تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين اعمال، خداشناسى است، زيرا با وجود علم و معرفت، عمل، كم يا زياد تو را سود مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819019933




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون مدیریت بحران: مقاوم نبودن زیرساخت ها باعث آسیب پذیری کشوردربرابر زلزله است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون مدیریت بحران: مقاوم نبودن زیرساخت ها باعث آسیب پذیری کشوردربرابر زلزله است همدان - ایرنا- معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با توجه به بررسی های صورت گرفته و بدلیل مقاوم نبودن بسیاری اززیرساخت ها ، ایران در برابر بحران زلزله بسیار آسیب پذیر است.


مرتضی اکبرپور روز پنجشنبه در حاشیه دومین کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران در همدان در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: علت آسیب پذیر بودن کشور مقاوم نبودن زیرساخت ها بویژه در بخش شریانهای حیاتی نظیر آب، برق و گاز در برابر این یلای طبیعی است.
وی با بیان اینکه کشور دارای بافتهای فرسوده بسیار بوده و همچنین شمار زیادی از ساختمانها و بناها نامقاوم هستند، اضافه کرد: به عنوان نمونه در زلزله ورزقان استان آذربایجان شرقی ساختمان یکی از ادارات دولتی و نیز بیمارستان آسیب دید که این مساله نشان می دهد مولفه هایی همچون نظارت و استفاده از مصالح مرغوب را باید در ساخت و سازها مد نظر قرار داد.
معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: اگر مهندسان با دقت بیشتری بر روند ساخت و سازها نظارت داشته باشند می توان ساختمانها را در برابر زلزله هفت ریشتری مقاوم کرد.
اکبرپور افزود: نباید هنگام صدور مجوز کوتاهی کرد چون اهمال و کم کاری در این حوزه آسیب رسان به بخش زیرساخت ها و سلامت مردم بوده و طبق قانون جرم تلقی شده و هماهنگی های لازم با دستگاه قضایی و مراجع مسوول برای رسیدگی به این موضوعات شده است.
وی بیان کرد: هدف از برگزاری کارگاه های آموزشی مدیریت بحران را علاوه بر انتقال تجربیات و ارتقای آمادگی، بیان مشکلات و کاستی ها در راستای یافتن راهکار از سوی مسوولان است.
اکبرپور شعار این دوره های آموزشی را از "دولت تا جامعه" ذکر کرد و افزود: برای ورود به این بحث در دوره های آموزشی کارخواسته هایی تعریف شده و برای امداد و نجات شبیه سازی زلزله انجام می شود.
معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: حاضران در این دوره آموزشی باید دستاوردها و تجربیات خود را به کار گرفته و نظرات خود در خصوص بهترین شیوه برای انجام فرایند امداد و نجات را مطرح کنند.
وی اضافه کرد: اساتید مطالب خود را در این کارگاه ها ارایه کرده و مدیران نظرات خود را بیان می کنند و مجموعه این دیدگاه ها در سازمان مدیریت بحران برای تهیه دستور العمل، بخشنامه و یا تنظیم یکسری قوانین استفاده و به هیات وزیران و مجلس ارسال می شود.
اکبرپور یادآوری کرد: طبق سیاست های ابلاغی 9 گانه رهبر معظم انقلاب افزایش و گسترش سطح آموزش و فرهنگ سازی و آگاه سازی عمومی در دستور کار سازمان مدیریت بحران و کارگاه های آموزشی قرار دارد.
7526/6993/1648



08/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن