تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس سنت نيكويى را بنا نهد، اجرى برابر اجر همه عمل‏كنندگان به آن عمل تا روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803281754




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در دوران پساتحريم تابلوي دور زدن ممنوع نصب کرده‌ايم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مرداد ۱۳۹۴ (۱۶:۳۸ب.ظ)
رئيس سازمان بازرسي کل کشور: در دوران پساتحريم تابلوي دور زدن ممنوع نصب کرده‌ايم موج- رئيس سازمان بازرسي کل کشور با اشاره به تأثير تحريم‌ها بر تشکيل فساد گفت: اکنون که تحريم‌ها تمام شده است، ما تابلوي «دور زدن ممنوع» را نصب کرده و اجازه نخواهيم داد بيشتر از آن خيانتي که تا الان به بهانه دور زدن تحريم‌ها به کشور تحميل شده، انجام شود.
به گزارش خبرگزاري موج، ناصر سراج در آيين توديع و معارفه بازرس کل استان خراسان جنوبي که با حضور مسئولان قضايي و اجرايي استان در محل دادگستري بيرجند برگزار شد، با اشاره به اين که رويکرد سازمان اولويت نظارت بر بازرسي است، گفت: ما در سازمان بازرسي کل کشور معتقديم مديران سرمايه‌هاي کشور هستند و بايد آنان را هدايت کرد؛ مديري که سال‌ها در جايگاه‌ها و پست‌هاي مختلف خدمت کرده با مدير و کارمندي که سابقه کمي دارد، متفاوت است.
وي ادامه داد: نظام هزينه‌هاي بسياري را براي تربيت اين مديران متقبل شده و نبايد اجازه داد دچار انحراف شوند. از اين بابت ما در سازمان بازرسي نظارت را بر بازرسي و تشکيل پرونده قضايي اولويت قرار داده‌ايم.
رئيس سازمان بازرسي کل کشور با اشاره به حدود اختيارات و وظايف سازمان بازرسي گفت: طبق اصل 174 قانون اساسي، وظيفه سازمان بازرسي نظارت بر حسن جريان امور و اجراي صحيح قوانين در کليه دستگاه‌هاي اداري، شهرداري، دستگاه‌هاي عام المنفعه و... است. هر کجا که قانون بايد رعايت شود، سازمان بازرسي کل کشور بايد حضور داشته و در رابطه با اصلاح سوء جريان‌هاي احتمالي، اقدام مقتضي را انجام دهد.
وي تصريح کرد: عمده هدف سازمان بازرسي کل کشور که بر اساس قوانين عادي و قانون اساسي است، در وهله نخست «ارتقاء کارآمدي نظام اداري کشور» و در وهله دوم «ايفاي نقش محوري در خصوص مبارزه با فساد است» خصوصاً در شرايط فعلي است.
سراج با اشاره به گذشت 14 سال از صدور فرمان 10 ماده اي مبارزه با فساد از سوي مقام معظم رهبري گفت: متاسفانه امروز دستگاه‌ها کارنامه مناسبي در اجرايي کردن فرمان مقام معظم رهبري درخصوص مبارزه با فساد ندارند. مرجع ديگر مبارزه با فساد، قانون ارتقاي سلامت نظام اداري است که در آن وظايفي براي سازمان‌ها از جمله سازمان بازرسي ديده شده است که البته سه سال اجراي آن به پايان رسيد و براي تمديد آن مشکلاتي ايجاد شد که دولت و مجلس تلاش دارند با همکاري يکديگر آن را به تصويب مراجع قانوني برسانند.
وي با اشاره به اين که هدف ديگر سازمان تقويت قانونمداري و دفاع از حقوق شهروندي است، گفت: متاسفانه طي چند سال گذشته قانونمداري به قانون گريزي تبديل شده بود که نتيجه آن شرايط فعلي فساد است. با اين همه خوشبختانه دولت يازدهم در رابطه با قانونمداري عزم جدي دارد. رئيس جمهور حقوقدان است و تاکيد بر مبارزه با فساد دارد. معاون اول رئيس جمهور هم که رئيس ستاد هماهنگي مبارزه با فساد است بر اين موضع تاکيد دارد. متاسفانه طي سنوات گذشته قوه قضائيه به دلايل مختلف نقش کمرنگي در جلسات اين ستاد داشت و حتي اواخر شرکت نمي‌کرد، ولي اکنون سه قوه مصمم هستند که در خصوص مبارزه با فساد اقدام عاجل کنند.
رئيس سازمان بازرسي کل کشور با اشاره به اين که «سرلوحه کار روساي سه قوه مبارزه مبارزه همه جانبه با فساد است» افزود: اخيراً برخي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي طرح تشکيل سازمان مبارزه با فساد را مطرح کردند که به نظر مي‌رسد در آينده نزديک در دستور کار مجلس قرار بگيرد که البته بنده اعلام مخالفت کردم. معتقدم در خصوص مبارزه با فساد تشکيل سازمان‌هاي موازي خيلي نمي‌تواند موفق باشد مگر آنکه خلأ قانوني سازمان‌هايي که الان وجود دارند از سوي قانونگذار رفع و سازمان‌هاي موجود از اين طريق تقويت و کليه سازمان‌هاي مبارزه با فساد در يک سازمان ادغام شوند.
وي با اشاره به ابزار سازمان بازرسي کل کشور براي مقابله با فساد گفت: در سازمان بازرسي کل کشور دو دانش داريم؛ دانش‌هاي گزاره اي و غيرگزاره اي. در خصوص دانش‌هاي گزاره اي به روساي دانشگاه‌هاي معتبر کشور نامه نوشته و از آن‌ها خواسته شد نخبگان خود را به سازمان بازرسي کل کشور معرفي کنند. از سال گذشته تا امروز 261 نخبه جذب سازمان شده که حداقل معدلشان 17 است. يکي از دکترهاي دانشگاه صنعتي شريف که جذب سازمان شده، معدلش 18 و 55 صدم است. از اين بابت سعي شده است در سازمان بازرسي کل کشور جوان گرايي و نخبه گزيني شود که تا حدودي با همکاري دانشگاه‌هاي معتبر موفق عمل کرديم.
سراج ادامه داد: استحضار داريد دانشجويان نخبه، تجربه و مهارت کافي ندارند که بايد در کنار آنان از افراد با تجربه و کساني که مهارت کافي دارند استفاده شود. در قانون جديد سازمان که سال گذشته به تصويب مجلس رسيد استفاده از بازنشستگان ممنوع شده است مگر در حوزه نظامي و امنيتي که البته از دولت درخواست کرديم که مجوز بکارگيري بازنشستگان را بدهد که دي ماه گذشته مجوز استفاده از 100 بازنشسته داده شده است. از اين بابت تلفيقي از گزاره دانشي و گزارشي مهارتي داشته‌ايم تا بتوانيم جوابگوي انتظارات باشيم.
وي با برشمردن رويکردهاي مبارزه با فساد گفت: «قواي باورنده» يکي از عواملي است که مي‌تواند به مبارزه با فساد کمک کند؛ بايد مبارزه کننده با فساد، باور داشته باشد که مي‌توان با فساد مبارزه کرد. عامل ديگر «قواي انگيزاننده» است؛ بايد از طريق رسانه‌ها به مردم اطلاع رساني کرد و احساسات آنان را بر انگيخت تا خودشان به صحنه آمده و مديران کشور را رصد کنند تا اگر قرار است فسادي شروع شود، مديران نهادهاي نظارتي و امنيتي وارد شوند. چرا که همواره پيشگيري ارزان تر از درمان است. عامل ديگر قواي بازدارنده و قهريه است که البته معتقدم خيلي باز دارندگي ندارد و اگر بتوانيم دو قوه نخست را فعال کنيم، به قوه قهريه که پليسي و قضايي است، نخواهيم رسيد.
رئيس سازمان بازرسي کل کشور با اشاره به شرايط کشور گفت: شرايط کشور خاص است. اگر بخواهيم کشور را به دوره‌هاي مختلف تقسيم بندي کنيم، دوره اي شاهد جنگ سخت بوديم؛ هشت سال دوران دفاع مقدس و جنگ داخلي نفاق را تجربه کرده‌ايم. بعد از جنگ سخت هم شاهد جنگ نرم دشمن هستيم که بسيار حساس تر از جنگ سخت است. مقابله با ابزارهاي جنگ نرم بسيار دشوار است که البته با کمک مردم بر آن نيز فائق مي‌آييم. در کنار جنگ سخت و نرم، شاهد تحريم همه جانبه عليه کشور بوديم که در سال‌هاي اخير تشديد شد. جلوي همه چيز را بستند؛ به رغم شعارهايي که مطرح کردند، حتي جلوي واردات دارو و غذا نيز گرفته شد.
وي گفت: البته تحريم از روز نخست پيروزي انقلاب اسلامي شروع شده و حتي معتقدم قبل از انقلاب هم وجود داشت. چرا که حتي قبل انقلاب نيز زيرساختي در کشور ايجاد نشده بود تا به خارج وابسته نباشيم، اما بعد از انقلاب و طي سال‌هاي اخير تحريم‌ها تا حدود صد درصد رسيد. با اين همه نتوانستد به اهداف خود برسند.
وي با تاکيد بر اين که فساد در شرايط تحريم زيادتر شد، افزود: متاسفانه هر مجرمي که بازداشت مي‌شد، مدعي بود که مي‌خواهد تحريم‌ها را دور بزند. امکان نداشت متهمي اين ادعا را مطرح نکند از جمله بابک زنجاني‌ها. در حالي که اين گونه نبود و اين افراد دنبال سوء استفاده بوده و با سفره اي که پهن کرده بودند، آسيب‌هاي جدي به کشور زدند. البته اين طور نبود که يک نفر يا دو نفر باشند بلکه سازماني کار کرده و در سازمان‌هاي مختلف افراد داشتند و مشکلات زيادي براي کشور ايجاد کردند. الحمدالله شرايط تحريم با تمام فشارها و زمينه‌هاي سوء استفاده‌ها تمام شده است.
سراج تصريح کرد: با تمام تحريم‌ها و محروميت‌ها اگر مقايسه اي بين ايران با کشورهاي همسايه مثل عراق داشته باشيم، کشور ما هم از نظر اقتصادي و هم از نظر امنيتي بسيار جلوتر است و اين عنايت خاص خداوند به اين ملت بود که با تمام فشارها و تحريم‌ها نتوانستند آن‌ها را به زانو در بياورند و مجبور مي‌شوند به پاي مذاکره آمده و تحريم‌ها را بردارند.
وي با بيان اينکه مشکلات کشور در رابطه با فساد در پساتحريم شايد کمتر از گذشته باشد، افزود: ديگر اجازه نمي‌دهيم کسي ادعا کند براي دور زدن تحريم‌ها از ميان برها و راه‌هاي فرعي رفته است. ما تابلوي «دور زدن ممنوع» را نصب کرده و اجازه نخواهيم داد بيشتر از آن خيانتي که تا الان به بهانه دور زدن تحريم‌ها به کشور تحميل شده، انجام شود. اين موضوع مي‌طلبد قوا با يکديگر هماهنگ تر عمل کرده و ديگر شاهد چنين مسايلي نباشيم.
وي افزود: خوشبختانه در سران قوا احساس خطر شده و اين عزم جدي ايجاد شده و بايد زيرمجموعه نيز کمک کند تا مانع شکل گيري فساد شويم.
رئيس سازمان بازرسي کل کشور در پايان ضمن تقدير از زحمات ستوده، سيد ابوالقاسم شمس زاده علوي را به عنوان بازرس کل استان خراسان جنوبي معرفي کرد.
وي با اشاره به تجارب علوي در سازمان زندان‌ها، او را يکي از مديران قضايي با تجربه دانست که مي‌تواند رويکرد سازمان در استان را به خوبي پيگيري کرده و اهداف سازمان را محقق کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن