تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خداوند ايمان را براى پاكى از شرك... و عدل و داد را براى آرامش دل‏ها واجب نمود. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816704319




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرواز روی اعصاب!


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: گلایه های مردمی از مسیر نامناسب فرودگاه مشهد پرواز روی اعصاب! روزنامه شهرآرا در شماره 1756 چهارشنبه گزارشی با عنوان "گزارش میدانی شهرآرا از گلایه های مردم درباره مسیر نامناسب پروازهای فرودگاه مشهد؛ پرواز روی اعصاب!" به قلم "امیرعلی قاسمی مقدم" منتشر کرده است.


دیگر گوش های ساکنان اطراف فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد به سروصدای نشست و برخاست غول های آهنینی که هرروز، هر ساعت و یا هر دقیقه از بالای منازلشان به پرواز درمی آیند، عادت کرده است، گلایه های بسیاری دارند از بی توجهی ها اما با این حال عادت کرده اند با صدای اوج گیری هواپیما روزهایشان شب شود و اگر هم شبی صدایی از آسمان به گوش هایشان نرسد خواب به چشم هایشان نمی آید، این همشهری هایمان در هزارتوی مشکلات روزمره زندگی، از آلودگی هوا و آلودگی صوتی که هواپیماها با نشست و برخاست های گاه و بی گاهشان، برای آن ها به ارمغان می گذارند، گلایه دارند.
سلامت مردمان این مناطق نیز در معرض خطر است، این را تحقیقات علمی هم ثابت می کند.
بر اساس نتایج به دست آمده، کودکان ساکن در محدوده اطراف فرودگاه ها به سبب آلودگی صوتی و هوا، نسبت به دیگر هم سن و سالانشان از ضریب هوشی کمتری بر خوردارند.
آلودگی هر پرواز برابر با ١٠ هزار خودرو آلودگی هوای کلان شهرهای کشور هم امروزه به یکی از مشکلات این شهرها تبدیل شده به صورتی که تعطیلات اجباری به دلیل افزایش بیش ازحد مجاز آلودگی در بعضی روزها، پیامدهای جدی این میهمان ناخوانده را گوشزد می کند، جدا از متهمان اصلی آلودگی هوا که وسایل نقلیه و کارخانه ها هستند، متهم دیگری نیز که نقش پررنگی در آلودگی هوا دارد و صدالبته کمتر به آن توجه شده است، هواپیماهای مسافربری هستند که برخی اوقات از بالای سرمان عبور می کنند.
احمد علی مقیمی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی سه سال پیش در اظهارنظری رسمی اعلام کرد که هر فروند هواپیمایی که از باند فرودگاه بلند می شود، برابر ١٠ هزار خودرو آلودگی ایجاد می کند و اگر این تعداد را در حدود روزانه ١٤٠ پرواز داخلی و خارجی فرودگاه هاشمی نژاد مشهد ضرب کنیم به عدد نگران کننده ای خواهیم رسید؛ عددی که نشان می دهد فرودگاه مشهد روزانه به اندازه یک میلیون و ٤٠٠ هزار وسیله نقلیه، در آلودگی هوای مشهد نقش آفرین است.
با وجود اینکه طی سال های اخیر بحث جابجایی فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد از سوی مسوولان مطرح شد و با چند شرکت خارجی هم در این خصوص مذاکراتی صورت گرفت اما به یک باره ایلخانی مدیرعامل سابق شرکت فرودگاه های کشور آب پاکی را روی دست همه ریخت و اعلام کرد که انتقال فرودگاه مشهد منتفی شده است.
تغییر مسیر پروازی در فرودگاه شهید هاشمی نژاد، دیگر راهکار مسئولان برای کاهش آلودگی صوتی و هوای ناشی از نشست وبرخاست هواپیماها و به دنبال آن کاهش مشکلات مردم بود که البته این موضوع هم هنوز به نتیجه خاصی نرسیده است تا مردم بمانند و انبوهی از مشکلات که باید همچنان با آن ها دست وپنجه نرم کنند.
شهرآرا به عنوان روزنامه متعلق به مردم مشهد پیگیری این موضوع تا رفع مشکلات موجود را وظیفه خود می داند و در این راستا مشکلات شهروندان ساکن در مناطق مسیر پرواز هواپیماهای فرودگاه مشهد را از زبان خود آن ها جویا شد.

کسی صدای اعتراض ما را نمی شنود
در همین رابطه، یکی از ساکنان منطقه چهارراه مقدم فرودگاه با انتقاد شدید از بی توجهی مسئولان نسبت به مشکلات ایجادشده برای مردم به دلیل نشست وبرخاست هواپیماها می گوید: ما در آلوده ترین منطقه کلان شهر مشهد ازلحاظ آلودگی صوتی و هوا زندگی می کنیم اما کسی صدای اعتراض ما را نمی شنود.
رضا حسین زاده اشاره ای به پروازهای گاه و بی گاه غول های آهنین از روی منزلش دارد و می افزاید: واقعا از سروصدای بسیار زیاد و گوش خراش هواپیماها روانی شده ایم؛ صبح و شب نمی شناسد، هرلحظه امکان دارد هواپیمایی از فرودگاه برخیزد و با آلودگی صوتی که ایجاد می کند، خواب را از چشمانت بگیرد.

سر و صدای هواپیماها به جای لالایی
شهروند دیگری که به گفته خودش سال هاست در منطقه ٧ شهری مشهد سکونت دارد و مشکلات ناشی از نشست وبرخاست هواپیماهای غول پیکر را با پوست واستخوانش لمس کرده است، می گوید: سروصدای هواپیماها برای فرزندانمان به لالایی شبانه تبدیل شده و اگر یک شب این صداها را نشنویم خوابمان نمی برد!
ابراهیم حسنی می افزاید: همیشه در روزنامه ها و سایت های خبری می خوانیم که مسئولان تاکید می کنند که ما پیگیر رفع مشکلات مردم هستیم اما ما در عمل چیزی مشاهده نمی کنیم.

مانده ایم به کجا شکایت کنیم
شهروند دیگر ساکن در محدوده میدان ١٥ خرداد معتقد است: تا زمانی که فرودگاه مشهد از مکان فعلی به خارج از شهر منتقل نشود، همین آش و همین کاسه خواهد بود و مشکلات موجود برطرف نخواهد شد،
رضا خدادادی که شغلش آزاد است و در یکی از خیابان های منتهی به فرودگاه نیز مغازه دارد، می افزاید: واقعا از سروصدای بسیار زیاد هواپیماهایی که هر ساعت از روی سرمان عبور می کنند، کلافه شده ایم؛ مانده ایم به کجا باید شکایت کنیم.
او با بیان اینکه امروز دیگر زندگی در محدوده اطراف فرودگاه با آلودگی های فراوان صوتی و هوایی مشکل شده است، می گوید: همسرم بااینکه دیگر به این سروصداها عادت کرده است اما بعضی اوقات کاسه صبرش لبریز می شود و از این وضعیت گلایه می کند. اما من هم کاری از دستم برنمی آید.

مسئولان باید به فکر چاره باشند
حجت اسماعیلی هم که از قدیمی های منطقه حوالی فرودگاه است، سکونت در محدوده اطراف فرودگاه را به نوعی بازی کردن با سلامت می داند و می گوید: پرواز هواپیماها از روی شهر آن هم دقیقا از بالای ساختمان های منازل صداهای بسیار وحشتناکی را ایجاد می کند و مسئولان باید به فکر چاره باشند.
او می افزاید: شاید الان متوجه آثار سوء ناشی از آلودگی های صوتی و هوای هواپیماها نشوم اما قطعا در آینده باید رنج بیماری های متعددی را به جان بخرم که عاملش سهل انگاری مسئولان مربوطه بوده است.

ما چه گناهی کرده ایم؟
یکی از بانوان ساکن در منطقه ٧ مشهد هم با انتقاد از بی توجهی مسئولان نسبت به مشکلات ایجادشده برای مردم به دلیل پرواز هواپیماها از روی ساختمان ها می گوید: چرا کسی به فکر ما نیست؟ مگر ما چه گناهی کرده ایم که باید سروصدای وحشتناک غول های آهنین را صبح و شب تحمل کنیم؟
زهرا مهاجرزاده خاطرنشان می کند: همه کسانی که در محدوده اطراف فرودگاه زندگی می کنند، آرامش ندارند و در آرزوی یک شب خواب آسوده هستند؛ آیا اگر یکی از مسئولان به جای ما در این منطقه سکونت داشت، آن وقت هم وضعیت به همین شکل می بود؟
همسر و فرزندانم از سروصدای هواپیماها کلافه اند.
اصغر زنده دل، مرد میان سالی است که به گفته خودش ٢٢ سالی می شود در منطقه ای از کلان شهر مشهد ساکن است که در مجاورتش فرودگاه قرار دارد.
او می گوید: من هرروز صبح زود از منزل خارج می شوم و به محل کارم می روم و تا شب هم به خانه برنمی گردم. اما همسر و فرزندانم که عمدتا در خانه هستند از سروصدای بسیار زیادی که نشست و برخاست هواپیماها ایجاد می کند، کلافه اند.
وی تاکید می کند: البته آخر شب هم که به خانه برمی گردم تا صبح آرامش ندارم؛ ما از مسئولان توقع زیادی نداریم، فقط کاری کنند حداقل سروصداها کمتر شود تا همسر و فرزندانمان آرامش داشته باشند.

دچار استرس و بیماری قلبی شده ام
دیگر شهروند مشهدی هم با اشاره به آلودگی های صوتی فرودگاه مشهد می گوید: با توجه به صداهای مداوم و ناهنجار هواپیماهای در حال گذر از روی ساختمان ها، دچار استرس و بیماری قلبی شده ام.
حسین غلام زاده می افزاید: بعضی وقت ها بیماری ام شدت می گیرد و باوجوداینکه پزشک معالجم توصیه کرده است که محل زندگی ام را تغییر دهم، اما چون وضعیت مالی خوبی ندارم، نمی توانم این کار را انجام دهم.

رسانه ها پیگیر رفع مشکل باشند
نجمه حسین زاده بانوی خانه داری است که از عبور هواپیماها بر روی منازل مسکونی و سروصدای وحشتناک ناشی از آن به شدت گلایه مند است.
او می گوید: بعضی وقت ها آن قدر صدای هواپیماها گوش خراش است که من به شدت می ترسم چه برسد به فرزند خرد سالم.
او تاکید می کند: متاسفانه مسوولان صدای ما را نمی شوند؛ اگر هم می شوند متاسفانه بی توجه هستند چراکه تاکنون هیچ اقدامی برای رفع این مشکل صورت نگرفته است و ما ساکنان منطقه امیدواریم با پیگیری جدی رسانه ها این مشکل حل شود.ک/1
7496



07/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن