تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ميان حق و باطل جز كم عقلى فاصله نيست. عرض شد: چگونه، اى فرزند رسول خدا؟ فرمود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819554926




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عزم دانشگاه اصفهان برای راه اندازی پارک علم و فناوری


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: عزم دانشگاه اصفهان برای راه اندازی پارک علم و فناوری اصفهان- ایرنا- هیات رییسه دانشگاه اصفهان با راه اندازی و فعالیت پارک علم و فناوری در این دانشگاه موافقت کرد تا مقدمات ایجاد این پارک برای مهر ماه امسال انجام شود.


دبیر هیات رییسه دانشگاه اصفهان روز چهارشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: پارک علم و فناوری با هدف افزایش ثروت در جامعه، ارتقاء فرهنگ نوآوری و رقابت سازنده میان شرکت های دانش بنیان در این دانشگاه راه اندازی می شود.
محمدرضا ایروانی با بیان اینکه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه های کشور مجوز لازم درصورت رعایت زیرساخت ها را برای راه اندازی پارک علم و فناوری داده است افزود: دانشگاه اصفهان به عنوان یک دانشگاه جامع و برخوردار از رشته های علوم انسانی، علوم پایه و فنی و مهندسی در این زمینه اقدام کرده است.
وی از جمله زیرساخت های لازم برای راه اندازی پارک علم و فناوری را برخورداری از پژوهشکده و گروه پژوهشی، برخورداری از مرکز رشد و امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی عنوان و تصریح کرد: دانشگاه اصفهان بیش از 20 گروه پژوهشی و برترین آزمایشگاه مرکزی در بین دانشگاه های کشور را دارد.
ایروانی با اشاره به اینکه دانشگاه اصفهان از پنج سال گذشته دارای مرکز رشد فناوری فعال بود اظهار کرد: طرح راه اندازی پارک علم و فناوری برای ارتقاء این مرکز پیشنهاد شد.
عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: این دانشگاه با توجه به موقعیت مکانی و علمی خود می تواند پایگاه خوبی برای فعالیت پارک های علم و فناوری و توسعه شرکت های دانش بنیان بویژه در رشته های علوم انسانی باشد.
وی با بیان اینکه تاکنون فقط سه دانشگاه کشور اقدام به راه اندازی پارک علم و فناوری کرده اند گفت: مسئولیت تنظیم شیوه نامه اجرایی و فرایندهای راه اندازی پارک علم و فناوری به معاونت پژوهشی دانشگاه اصفهان واگذار شده است.
دبیر هیات رییسه دانشگاه اصفهان اظهار امیدواری کرد که مقدمات راه اندازی این پارک تا مهر ماه امسال انجام شود.
امروزه پارک های علم و فناوری نقش عمده در پیشبرد اقتصاد جهان ایفا می کنند؛ این پارک ها علاوه بر امکان فعالیت شرکت های کوچک و متوسط دانش بنیان و کارآفرین در یک محیط اقتصادی، بستر لازم را جهت انتقال و توسعه فناوری، تولید با ارزش افزوده بالا، جذب سرمایه گذاری خارجی و ورود کارآفرینان و واحدهای صنعتی به بازارهای جهانی فراهم می کنند.
تاکنون سه دانشگاه تهران، تربیت مدرس و سمنان اقدام به راه اندازی پارک علم و فناوری کرده اند.
دانشگاه اصفهان با 70 سال قدمت به عنوان یکی از دانشگاه های جامع و برتر کشور دارای حدود 15 هزار دانشجو و 660 عضو هیات علمی است.
اصفهان دومین استان دانشگاهی کشور با 176 مرکز آموزش عالی و 330 هزار دانشجو است.
ت/3011/ 6022/ 1650



07/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن