود نخبگان فارغ از جناحبندیهای سیاسی حافظ منافع و استقلال کشور باشنداتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان مستقل اعلام کرد انتظار ملت از همه نخبگان این است که به پرونده هستهای به عنوان یکروحانی: قطعنامه شورای امنیت رویداد کم نظیر در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است
روحانی قطعنامه شورای امنیت رویداد کم نظیر در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است رییس جمهوری با تأکید بر این که تصویب قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد یک رویداد کم نظیر در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است گفت ایران به دنبال اثبات حق غنی سازی بود و امروز سازمان ملل شورای امنیت بانجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی وزارت علوم به تسویه حسابهای سیاسی در دانشگاهها خاتمه دهد
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمیوزارت علوم به تسویه حسابهای سیاسی در دانشگاهها خاتمه دهدانجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی در بیانیهای از وزارت علوم خواستار شد به سیاستهای انتقام جویانه و تسویه حسابهای سیاسی در دانشگاهها و مراکز علمی خاتمه دهند و از تزریق سم مهلکحجتالاسلام تقوی در سخنرانی پیش از خطبههای نمازجمعه تهران: نباید برای نخستوزیر صهیونیست فرانسه فرش قرمز پهن
حجتالاسلام تقوی در سخنرانی پیش از خطبههای نمازجمعه تهران نباید برای نخستوزیر صهیونیست فرانسه فرش قرمز پهن کرد عدهای هنوز توافق نشده میخواهند مکدونالد آمریکایی در ایران شعبه بزندرئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت حرف ما به آقایان مسئول این است که ائمه جمعه معتقدند آنهایی-