تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تسبيحات فاطمه زهرا عليهاالسلام در هر روز پس از هر نماز نزد من محبوب تر از هزار ركعت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798348916




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشت گیاهان دارویی ظرفیتی برای اشتغالزایی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کشت گیاهان دارویی ظرفیتی برای اشتغالزایی گچساران - ایرنا - کشت گیاهان داوریی ظرفیتی برای ایجاد فرصت های شغلی پایدار، افزایش تولیدات ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، وجود اقلیم مناسب در دو بخش گرمسیری و سردسیری، مراتع وسیع و فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی جویای کار ،قابلیت های مناسبی را برای سرمایه گذاری و کارآفرینی در کشت گیاهان دارویی برای شهرستان های گچساران و باشت فراهم کرده است.
اگرچه دولت یازدهم با کشت گیاهان دارویی در بخش هایی از مراتع این دو شهرستان گام های بلندی برای بهره وری از این پتانسیل برداشته است اما حمایت بخش خصوصی و دولتی برای ایجاد صنایع فراوری و بسته بندی می تواند تولید، درآمدزایی و توسعه این بخش را شتاب دهد.
یک کارآفرین کشت گیاهان دارویی از خطه استان فارس در شهرستان های گچساران و باشت با بهره گیری از نوآوری در تولید و سرمایه ای اندک ضمن درآمدزایی برای خود، زمینه اشتغال 42 نفر را فراهم کرده است.
محمد پیش بین با سرمایه اولیه 500 میلیون ریالی کشت گیاهان دارویی در باشت سالانه 31 تن برگ خشک به لیمو ،استویا ، بادرنگ بو و نعناع فلفلی تولید می کند.
وی گفت: وجود اقلیم و طبیعت مناسب و ایجاد فرصت های شغلی برای مردم مناطق محروم را از مهمترین انگیزه های کار و سرمایه گذاری در این دو شهرستان ذکر کرد.
وی بیشترین بازار مصرف گیاهان دارویی تولید شده در این دو شهرستان را استان های تهران، ایلام، اصفهان، آذربایجان، فارس و استان های شمالی ذکر کرد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گچساران گفت : 10 تن گیاه دارویی به لیمو در این شهرستان تولید و آماده برداشت شده است.
علی حسن انصاری با اشاره به این که این نخستین برداشت گیاهان دارویی در گچساران است،افزود : 10هکتار از اراضی کشاورزی گچساران در منطقه امامزاده جعفر و روستای سرابننیز زیر کشت گیاه دارویی به لیمو رفته است.
وی اظهار کرد: از بوته گیاه به لیمو در هر سال سه مرحله فصول بهار و تابستان و در هر هکتار یک هزار و 200 کیلوگرم برداشت می شود ولی چون این اولین برداشت بود از میزان استاندارد کمتر تولید شده است.
کارشناسان ارزش تقریبی هر 10 تن گیاه دارویی به لیمو را دومیلیارد ریال برآورد می کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور و کارشناس اقتصاد گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو وفاق ملی است.
سید احسان عسکری با اشاره به اهمیت مقوله اقتصاد مقاومتی در توسعه پایدارکشور افزود: بنگاه های تولیدی، مردم و مسوولان باید برای تحقق این امر همدل و همزبان شوند.
وی اظهار کرد: اهمیت به برش های اقتصادی استانی برای افزایش کارکرد مدیران و برنامه ریزی آینده هر خطه و گزینش نیروهای انسانی براساس شایسته سالاری از جمله رسالت های دولت برای تحقق افتصاد مقاومتی است.
به گفته عسکری مصرف کالای ایرانی، مدیریت مصرف به ویژه در بحث حامل های انرژی و نهادینه شدن فرهنگ تعامل مسوولان با مردم به ویژه حل معارضات اجتماعی در اجرای طرح های اقتصادی از وظایف مردم برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
این کارشناس اقتصادی ادامه داد: افزایش کیفیت محصولات ساخت داخل کشور، وجود واحدهای پژوهشی برای فراهم کردن امکان رقابت با کالاهای خارجی و ایجاد خوشه های صنعتی با هدف زنجیره ای شدن تولید که کاهش قیمت تمام شده محصول کمترین دستاورد آن است از مهمترین رسالت بنگاه های اقتصادی است.
وی با یادآوری پایین بودن سرانه شاخص زندگی بدون بودجه نفت در کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی برای بهبود وضعیت معیشت مردم تاکید کرد.
شهرستان های گچساران و باشت با حدود 150 هزارنفر جمعیت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
8143/1662



07/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن